Predzadnja dirka letošnje sezone formule ena je največ veselja in zadovoljstva prinesla v tabor Mercedesa. Srebrne puščice so v sezoni, v kateri so po osmih letih predale naziv najboljšega moštva, doživele veliko razočaranj, a včerajšnji dan to ni bil. Dvojna zmaga v Braziliji obeta veliko bolj konkurenčno leto 2023.
Vse od leta 2014 in začetka obdobja s turbohibridnimi motorji ekipa Mercedes v formuli ena ni imela prave konkurence med moštvi. Da se utegne vladavina ekipe s sedežem v Brackleyju in Brixworthu končati, je nakazal že zaključek lanske sezone, ko je Max Verstappen (na sicer kontroverzni način) vzel dirkaški naslov Lewisu Hamiltonu, srebrnim puščicam pa je za tolažbo ostala vsaj lovorika med ekipami.
Zimsko obdobje so v karavani F1 zaznamovale velike spremembe tehničnih pravil in jasno je bilo, da se bodo karte povsem premešale. Čeprav testiranja tega niso nakazovala, pa je Mercedes v primerjavi z Red Bullom in Ferrarijem krenil v napačno smer in praktično čez noč postal šele tretja moč v kraljici motošporta.
Toda lastnost prvakov je, da se poberejo. In Mercedes ob svoji vrhunski ekipi, ki je podprta z močnim financami, se je pobral. Sicer je res trajalo skoraj sezono, a na včerajšnji veliki nagradi so srebrni vendarle dočakali prvo zmago letos, ki je bila za povrh še dvojna. Prva takšna po skoraj dveh letih! (Nazadnje jim je to uspelo v Imoli 1. novembra 2020).
Boljšega ta konec tedna ni bilo
Za pomemben mejnik, ki nakazuje, da bi lahko drugo leto na vrhu znova gledali spopad Mercedesa in Red Bulla, je včeraj poskrbel George Russell. V svojem 21. nastopu za nemško/britansko moštvo je prišel do premierne zmage. Po šestih tretjih in enemu drugemu mestu letos je vendarle stopil tudi na najvišjo stopničko zmagovalnega odra.
Pri 24 letih ga je uspeh pustil brez besed. “Ko sem se vračal v bokse po zmagi, so me preplavili spomini. Začel sem z mamo in očetom v kartingu. Vsa ta podpora družine, punce, trenerja, menedžerja. In nato seveda priložnost Gwena Lagrueja, ki mi je dal priložnost, da pridem v Mercedesov program. Pa James Vowles in Toto Wolff, ki sta me povabila v člansko moštvo. Ne morem se zahvaliti vsem, ta seznam je neskončen. A hvala, res sem super ponosen,” je bil visokorasli Britanec hvaležen in na robu solz.
Brez trčenja bi lahko ogrozil rojaka
Da je bilo slavje še slajše, je poskrbelo dejstvo, da se je ob prvencu lahko veselil skupaj s svojim moštvenim kolegom in idolom Lewisom Hamiltonom. Sedemkratni svetovni prvak je še tretjič (skupno pa petič) letos končal tik za zmagovalcem, s čimer je ogrožen niz sezon, v katerih je dosegel vsaj eno zmago. V letu 2022 mu to še ni uspelo, zadnjo priložnost za slavje v 16. sezoni zapored pa bo imel le še v nedeljo v Abu Dabiju. Kljub temu je bil od dvojni zmagi več kot zadovoljen.
“Enostavno velike čestitke, ki je bil ves konec tedna odličen in si je to zmago res zaslužil. Bravo tudi ekipi – tukaj in v tovarni. To je neverjeten rezultat, res smo trdo delali, da smo prišli do te dvojne zmage. Več kot zasluženo za vse nas,” je dejal 37-letnik.
Veteran je imel verjetno hitrost celo za zmago, kar pa mu je preprečilo trčenje z Maxom Verstappnom v sedmem krogu. Po umiku varnostnega avtomobila je Nizozemec napadel Angleža, kot večkrat lani pa se je tudi tokratno prehitevanje končalo s stikom. Vodstvo dirke je kazen (pet sekund) naložilo aktualnemu prvaku, ki je moral menjati še nos dirkalnika, medtem ko je Hamilton padel na deveto mesto, nato pa z izvrstnim dirkanjem prišel samo za Russlla.
Trčenje med Hamiltonom in Verstappnom:
Brez te nesreče bi se lahko veselil 104. zmage v karieri, saj so vodilni možje Mercedesa dovolili, da bi dirkača tekmovala med seboj. Do tega pa po varnostnem avtomobilu v zaključku vendarle ni prišlo, saj je mlajši od Otočanov ves čas ostal več kot sekundo pred rojakom.
In slavje srebrnih, ki so se s tem Ferrariju v konstruktorskem seštevku približali na le 19 točk zaostanka, se je lahko začelo. Ali bodo italijanske rivale tudi prehiteli, preverite v nedeljo ob 14. uri.
Svoje videnje o nesreči je po dirki podal tudi Verstappen, na koncu šesti: “Če sem iskren, sem kmalu po prehitevanju po zunanji strani čutil, da mi ne bo pustil prostora. Poskušal sem, a to se je tudi zgodilo in trčila sva. Njega je to stalo zmage, mene pa petih sekund. To ni veliko vplivalo na mojo dirko, saj smo bili prepočasni. Vseeno škoda, mislil sem, da lahko dirkava drug proti drugemu, a on je imel očitno drugačne namene.” Nizozemec se je v središču pozornosti znašel ob koncu, ko predse ni želel spustiti moštvenega kolega Sergia Pereza, ki se bojuje za drugo mesto v skupnem seštevku. Več o tem si lahko preberete tukaj.