Michael Andretti, sin nekdanjega svetovnega prvaka v formuli ena, Maria Andrettija, je 18. februarja oddal prošnjo za pridružitev lastne ekipe od leta 2024 naprej. Vodilni možje njegove vloge še niso obravnavali, so se pa oglasili nekateri šefi obstoječih moštev.
Med tridnevnimi testiranji v Barceloni, ki so v Kataloniji potekala prejšnji teden, sta bila o pridružitvi enajste ekipe najglasnejša šefa ekip Mercedes in Red Bull. Toto Wolff je dejal, da je Andretti v motošportu veliko ime, tudi ameriški trg je velik. A ekipa ne sme zgolj priti in plačati pristojbine, pač pa mora prinesti dodano vrednost športu.
“Ne gre za to, da nekdo plača 200 milijonov dolarjev vstopne pristojbine, pač pa mora dokazati, kako lahko koristi drugim ekipam, formuli ena in Fii. Samo na tak način lahko šport raste. To je vrh motošporta, liga prvakov oziroma NFL tega športa. Cilj našega tekmovanja ni le ustvarjanje novih moštev. A če prihaja resna ekipa, ki ima dovolj denarja, skupaj s pristojbino za dober začetek potrebuješ kar milijardo dolarjev, zakaj pa ne?” je svoje jasno mnenje povedal šef srebrnih puščic.
Podobnega mnenja je tudi njegov veliki rival, Christian Horner. “Super je, da obstaja interes za pridružitev formuli ena. Ime Andretti v motošportu veliko pomeni. Niso pa edini, ki se oglašajo, da bi se radi priključili. Pogoji so s pogodbo Concorde točno določeni, in če jih bodo uspeli izpolniti, so več kot dobrodošli. Ta dogovor je tam, da zaščiti trenutne ekipe, zato bi vsako morebitno novo moštvo morali temeljito preveriti,” pa je dejal glavni mož rdečih bikov.
Nekoliko drugače so se na željo Andrettija odzvali pri AlphaTauriju in McLarnu. Oboji sicer poudarjajo izpolnjevanje vstopnih pogojev, bi se pa z novim moštvom povečal trg (predvsem v ZDA), na voljo bi bila dva nova sedeža za mlade dirkače.
Očitno v F1 nič ne gre zlahka
Kot poroča Motorsport.com, pa je bil Andretti precej presenečen nad odzivom ekip, ki v zadnjih letih prevladujeta v formuli ena. “Bil sem, res sem bil. Mislil sem, da nihče ne bo preveč razmišljal in bodo za. A očitno v formuli ena ni nič tako. Zaprosili smo za vstop, zdaj potrebujemo le še dovoljenje. Upajmo, da bodo ljudje razumeli, da smo resni. Prinesli bomo 200 milijonov dolarjev, nato pa še vsaj 100 milijonov za nastanek še ene ameriške ekipe z ameriškim dirkačem.
Sin svetovnega prvaka iz leta 1978, ki je tudi sam odvozil 13 dirk med elito, se je dotaknil tudi lanskega neuspešnega prevzema Sauberja oziroma Alfe Romeo. “To je bila na koncu neslana šala. Bili smo tam, vse je bilo opravljeno. Le dva dni pred podpisom pogodbe so spremenili zahteve. Še naprej so želeli obdržati nadzor nad moštvom. S tem se nisem strinjal, nato pa so hoteli izglasovati veto glede vsega. Grozno. Izgubili smo veliko časa, če ga ne bi, bi bili s svojo ekipo danes že veliko dlje,” je dejal Američan, ki bo oktobra praznoval 60 let.
Lahko agresija Rusije premeša karte
Zanimal se je tudi glede nakupa ekipe Haas, a mu je lastnik Gene Haas dal jasen znak, da do tega ne bo prišlo. “Gene ne želi prodati. Vprašal sem petkrat ali šestkrat in vedno dobil enak odgovor,” je pojasnil Andretti. Morda se zgodba spremeni zdaj, ko se od moštva zaradi sankcij proti Rusiji in ruskim podjetjem poslavlja glavni sponzor Uralkali. Haas je sicer zadnja ekipa, ki se je pridružila formuli ena (2016), zadnja večja širitev pa je bila leta 2010, a so moštva Lotus (kasneje Caterham), Virgin (kasneje Marussia) in HRT v naslednjih letih klavrno propadla.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!