Lahko katarska neznanka še zaplete boj za naslov?

Avtomoto 18. Nov 20218:50 > 8:53 0 komentarjev
Rivalstvo Foto: Hasan Bratić - AP via Guliver

Trojček treh dirk v zaporednih koncih tedna se končuje v Katarju. Na dirkališču Losail v Dohi, kjer bo karavana formule ena gostovala prvič, bomo spremljali še zadnjo novembrsko dirko letos, decembra sledi še zaključek v Savdski Arabiji in Abu Dabiju.

Zaključek izjemno napete in izenačene sezone formule ena bo povsem arabski. Le še tri dirke so namreč ostale do konca boja za letošnji naslov, prav vse pa bodo gostile države na Bližnjem vzhodu. Začenši s preizkušnjo ta konec tedna, ko se bo dvajset dirkačev za čim boljše izhodišče pred decembrskim finišem v Savdski Arabiji in Abu Dabiju merilo v Katarju.

Namesto dežele tam spodaj, nato dolgoletna pogodba

Mednarodno dirkališče Losail na severu Dohe je bilo zgrajeno leta 2004, že vse od takrat pa gosti najboljše motocikliste sveta. Katar je na koledarju MotoGP-ja namreč stalni gost že polnoletnih 18 let. Drugače pa je s formulo ena, kraljica motošporta bo tam gostovala prvič.

A zagotovo ne zadnjič. Katar je letos sicer res vskočil zaradi odpovedi avstralske dirke v Melbournu, a od leta 2023 dalje bo redno gostil formulo ena. Organizatorji dirk in vodstvo tekmovanja sta namreč podpisala desetletno pogodbo.

Zelo malo časa

5,38 kilometra dolga steza je hitra in tekoča, kjer prevladujejo hitri in srednje hitri zavoji. Vseh zavojev skupaj je 16, več kot kilometer pa je dolga startno-ciljna ravnina, kjer bo tudi edina cona DRS. Prav na njenem koncu bo tako tudi najlepši prostor za poskus prehitevanja.

Dirkališče v Katarju – Losail International Circuit. Foto: Guliverimage.

A kot da nova proga ne prinaša dovolj izziva za dirkače, VN Katarja prihaja še kot tretja dirka v trojčku zaporednih. Časa za privajanje in prilagajanje po mehiški in brazilski preizkušnji ni bilo veliko, zato bodo na plan prišle tudi izkušnje.

Izmenjajoče prevlade vodilnih dveh

Teh ima več kot veliko sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton. Britanec je po burnem koncu tedna v Sao Paulu Južno Ameriko vendarle zapustil kot veliki zmagovalec, s čimer se je vrnil v enakovredni boj za letošnji naslov. Toda če želi upati na osmo zvezdico, bo moral tudi v Dohi odščipniti kakšno točko Maxu Verstappnu. Pred zadnjimi tremi dirkami, ko je skupaj z najhitrejšimi krogi na voljo še 78 točk, na drugem mestu zaostaja za 14 točk.

Nizozemec je v Interlagosu storil vse, da bi Mercedesovega dirkača zadržal za seboj, a so bile srebrne puščice z nadgrajenim pogonskim sklopom premočne. Po mnenju nemške ekipe pa je šel dirkač Red Bulla pri svojem početju celo predaleč.

Vroče tudi izven steze

Ob Hamiltonovem napadu v 48. krogu je v 4. ovinku zaviral (pre)pozno, s tem pa oba odpeljal izven steze. Čeprav se je bližnje srečanje za razliko od Silverstona in Monze končalo brez trčenja, pa še naprej dviguje veliko prahu. Komisarji med dirko so ocenili, da kazen za Verstappna ni potrebna, v torek pa je Mercedes unovčil “pravico do ponovnega pregleda”. Pojavili so se namreč posnetki s kamere Nizozemčevega dirkalnika, ki naj bi dokazovali, da je ob prehitevanju pretiraval in bi si zaslužil kazen. Komisarji bodo v okviru tega konca tedna razpravljali tudi o tem dogodku, zaslišanje predstavnikov obeh moštev bo danes ob 15. uri po slovenskem času.

Prehitevanje iz 48. kroga VN Brazilije

Početje Mercedesa je sicer v nasprotju z njihovimi trditvami, da si želijo prvenstvo osvojiti na stezi in ne za zeleno mizo. A Interlagos je s številnimi kaznimi (tudi denarnimi) očitno postavil smernice do zaključka sezone, ko obe moštvi v boju za naslov ne bosta izbirali sredstev, niti tistih zelo nepriljubljenih med navijači. Zelo zanimivo bo že danes na novinarski konferenci, kjer bosta v istem terminu pred medije stopila Christian Horner (šef Red Bulla) in Toto Wolff (šef Mercedesa), ki v zadnjem času nista ravno najboljša prijatelja. Mercedes bo na Bližnjem vzhodu sicer branil 11 točk prednosti pred avstrijsko ekipo.

Toto Wolff in Christian Horner. Foto: Hochzwei via Guliver

Zanimivo tudi v ozadju

Novo poglavje pa bo v Katarju dobil tudi boj v senci tistega za šampionske zvezdice. Za tretje mesto je namreč Ferrari s petim in šestim mestom svojih dirkačev še povečal prednost pred McLarnom (zdaj znaša že 31,5 točke), zelo zanimivo pa bo do konca tudi v obračunu za peto mesto med konstruktorji, kjer je AlphaTauri povsem ujel Alpine (oba po 112 točk).

Kdo bo premiero v Katarju zapuščal srečnejši, preverite na Sportklubu, kjer bomo v živo prenašali celotno dogajanje iz Doha. Spored bo znova običajen, dirka pa bo v nedeljo ob 15. uri.

Spored za VN Katarja

Petek: prvi trening (11.30), drugi trening (15.00)

Sobota: tretji trening (12.00), kvalifikacije (15.00)

Nedelja: dirka (15.00)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!