To so besede, s katerimi lahko na hitro opišemo 16. dirko sezone formule ena. Preizkušnja za veliko nagrado Turčije je pričakovano prinesla novega vodilnega v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. To je ponovno postal Nizozemec Max Verstappen, ki pa v Carigradu ni bil kos drugemu vozniku Mercedesa Valtteriju Bottasu. Finec je po več kot letu dni znova okusil slast zmage, ki bi bila za njegovega moštvenega kolega Lewisa Hamiltona - včeraj petega - v nadaljnjem boju za naslov lahko še kako pomembna.
Mercedes je bil v Turčiji veliko hitrejši od konkurence. To sta dirkača “srebrnih puščic” potrdila že na sobotnih kvalifikacijah, ko sta po dolgem času spet rezervirala prvo startno vrsto. A karte je premešala odločitev nemške ekipe, da pri aktualnemu prvaku zamenjajo motor na notranje izgorevanje, s tem pa je Lewis Hamilton dirko začel šele kot enajsti v lovu na omejitev škode proti rivalu Verstappnu.
Na drugi strani Valtteri Bottas ni imel nikakršnih težav. Podedoval je pole position, odlično speljal z najboljšega položaja, nato pa v zahtevnih razmerah brez večjih težav prišel do cilja. Osvojil je jubilejno 10. zmago v karieri, poskrbel, da pri Mercedesu le v sezoni 2018 ni slavil niti na eni dirki, obenem pa pokazal, da bo v zaključku letošnjega napetega boja lahko pomembno orožje srebrnih v boju z Red Bullom za oba naslova.
Vrhunci VN Turčije:
Povsem drugače kot lani
“Odličen je neverjeten. Čutim neke vrste olajšanje, da mi je dejansko uspelo letos zmagati. Minilo je že nekaj časa od zadnje in tale zmaga res ni bila lahka. Ves čas se moral biti popolnoma zbran, nisem smel narediti nobene napake. Hitrost avtomobila je bila res dobra, zato sem se počutil samozavestno. Lani sem imel tukaj eno najslabših dirk v karieri (ko se je prav tako v dežnem vremenu šestkrat zavrtel in končal kot 14., op. a.), zdaj pa verjetno eno najboljših,” se je smejalo Fincu. Napovedal je, da bo na preostalih šestih dirkah za Mercedes – v naslednji sezoni se seli k Alfi Romeo – skušal osvojiti še kakšno zmago.
Razočaran, ker ni sledil lastnemu občutku
Precej manj zadovoljen je bil z izkupičkom njegov moštveni kolega Lewis Hamilton. Lanski zmagovalec VN Turčije se je v prvem delu hitro prebil z enajstega na peto mesto in z najhitrejšim ritmom na stezi hitro lovil tudi preostale. V najbolj zanimivem dvoboju dirke se je udaril z Red Bullovim Sergiem Perezom, a mu Mehičan ni popuščal niti za centimeter.
Ker Britancu ni uspelo priti mimo, se je odločil za alternativno strategijo kasnejšega postanka, čeprav je osem krogov pred koncem skušal prepričati ekipo, da lahko na stezi ostane tudi brez postanka do konca dirke. Moštvena odločitev iz garaže je kljub temu prevladala, Hamilton pa je na koncu končal kot peti ter izgubil vodstvo v skupnem seštevku SP.
“Dobro se je bilo voziti na tretjem mestu in mislil sem si, da če mi uspe zadržati ta položaj, bi bilo vrhunsko – pripeljati do stopničk z enajstega mesta. Peto mesto je seveda slabše, a lahko bi bilo še veliko huje. Moral bi zaupati svojem občutku in ostati na stezi, zato sem malo razočaran. A sem del ekipe, zato sem sledil nasvetom, ki sem jih dobil. Morali bi vztrajati do konca ali pa v bokse zaviti veliko veliko prej, saj potem ni bilo časa, da bi prišel čez fazo zrnjenja gume. Ni veliko manjkalo, pa bi ob koncu izgubil še kakšno mesto. Ampak je, kot je,” sedemkratni svetovni prvak ni bil preveč navdušen nad odločitvijo moštva. Pri Mercedesu so ga sicer na postanek poklicali le nekaj krogov za vodilnim Bottasom, a je Hamilton takrat samovoljno zavrnil menjavo gum.
