Po izvrstnem začetku in dveh zmagah na prvih treh dirkah je po zaslugi tehničnih in taktičnih napak sledilo katastrofalno nadaljevanje sezone. A Charles Leclerc je včeraj z zmago na VN Avstrije dočakal odrešenje in pokazal, da bi lahko v skupnem seštevku ob popolnem dirkalniku in popolnih odločitvah iz Ferrarijeve garaže celo grenil življenje aktualnemu prvaku Maxu Verstappnu.
Točno tri mesece je minilo, odkar je Charles Leclerc nazadnje stal na najvišji stopnički zmagovalnega odra. Na takrat tretji dirki sezone v Avstraliji je pokazal dominantno predstavo, obenem pa je imel v skupnem seštevku kar 46 točk prednosti pred aktualnim prvakom Maxom Verstappnom.
Od takrat naprej se je razmerje moči povsem obrnilo, Verstappen je vmes nanizal kar pet zmag na šestih dirkah in točkovanje se je močno obrnilo Nizozemcu v prid. A očitno je prevlade rdečih bikov zdaj konec, za to je pred tednom dni s krstno zmago v kraljici motošporta poskrbel Ferrarijev Carlos Sainz, včeraj pa je s trikratnim prehitevanjem Verstappna to potrdil še Leclerc.
Ni šlo vse gladko
“Res sem potreboval to zmago! Zadnjih pet dirk je bilo zame in za ekipo zelo težkih, zdaj pa sem končno lahko znova pokazal hitrost našega dirkalnika. To moramo početi vse do konca letošnje sezone. Za mano je res odlična dirka, imeli smo ritem in nekaj odličnih dvobojev z Maxom. Ob koncu je bilo vseeno zahtevno, saj sem imel težave s stopalko za plin. V počasnih ovinkih sem imel tako le od 20 do 30 odstotkov moči. Vesel sem, da sem vseeno zdržal,” je dejal Monačan.
Poleg omenjenih težav, ki na njegovo srečo niso vplivale na rezultat, pa je za grenke občutke poskrbel še odstop Carlosa Sainza. Špančev rdeči konjiček so hitro zajeli ognjeni zublji, kljub počasni reakciji varnostnega osebja ob stezi pa se je zmagovalec letošnje britanske preizkušnje uspešno rešil iz bolida.
Vsa tri prehitevanja Leclerca in Verstappna:
“Začuda se je moja težava pojavila skoraj istočasno kot Carlosova in seveda sem razmišljal o tem. A sem vedel, da pri meni ni težava motor, saj se je stopalka res čutila čudno. Enostavno nisem mogel pritiskati do konca. A na srečo je avto zdržal do konca,” je še dejal Ferrarijev dirkač, ki se je po peti zmagi v karieri (prvi, ki ni prišla s prvega startnega mesta) prebil na drugo mesto v seštevku dirkačev.
Za vodilnim Verstappnom zaostaja 38 točk, Nizozemec pa kljub borbeni vožnji ni uspel priti še do pete zmage na Red Bull Ringu. Težave mu je povzročala predvsem pretirana obraba pnevmatik.
“Drugo mesto je glede na položaj nekje na sredini dirke več od pričakovanega. A Carlosove težave so nam ponudile priložnost celo za zmago, ki pa je zaradi pomanjkanja hitrosti in težav z gumami vendarle nismo uspeli izkoristiti. To me je nekoliko zmedlo, saj običajno z degradacijo pnevmatik nimamo težav. Bilo je težje od pričakovanj, za nami pa je nekaj odličnih dvobojev na stezi. Tako z Leclercom kot Hamiltonom,” je dejal Nizozemec, ki pa je po zaslugi najhitrejšega kroga in zmage na sobotnem sprintu v celem koncu tedna proti Leclercu izgubil le pet točk.
