Čeprav je od konca sezone 2022 minil že slab mesec, dogajanje v formuli ena ne spi. V tem tednu so namreč kar štiri moštva zamenjala svoje šefe, največ pozornosti pa je pričakovano deležna ekipa Ferrarija.
Zimski premor po sezoni 2022, med katerim dirkači uživajo na zasluženih počitnicah, v ozadju pa v tovarnah že potekajo priprave na tekmovalno leto, tokrat namesto novic o dirkaških prestopih prinaša drugačne menjave.
Sezona kislih kumaric ali ‘silly season’, kot temu pravijo Britanci, se v vrstah dirkačev ni mogla zares razplamteti, saj je bilo že pred zadnjo dirko sezone jasno, kdo bo kje dirkal v letu 2023. Ta sicer v bolidih prinaša velike spremembe.
Le štiri moštva (Red Bull, Ferrari, Mercedes in Alfa Romeo) bodo tudi v prihodnje dirkala z enako zasedbo kot letos, medtem ko se je ostala šesterica moštev odločila za menjave.
Dirkaški sedeži v F1 za sezono 2023:
Red Bull: Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
Mercedes: Lewis Hamilton, George Russell
McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri
Alpine: Esteban Ocon, Pierre Gasly
Aston Martin: Lance Stroll, Fernando Alonso
AlphaTauri: Juki Cunoda, Nyck de Vries
Alfa Romeo: Valtteri Bottas, Guanyu Zhou
Haas: Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg
Williams: Alex Albon, Logan Sargeant
Je bilo pa v tem tednu izjemno pestro v pisarnah ekip. Najudarnejša je zagotovo novica, da bo novega šefa moštva dobil Ferrari. Kultno moštvo iz Maranella bo od začetka januarja namesto odhajajočega Mattie Binotta vodil Švicar Fred Vasseur. Nekdanji šef ekipe Renault se je ob priložnosti kariere poslovil od Alfe Romeo in se usedel na vroči stolček italijanskega ponosa.
Ferrari posredno zamenjal šefa McLarna
Pri Alfi, ki je še vedno pravzaprav ekipa Sauber, so ob izgubi glavnega operativca hitro reagirali in v svoje vrste pripeljali Andreasa Seidla. Nemški inženir je na veliko presenečenje poznavalcev motošporta zapustil McLaren in se preselil k ekipi, ki jo bo leta 2026 prevzel Audi. Aktivacija nekdanjega inženirja Porscheja (ki spada pod isti koncern kot Audi) kaže na visoke cilje celotne Sauberjeve skupine, nemški navijači pa sanjajo tudi o povsem nemškem dirkaškem tandemu – Mick Schumacher in sveže upokojeni Sebastian Vettel, ki bi ga projekt tako zamikal, da bi se vrnil v F1.
McLaren je odhod Seidla ‘prebolel’ zelo hitro, na položaj glavnega šefa pa je direktor ekipe iz Wokinga Zak Brown postavil Andreo Stello. Ta je del ekipe oranžnih že vse od sezone 2015, predtem pa je bil član Ferrarija, pri katerem je med drugim opravljal vlogo dirkaškega inženirja dveh svetovnih prvakov: Kimija Raikkonena (2009) in Fernanda Alonsa (2010-2014).
Kdo bo prevzel vajeti pri Williamsu?
Največje presenečenje selitev in odhodov pa je zagotovo dogajanje pri Williamsu. Šef kolektiva iz Groova, ki je britansko ekipo prevzel šele pred dvema letoma, Jost Capito, je želel nekdanje moštvo Franka in Claire Williams popeljati na pota stare slave.
Prevzel je projekt, zaradi katerega je celo preložil upokojitev. Zdaj pa ima formule ena očitno dovolj, skupaj s tehničnih direktorjem Francoisem-Xavierjem Demaisonom pa je žezlo predal mlajšim. Lastniki Williamsa, Dorilton Capital, so sporočili, da bosta njuna naslednika znana kmalu.
Ni kaj, tudi pozimi je lahko v kraljici motošporta še kako pestro.