Od tega dirkaškega konca tedna, karavana formule ena se trenutno mudi v Barceloni, Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) izvaja strožje preizkuse obremenitve za prednja krilca dirkalnikov. Po napovedi strokovnjakov naj bi sprememba regulacije najbolj udarila po vodilni ekipi sezone – McLarnu. Se bo znova tresla gora in rodila miš?
FIA je s spremembo naslovila skrbi glede fleksibilnosti in z njo povezane morebitne prednosti, ki jih nudi uporaba krilc, ki se upogibajo pod določeno obremenitvijo. Med sezono 2024 so se pojavljali pomisleki, da ekipe razvijajo rešitve, ki zmanjšujejo zračni upor pri visoki hitrosti.
Krilce torej pri nizki obremenitvi ostane v višjem položaju in tako nudi večji aerodinamični oprijem pri počasnejših in srednje hitrih zavojih. Na ravninah pa se pod večjo obremenitvijo karbonski delci upognejo in tako zmanjšajo upor, kar posledično pomeni višjo hitrost.
Zato je Mednarodna avtomobilistična zveza pred začetkom sezone 2025 napovedala uvedbo “novih zahtevnejših testov upogiba pod obremenitvijo za prednja in zadnja krilca,” so zapisali na uradni strani F1.

Zakaj direktiva ni bila uvedena že na začetku sezone?
“Na več dirkah, od VN Belgije 2024 naprej, smo namestili kamere na prednja krilca vseh dirkalnikov in ponovno ugotovili, da je treba teste zaostriti. Do tega zaključka smo prišli precej pozno v letu, zato smo ocenili, da bi uvedba dodatnih testov na začetku te sezone močno obremenila ekipe in povzročila dodatne stroške. Zato smo presodili, da je odložena uvedba bolj smiselna,” je pojasnil predstavnik Fie Nikolas Tombazis.
Ali bo McLaren zaradi novih testov najbolj prizadet?
Še lani je McLaren uporabljal kontroverzno zadnje krilce, na katerem se je pri visoki hitrosti odprla majhna reža za povečanje hitrosti na ravninah – poimenovana “mini DRS”. Ta reža se je ob zaviranju zaprla, s čimer je bil ohranjen optimalen podtlak.
FIA je moštvu naročila, naj krilce pred dirko v Singapurju 2024 spremeni, vendar sprememba takrat ni vplivala na njihovo konkurenčnost.
Vse od takrat je fleksibilna krilca izkoriščalo vse več ekip. Tako so izboljšali zmogljivost, a hkrati še vedno prestali testiranja, zato so bile rešitve tehnično zakonite.
Po paddocku se je zadnje dni šušljalo, da McLaren od VN Španije naprej morda ne bo več najhitrejši dirkalnik. “Dobro je, ko se naši tekmeci osredotočajo, namesto nase, na domnevne elemente našega dirkalnika, ki v resnici sploh niso prisotni,” se je že v Imoli hudomušno odzval vodja McLarna Andrea Stella.
Prvo petkovo testiranje ni prineslo sprememb. Na vrhu je končal Lando Norris z McLarnom.
Toto Wolff, šef Mercedesa, ob tem dodaja, da bi znal biti največji zmagovalec spremembe italijanski poskočni konjiček. “Mislim, da je Ferrari verjetno najbolj konservativen glede fleksibilnih krilc. Kaj to pomeni za razmerje moči, bomo še videli. Nisem prepričan, da bo bistveno, a vseeno gre za zanimiv vidik.”
Oglasil se je tudi prvi mož Ferrarija Frederic Vasseur: “Mislim, da ima Barcelona posebno mesto na urniku vsake ekipe v paddocku, prav zaradi novih predpisov glede prednjega krilca. Na tem delamo že dolgo in to bi lahko bil prelomni trenutek za vse, saj nihče ne ve, kakšen bo vpliv na posamezno moštvo.”
Dirka za VN Španije bo na sporedu v nedeljo ob 15.00. Veliko pa bodo razkrile že današnje kvalifikacije, na sporedu ob 16.00. Vso akcijo si oglejte na Sportklubu.
Premier liga
Španska liga – La Liga
Bundesliga
Liga prvakov
Evropska liga
Evroliga
EuroCup
NBA
Slovenija
Liga ABA
ATP World Tour Finals
Pariz
ATP
WTA
Davisov pokal



Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!