Pojasnjena sprememba, ki bi lahko vplivala na boj za naslov

Avtomoto 27. Nov 202522:14 0 komentarjev
FOTO: Guliverimage

Dirkače formule ena ta konec tedna čaka predzadnja dirka sezone. Na stezo Lusail v Katarju Lando Norris prihaja s 24 točkami prednosti pred Oscarjem Piastrijem in Maxom Verstappnom. Toda celotno karavano na Bližnjem vzhodu čaka novost, ki bi lahko pomembno vplivala na razplet pri vrhu. Kakšna?

Lando Norris kljub dvojni diskvalifikaciji McLarna na predzadnjo postajo letošnje sezone prihaja v najboljšem položaju. Britanec, ki lovi svoj krstni naslov prvaka, ima pred moštvenim kolegom Oscarjem Piastrijem in branilcem naslova Maxom Verstappnom (Red Bull) 24 točk naskoka. Matematika je jasna: Anglež na sobotnem sprintu v Katarju še ne more postati prvak, lahko pa mu to uspe v nedeljo. Če bo proti obema tekmecema ta vikend pridobil dve točki (torej bo v Abu Dabi odšel s 26 točkami naskoka) ali pa eno (če bi v nedeljo zmagal in na zadnjo dirko sezone odpotoval s 25 točkami prednosti).

Ob tem pa bodo morali biti vsi dirkači, ne le omenjena trojica, ta konec tedna pozorna še na novo pravilo. Tako kot leta 2023 so pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fia) skupaj z gumarskim proizvajalcem Pirellijem omejili število krogov, ki jih lahko dirkač v Katarju odpelje na enem setu pnevmatik. Če je pred dvema letoma ta številka znašala 18 krogov, so tokrat zgornjo mejo postavili pri številki 25.

Foto: Profimedia

Štejejo vsi krogi, razen …

Medtem ko smo dva obvezna postanka letos v Monaku videli predvsem zaradi želje po bolj zanimivi dirki, so se tokrat za podobno potezo odločili zaradi varnosti. “Številne pnevmatike, predvsem sprednje leve, so po analizi po lanski dirki dosegle maksimalno obrabljenost. Gre za visoko zahtevno dirkališče za gume, zato je potrebno omejiti varno in maksimalno uporabo.”

Motošportni direktor Pirellija Mario Isola je pojasnil, kako bo vse skupaj potekalo v praksi. “Kot je zapisano v pravilih, se v seštevek 25 krogov ne štejeta zgolj ogrevalni in častni krog na dirki, vsi ostali pač. Da bo jasno: vsak krog šteje, tudi tisti v kvalifikacijah, pa naj gre tam za ogrevalne ali tiste po hitrih krogih. Enako za kroge med varnostnim avtomobilom. Drugače bi bilo za nas nemogoče šteti kroge, gledalcem pa nemogoče pojasniti, kaj se je zgodilo,” je dejal Italijan.

Steza v Katarju bo po letih 2021, 2023 in 2024 gostila četrto dirko F1. Foto: Profimedia

Nihče ni prisiljen čakati do konca

Med ekipami so se sicer že pojavile kritike, da bi takšna poteza Pirellija lahko vplivala na zanimivost dirke, saj bodo dirkači bolj kot ne prisiljeni na dva postanka, druge taktične variante pa bi pomenile preveliko izgubo časa. “Verjetno nas čaka neke vrste procesija namesto dirke,” je bil jasen šef Sauberja Jonathan Wheatley.

Isola odgovarja: “Maksimalnih 25 krogov na enih pnevmatikah na dirki s 57 krogi daje veliko fleksibilnosti in možnosti. Nihče ni prisiljen, da v bokse zapelje šele po 24. krogu. Veliko je variant. Morda bo nekdo začel na mehkejših gumah in imel krajši prvi del do postanka, saj bo tako ali tako vedel, da mora po novem pnevmatike. In to je taktično zanimivo.”

Celotno dogajanje iz Katarja si oglejte na programih Sportkluba! Začnemo v petek z edinim prostim treningom (14.30) in nato sprinterskimi kvalifikacijami (18.30). V soboto sledi sprinterska dirka (15.00) in običajne kvalifikacije (19.00). Nedeljska klasična dirka pa se začne ob 17. uri. Teden dni pozneje bo veliki finale v Abu Dabiju.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!