Velika nagrade Italije je ponudila precej akcije, a ne v boju za sam vrh. Max Verstappen, Charles Leclerc in George Russell so vozili vsak zase, daleč od preostalih dirkačev. Pod monoton zaključek se je podpisal varnostni avtomobil, za katerim se je tudi končala dirka. Tako v zadnjih krogih ni bilo drame, kakršna je lani na zadnji preizkušnji sezone odločila boj za naslov.
Nizozemec Max Verstappen še naprej drvi proti drugemu zaporednemu naslovu v kraljici motošporta. V Monzi je vpisal že peto zmago v nizu, enajsto to sezono in 31. v karieri. Kot že nekajkrat to sezono, mu je preboj na vrh, startal je namreč s sedmega mesta, olajšala tudi nova taktična napaka Ferrarija.
Strateških neumnosti italijanskega moštva smo vajeni že dlje časa. Tokratna je bila vendarle storjena v težkih okoliščinah. V enajstem krogu je ob stezi svoj dirkalnik parkiral Sebastian Vettel, vodstvo tekmovanja se je odločilo za virtualni varnostni avtomobil, kar močno skrajša čas postanka. Vodilni Charles Leclerc je bil v vodstvu, a se mu je Verstappen medtem približal že na vsega dobro sekundo zaostanka. Italijani so sprejeli odločitev, da Monačana pokličejo v bokse, preden so to storili, so ga celo vprašali za mnenje. Ker je bilo do konca dirke še preveč krogov, je bil domači adut primoran v bokse še drugič, s čimer je bil izključen iz resnega boja za zmago.
Glede na razmere na stezi gre vendarle sklepati, da bi Verstappen v vsakem primeru prišel pred svojega prvega zasledovalca v seštevku, zato je tokratna napaka Ferrarijevih taktikov pod manjšim drobnogledom.
“Neverjetno, kaj doživljamo znotraj ekipe. Mislim, da je za nami čudovito leto in pomembno je, da v njem tudi uživamo. Imeli smo veliko izzivov in zdi se, da dirkalnik deluje na vsaki vrsti steze. Smo izjemno zadovoljni,” je po zmagi dejal Nizozemec, ki je na odru za zmagovalce poslušal tudi žvižge.
Rekordna prednost
Verstappen ima na vrhu seštevka neverjetnih 116 točk naskoka, kar je največja prednost v zgodovini šest dirk pred koncem. Že na naslednji postaji v Singapurju bi si lahko tudi matematično zagotovil naslov, čeprav ga ima realno v žepu tudi, če do konca sezone ne bi več osvojil niti točke.
“Od Spaja do Monze smo pokazali, da se znamo odzvati. Še vedno se moramo zavedati, da to niso dirkališča, ki bi bila dobra za naš dirkalnik. Kljub temu smo imeli dobro hitrost, zato sem prepričan, da letos še lahko vpišemo kakšno zmago,” pa je po dirki nekaj optimizma pokazal Leclerc.
Vrhunci VN Italije:
Predčasen konec pravega dirkanja
Zaradi Daniela Ricciarda, ki mu je dirkalnik odpovedal dobrih šest krogov pred ciljem, je bila dirka končana predčasno. Organizator je imel težave z odstranjevanjem avtomobila, zato je zmanjkalo časa za nadaljevanje dirkanja. “Kriva” so tudi nova pravila, ki so jih po fiasku Fie v Abu Dabiju, kjer si je lani Verstappen v boju z Lewisom Hamiltonom na dvomljiv način priboril naslov, pred letošnjo sezono zapisali bolj jasno. Dirkači zaostali za krog niso uspeli pravočasno prehiteti in znova ujeti kolone za varnostnim avtomobilom.
“Vsekakor sem razočaran, da so potrebovali tako dolgo za odločitev. Ne razumemo, zakaj je trajalo tako dolgo, da so avtomobili za varnostnim avtomobilom spustili naprej, da ujamejo vodilnega,” je bil po dirki besen šef Ferrarija Mattia Binotto, ki pa je zatrdil, da so pravila zdaj prava, le posredovanje Fie naj bi bilo prepočasno.
Hamilton, ki bil še po nekaj krogih dirke celo na 19. mestu, se je z odlično vožnjo prebil vse do petega. Njegov zaostanek sicer zdaj v seštevku znaša že 168 točk, s čimer je tudi v teoriji že izpadel iz boja za naslov. Prvič v turbo-hibridni eri bo Britanec dvakrat zapored ostal brez naslova.
Po dirki je obujal spomine na bolečo zadnjo dirko lanske sezone, ki ga več kot očitno še skeli. “Samo enkrat v zgodovini tega športa si pravil niso interpretirali tako kot danes in to je naposled tudi spremenilo končni rezultat prvenstva. Ampak je, kar je.” Ironija pa je poskrbela, da je bil tokrat na drugi strani drugačne odločitve vodstva dirke prav njegov lanskoletni “sovražnik”.
Sanjski debi de Vriesa
V ozadju se je kot vroč nož skozi maslo prebijal Carlos Sainz, ki je z 18. mesta prišel na četrto. Velike pozornosti pa je bil deležen Nizozemec Nyck de Vries, ki je v Williamsu menjal obolelega Alexa Albona in ob debiju osvojil dve točki za deveto mesto.
“Celotna izkušnja je kot bi bile le sanje. Dirkaška parada, vso navdušenje za formulo 1, priložnost za dirkanje, start med najboljših deset, nato dobra dirka in še prvenec s točkami, nato sem bil imenovan še za voznika dneva, to je neverjetno,” je bil seveda presrečen 27-letni voznik, ki je brez dvoma opozoril nase.
Naslednja dirka bo šele čez slabe tri tedne v Singapurju, kjer bo karavana gostovala od 30. septembra do 2. oktobra.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!