Red Bull spoznan za krivega, a uspehe bo (za)gotovo obdržal

Avtomoto 11. Okt 202211:55 0 komentarjev
Pri Red Bullu kljub velikemu slavju v Suzuki ne spijo povsem mirno. Foto: Red Bull Content Pool

Pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fia) so s petdnevno zamudo objavili izsledke raziskave glede kršenja proračunskih omejitev v lanski sezoni. Tako imenovano proračunsko kapico so presegli pri Red Bullu in Aston Martinu, in čeprav kazen še ni določena, je bolj kot ne že jasno, da bodo rdeči biki obdržali lanski in letošnji dirkaški naslov Maxa Verstappna.

Kljub osvojitvi dirkaškega naslova Maxa Verstappna, ki je na nedeljski VN Japonske potrdil drugo zaporedno slavje v formuli ena, v pisarnah njegove ekipe Red Bull ni vse veselo.

Pri Fii so namreč z nekajdnevno zamudo vendarle objavili poročilo, ki priča o kršitvah proračunskih omejitev v minuli sezoni. 

Spomnimo, govorice in špekulacije, da so t. i. proračunsko kapico kršili pri Red Bullu, Aston Martinu in Williamsu, so se začele že v prvem oktobrskem koncu tedna, ko je bila karavana zbrana v Singapurju.

Williams je dokumente oddal prepozno, zato so jih pri Fii že v začetku junija kaznovali z denarno kaznijo 25 tisoč dolarjev. Bolj resne obtožbe pa so letele na račun Red Bulla in Aston Martina, v začetku tega tedna pa so se izkazale za resnične.

Pri rdečih bikih naj bi zgornjo finančno omejitev (145 milijonov dolarjev, dobrih 152 milijonov evrov), v katero so vštete plače zaposlenih (brez dirkačev), stroški razvijanja dirkalnika in ostali stroški prekoračili ‘malenkostno’ – za manj kot 5 odstotkov – medtem ko naj bi pri Aston Martinu kršili ‘postopkovne finančne predpise’. 

Verstappnu se kljub prihajajoči kazni ni treba bati za svoja naslova. Foto: Red Bull Content Pool

Red Bull vztraja pri svojem

Ker so bile proračunske omejitve, s katerimi naj bi pocenili šport in ustvarili bolj enake pogoje za vse, v kraljico motošporta vpeljane z lanskim letom, ni še jasno, kakšne kazni bosta moštvi deležni. Fia je že pred časom poudarila, da obstaja več možnosti: denarna kazen, javni opomin, odvzem točk v dirkaškem in/ali konstruktorskem seštevku, prepoved nastopanja na dirkah, prepoved uporabe zračnega tunela … A vse razen opomina in denarne kazni naj bi v poštev prišlo le, če bi prišlo do znatne prekoračitve omejitev.

Kazen bo določena v prihodnjih dneh, na Fio pa naj bi pritiskala največja moštva (predvsem Mercedes in Ferrari), češ kakšen smisel imajo sploh omejitve, če lahko nato moštva svoje kršenje ‘poplačajo z denarno kaznijo’. Pri Red Bullu so zapisali, da so obvestilo krovne zveze sprejeli s presenečenjem in razočaranjem, saj so prepričani, da je bila njihova poraba manjša od zahtevane. Kljub temu bodo sledili navodilom Fie in nato razmišljali o nadaljnjih korakih.

Verjetno denarna kazen in zmanjšana dostopnost do vetrovnika

Čeprav je vodja Ferrarija Mattia Binotto na VN Japonske denarne presežke nazorno pojasnil s številkami – “pet milijonov prinaša približno pol sekunde na krog, en ali dva milijona pa desetinko ali dve na krog, s čimer si lahko namesto drugi nato prvi najhitrejši avto”, pa najbolj drastičnih kazni vendarle ne gre pričakovati.

Red Bull bo po mnenju poznavalcev tega športa tako skorajda zagotovo obdržal lanski naslov Maxa Verstappna in drugo mesto med konstruktorji, še manj ‘ogrožena’ pa je Nizozemčeva letošnja krona in moštveni naslov, ki so mu rdeči biki štiri dirke pred koncem že zelo blizu. Kdaj bodo kazni uradno določene, pa še ni znano.

VEČ PO VN JAPONSKE:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!