Zadovoljni pri Mercedesu, Haasu in Alpinu
Po težkem uvodu v vikend, ki ga je zaznamovala petkova nesreča na kvalifikacijah, pa je do drugega zaporednega tretjega mesta prišel Lewis Hamilton. Sedemkratni svetovni prvak je zadovoljen z napredkom, sploh ker je včeraj lahko dirkal z najboljšimi, medtem ko se je še v sobotnem sprintu boril z Mickom Schumacherjem za osmo mesto.
“Počutim se super. S tem rezultatom sem res zadovoljen. V petek smo izgledali hitri, nato pa tista nesreča … Ekipa je na novo sestavila avto zame, vse to pa je vplivalo na nas. Te stopničke so dokaz moje hvaležnosti za njih. Lahko smo zadovoljni, da smo kot ekipa osvojili tretje in četrto mesto,” se je izida moštvenega kolega Georgea Russlla dotaknil Britanec. 37-letnik je edini, ki je karirasto zastavico videl na prav vseh enajstih dirkah letošnje sezone. Skupaj z Leclercom in Verstappnom je po koncu preizkušnje moral na zagovor h komisarjem, saj je trojica kršila pravila parc-fermeja. Ob dirkalnikih so se jim namreč pridružili fizioterapevti. A so jo vsi odnesli le z denarno kaznijo (vsak po deset tisoč evrov).
Brez prečkanja ciljne črte pa sta včeraj ostala Carlos Sainz in Sergio Perez. Prvega je, kot že omenjeno, izdal dirkalnik. Odstop je označil kot “nadaljevanje zgodbe sezone 2022, ko se mu kmalu, ko ujame pravi trenutek, zgodi nekaj neželenega”, obžaloval pa je predvsem priložnost do lahke dvojne zmage Ferrarija.
Odstop Carlosa Sainza:
Mehičan pa je bil žrtev gneče v četrtem zavoju prvega kroga, ko je vanj trčil Russell. “Žal se je moja dirka hitro končala. Verjamem, da bi lahko končal visoko, a je bil avtomobil preveč poškodovan. Ničesar nisem mogel storiti drugače, lahko bi zapeljal le v pesek. Bil sem spredaj in mu pustil dovolj prostora, a George ni reagiral, zato sva trčila,” je bil besen Checo.
Po zaslugi obeh odstopov, predvsem pa po fantastičnem dirkanju, je do rezultata sezone in kariere ter drugih zaporednih točk prišel Mick Schumacher. S šestim mestom (in osmim Kevina Magnussena) je bilo zelo veselo v garaži Haasa, z nič manj širokim nasmeškom pa po petem mestu Estebana Ocona in desetem Fernanda Alonsa na domačo francosko dirko, ki bo čez 14 dni v Le Castelletu, ne odhajajo pri Alpinu.
Seštevek dirkačev (11/22):
1. Max Verstappen (Red Bull) 208
2. Charles Leclerc (Ferrari) 170
3. Sergio Perez (Red Bull) 151
4. Carlos Sainz (Ferrari) 133
5. George Russell (Mercedes) 128
6. Lewis Hamilton (Mercedes) 109
7. Lando Norris (McLaren) 64
8. Esteban Ocon (Alpine) 52
9. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46
10. Fernando Alonso (Alpine) 29
11. Kevin Magnussen (Haas) 22
12. Daniel Ricciardo (McLaren) 17
13. Pierre Gasly (AlphaTauri) 16
14. Sebastian Vettel (Aston Martin) 15
15. Mick Schumacher (Haas) 12
16. Juki Cunoda (AlphaTauri) 11
17. Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 5
18. Alexander Albon (Williams) 3
19. Lance Stroll (Aston Martin) 3
Seštevek konstruktorjev (11/22):
1. Red Bull 359
2. Ferrari 303
3. Mercedes 237
4. McLaren 81
5. Alpine 81
6. Alfa Romeo 51
7. Haas 34
8. AlphaTauri 27
9. Aston Martin 18
10. Williams 3
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!