Največ, kar je bilo na dosegu roke
Z ne preveč posrečeno taktično potezo so največ pridobili pri Red Bullu. Max Verstappen je iz dirke iztisnil maksimum, pa čeprav zmage tokrat ni uspel ogroziti. Navdušil je tudi Sergio Perez, ki je lanskemu drugemu mestu v Carigradu dodal še letošnje tretje. Najprej je ubranil svojo pozicijo proti Hamiltonu, nato je v zaključku dobil še boj s Charlesom Leclercom za stopničke.
“Valtteri je bil hitrejši, ves konec tedna pa smo nekoliko zaostajali za Mercedesom. Da smo končali kot drugi in tretji, je za ekipo dober rezultat. Jasno bi si želel hitrejšega dirkalnika, a smo v boju in na naslednjih dirkah bomo videli, kako konkurenčni bomo,” Verstappen po drugemu mestu ni bil preveč zgovoren.
Se je za zato bolj smejalo Perezu. “Na zadnjih nekaj dirkah sem imel nekaj nesreče. V Monzi bi končal na stopničkah, pa sem dobil kazen. V Sočiju sem vozil na tretjem mestu, ko je začelo deževati … Čeprav danes nismo imeli najhitrejšega avta, pa sva oba dirkača na stopničkah. Če bomo tako uspešni tudi na zadnjih šestih dirkah, lahko še vedno zmagamo v obeh prvenstvih.”
Mehičan se je dotaknil tudi dvoboja s Hamiltonom v 35. krogu: “Ujel me je v najslabšem trenutku dirke, ko sem imel velike težave z gumami. On je bil najhitrejši na stezi, zato je bilo zelo težko. Imela sva dober dvoboj, nekako mi je uspelo ostati spredaj. Na uvozu v bokse sem se komaj izognil stebričku, a na koncu šteje le, da sem ostal pred njim.”
Dvoboj Hamiltona in Pereza:
Nad izvrstnim nastopom Pereza je bil zadovoljen tudi šef ekipe Red Bull Christian Horner. Ta je pogled že usmeril na naslednjo dirko. “Austin je eno od dirkališč, kjer je Hamilton vedno zelo hiter. Borimo se, da v tem trenutku vodimo v dirkaškem prvenstvu in smo razmeroma blizu tudi v konstruktorskem seštevku, je fenomenalno. Ne bomo se predali,” je dejal vodja rdečih bikov.
Počitka pred dirko v ZDA ne bo veliko
Turčijo poleg Bottasa in obeh rdečih bikov najbolj zadovoljni zapuščajo še pri Ferrariju. Charles Leclerc je v zaključku sicer izgubil stopničke, a je dokazal, da se lahko vozi z vodilnimi. Njegov moštveni kolega Carlos Sainz pa je s izvrstno vožnjo z 19. startnega mesta prišel vse do osmega in zasluženo postal dirkač dneva po mnenju navijačev. Zelo dobro pa je svoje delo opravil tudi Alpinov Esteban Ocon, ki je v zadnjih ovinkih rešil eno točko, potem ko je vseh 58 krogov carigrajske preizkušnje odpeljal brez postanka. To mu je uspelo kot prvemu dirkaču po letu 1997.
Karavana se zdaj seli čez lužo, kjer nas čez slabih 14 dni v Teksasu čaka velika nagrada ZDA. Bomo v Austinu videli še peto menjavo v vodstvu dirkaškega seštevka na sedmih dirkah, skupno pa že šesto letos? Preverite v živo in ekskluzivno na programih Sportkluba.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje