V lanski sezoni so navijači formule ena vse do zadnjega kroga v sezoni čakali na odločitev, kdo bo postal svetovni prvak. To je na koncu, tudi s pomočjo nekdanjega direktorja dirk Michaela Masija, uspelo Maxu Verstappnu. Nizozemec je v precej manj stresni in razburljivi sezoni enak uspeh dosegel tudi letos, pa čeprav so se med prejšnjo zimo močno spremenila tehnična pravila na področju aerodinamike. Regulacije, ki so obljubljale še bolj izenačene dirke in prvenstvo, kot je bilo nepozabno leto 2021, pa so prinesle redko videno dominanco Red Bulla. V komentarju po zaključku tekmovalnega leta 2022 se sprašujemo, kje je šlo narobe in kaj to pomeni za prihodnost kraljice motošporta.
Vsake prevlade v vsakem športu je nekoč konec. Ali te v smislu opreme/orodja/tehnike dohiti konkurenca, ali se v mlajši generaciji pojavi nekdo podobno talentiran kot ti, ali pa se spremenijo pravila, ki poslabšajo tvoj izkupiček.
Praktično vse troje je v dobrem letu dni naenkrat doživel sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton. Pred sezono 2021 je imel ob svojem imenu zapisane štiri zaporedne svetovne zvezdice in ker so se velike spremembe pravil zaradi pandemije koronavirusa zamaknile za eno leto, je imel Britanec odprto pot do rekordnega osmega naslova.
Vsaj tako se je zdelo. Max Verstappen je z Red Bullom storil ogromen korak naprej in imel večino lanske sezone najhitrejši dirkalnik med vsemi na startni vrsti. Nizozemec je pri 24 letih to dejstvo po hudem boju tudi izkoristil in po sicer kontroverzni odločitvi lanskega Abu Dabija zasluženo prišel do skupne zmage.
Navijači so si po lanskem letu lahko le želeli, da se še kdaj ponovi tako izenačena in razburljiva sezona. Da bi dva šampiona na zadnjo dirko prišla povsem izenačena po številu točk, je bil le vrh spopada med Verstappnom in Hamiltonom. Napoved velikih tehničnih sprememb, ki so prinesle vrnitev talnega tunela, obenem pa ‘odstranila’ vse nepotrebne kozmetične aerodinamične dodatke z dirkalnikov, je obstajalo upanje, da bo borba za naslov znova napeta do konca.
Že po uvodnih testiranjih je postalo jasno, da bosta od konkurence tokrat odskočila Red Bull in Ferrari. Rdeči biki so odlično prestali začasno slovo od Honde, obenem pa so kljub borbi do zadnjega v letu 2021 odlično delo opravili tudi pri pripravi na 2022. Poskočni konjiček iz Maranella pa je po letih ‘spanca’ znova sestavil bolid, ki je obljubljal, da se bo končalo čakanje na novega svetovnega prvaka po Kimiju Raikkonenu in letnici 2007.
Začelo se je obetavno. Bahrajn in Savdska Arabija konec marca oziroma v začetku aprila sta več kot izpolnila pričakovanja. Tesni dvoboji med Verstappnom in Charlesom Leclercom so si sledili iz kroga v krog, eno zmago je odnesel Monačan, drugo pa Nizozemec. Po slavju Leclerca v Avstraliji, ko je prednost Ferrarijevega dirkača pred aktualnim prvakom narasla že na 46 točk, se je zdelo, da bi lahko rdeči res končali 15-letno sušo.
A odgovor Red Bulla je bil silovit. Pet zmag na šestih dirkah je Verstappna izstrelilo na vrh, v podobnem slogu pa je nadaljeval tudi poleti. Od Francije naprej je nanizal peterček zaporednih zmag, prednost v skupnem seštevku pa je le rasla. Ferrari se je še na dirkah, ko je lahko držal korak z rdečimi biki, pogosto ustrelil v lastno koleno. Taktične in tehnične napake, če je šlo vse po maslu, pa je dirkač napako storil sam.
Posledično je Verstappen na 22 dirkah slavil kar 15 zmag, zraven pa postavil še rekord po številu točk (454). Dve je dodal še Sergio Perez, s čimer je Red Bull zmagal na kar 77 odstotkih vseh dirk letos. Kako premočan je bil Max letos, kaže tudi število vseh zmag v njegovi karieri. Zbral jih je 35, od tega torej 15 letos. To znaša kar 43 odstotkov vseh slavij, medtem ko je ostalih 57% osvojil v prejšnjih, pozor, šestih sezonah.
Načrti Mednarodne avtomobilistične zveze v želji po tesnejšem in bolj izenačenem dirkanju so se torej hitro porušili. Verstappen je z redko videno dominanco prišel do druge zvezdice, s tem pa pri vodilnih možeh in organizatorjem F1 zbudil strah, da je pred nami novo obdobje prevlade. Je po Schumacherju, Vettlu in Hamiltonu zdaj čas za novega poglavarja v tretjem tisočletju?
V upanju na izenačeno dirkanje bi na to vprašanje rad poiskal odgovor z ne, a zgodovina nas uči, da bo prevlado 25-letnega Nizozemca v naslednjih letih težko prekiniti. Vsaj do leta 2026, ko kraljico motošporta čakajo nove velike spremembe – takrat na področju pogonskih sklopov.
Mnenje avtorja prispevka ne odraža nujno mnenja celotnega uredništva.