V letošnji sezoni formule ena ima Ferrari po dolgih letih znova povsem konkurenčen dirkalnik v boju za sam vrh. A kot se je pokazalo že velikokrat v zgodovini, so tudi letos sami sebi največji sovražnik. V Italiji poročajo, da so odnosi znotraj moštva po zaslugi nenavadnih strateških odločitev v Silverstonu precej načeti.
Kaj je bil kamen spotike na Veliki nagradi Velike Britanije? Vsak, ki si je ogledal izjemno spektakularno nedeljsko dirko, ki jo bo letos težko prekositi, je zagotovo opazil dogajanje v zaključku, ko je 13 krogov pred koncem na stezo zapeljal varnostni avtomobil.
Ferrari je bil na poti k dvojni zmagi, Charles Leclerc je vodil pred Carlosom Sainzem, a so na menjavo pnevmatik poklicali le Španca. Monačan je tako ostal v vodstvu na obrabljenih, medtem ko so praktično vsi za njim v zadnjih deset krogov po umiku varnostnega avtomobila zapeljali na svežih in seveda tudi precej hitrejših pnevmatikah.
Hud peteroboj za drugo mesto:
Leclerc se je boril na vso moč, a ostal brez odra za zmagovalce, medtem ko se je Sainz odpeljal k svoji prvi zmagi v karieri naproti. Da nekaj ni povsem v redu v garaži Ferrarija, je bilo opaziti že med prečkanjem ciljne črte.
Velika jeza v Leclercovem delu garaže
Običajno mehaniki zmagovalca pričakajo “prilepljeni” na varnostno ogrado, kjer ga pospremijo z visoko dvignjenimi rokami in stisnjenimi pestmi. Tokrat ni bilo morja rdečih kombinezonov, temveč le kakšnih deset posameznikov.
Del osebja je nato sprva celo zavrnilo prihod pod oder za zmagovalce in skupinsko fotografiranje, poroča portal Formula passion. Vsak od obeh dirkačev v moštvu ima seveda svoje inženirje in mehanike, oba tabora skupaj pa delujeta kot celota. Del ekipe, ki je podrejen Leclercu, je odločitev moštva, da kljub vodstvu Monačana favorizira Španca, očitno zelo slabo preneslo.
Ne pozabimo sicer, da je sredi dirke Sainz Leclerca spustil predse, ker se je zdel hitrejši. Boljši položaj na stezi je imel torej Monačan tudi zaradi ukaza iz moštva.
Kot je pojasnil prvi mož poskočnega konjička Mattia Binotto, niso bili prepričani, da bi lahko izvedli dva zaporedna postanka pod varnostnim avtomobilom, saj je bila razlika med obema le približno štiri sekunde. Lewis Hamilton pa je bil na tretjem mestu za Sainzem manj kot dve sekundi, medtem ko je vladala skrb, da bodo številni nadaljevali po stezi in bosta tako Ferrarija izgubila ugoden položaj na stezi.
“Morali smo se odločiti za enega. Izbrali smo Carlosa, ker je bil Leclerc v boljšem položaju. Bil je v vodstvu in tam tudi ostal po menjavah. Ne vemo, kaj bi storili ostali, če bi ga iz vodstva poklicali na menjavo,” se je po dirki branil Italijan.
Zapravili dvojno zmago
Strokovna komentatorja za Sky F1 Jenson Button in Karun Chandhok sta se sicer strinjala, da je Ferrari s to potezo Leclercu odnesel zmago. Še več, njihov glavni kandidat v boju za naslov, ki je pred dirko za vodilnim Maxom Verstappnom zaostajal 49 točk, je tako proti Nizozemcu pridobil le šest točk. Z zmago bi se razlika stopila na 31, namesto na trenutnih 43.
Zloglasen je bil tudi prizor po VN Velike Britanije, ko je Binotto v pogovoru z Leclercom precej žugal s prstom. Govori se, da mu je naročil, naj javno ne kritizira moštva. Šef ekipe pa trdi, da ga je le pohvalil za fantastično vožnjo in da razume njegovo razočaranje.
Po dirki v Monacu je tako Ferrari že zelo kmalu znova s slabo strateško odločitev izgubil veliko točk. Na zadnjih petih velikih nagradah je več točk zbral celo Mercedes. Italijani so letos še enkrat več sami sebi največji sovražnik.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!