‘Srebrne’ ujeli v past in jih spravili v težave

Avtomoto 21. Jun 202113:11 > 13:35 0 komentarjev
Verstappen se je veselil tretje zmage v sezoni in 13. v karieri. Foto: Guliverimage

Po sedmi preizkušnji letos je povsem jasno, da se nam do konca obeta izjemno zanimiva in izenačena sezona formule ena. Red Bull ima pred dvema domačima dirkama v Avstriji točkovno in psihološko prednost pred Mercedesom, ki se v času svoje vladavine od leta 2014 naprej še ni znašel pod takšnim pritiskom.

Če so bili mnogi strokovnjaki pa tudi laični ljubitelji formule ena po dveh uspehih Red Bulla na ulicah Monte Carla in Bakuja previdni pri napovedih o nadaljevanju sezone, češ da gre za atipični stezi v mestih, pa je dala včerajšnja VN Francije nov odgovor.

Na njem je imelo moštvo Mercedesa, ki je na dozdajšnjih dirkah na planoti nad Marseillom prevladovalo, po napaki Maxa Verstappna na startu v rokah veliko boljše karte za končni uspeh. A srebrne je v ‘njihovo’ past ujel Red Bull, jim z drugačno strategijo zagrenil dirko ter še povečal prednost tako v dirkaškem kot konstruktorskem seštevku. V obrnjenih vlogah se je ponovila letošnja VN Španije, tam je Mercedes tvegal z dvema postankoma, tokrat je to storilo moštvo iz Milton-Keynesa.

“Dirka ni bila enostavna, zame je bil sploh začetek zelo zahteven. Zavil sem v ovinek, misleč, da bo šlo, a mi je vzelo zadek. Bil sem zelo nezadovoljen, a sem razmišljal vnaprej, saj je bila pred mano še dolga dirka. Skušal sem čim bolj slediti Hamiltonu spredaj, nato pa smo se odločili za dva postanka. Ob koncu sem videl, kako zelo obrabljene so bile njegove gume, tako da lahko rečem, da je šlo za enostavno prehitevanje,” je po tretji zmagi v sezoni dejal največji dobitnik taktične igre rdečih bikov Max Verstappen.

Nizozemec ima zdaj pred aktualnim svetovnim prvakom v skupnem seštevku 12 točk prednosti, Hamiltona pa je poleg predzadnjega kroga na stezi prehitel tudi že prej, ob prvih postankih. “Ne vem, kaj se je zgodilo. Na novih gumah sem imel veliko več oprijema, toda mislim, da nihče – niti v našem moštvu – ni pričakoval, da ga lahko prehitimo z ‘undercutom’,” je še dodal 23-letnik.

Glavni kamenček v mozaiku: Perez

Red Bull, ki je sploh prvič po letu 2013 slavil tretjo zmago zapored, je po odhodu Daniela Ricciarda dolgo iskal močnega dirkača številka dve, zdaj pa ga je očitno našel. Izkušeni Mehičan Sergio Perez je po zmagi v Bakuju tokrat odigral ključno vlogo, da se je ekipi pod vodstvom Christiana Hornerja izšla tvegana poteza s taktiko. Bil je namreč dovolj blizu vodilni trojki (Verstappen, Hamilton, Bottas), da Mercedes ni mogel (ali želel) svojih dirkačev poklicati na drugo menjavo gum.

Red Bullu bi se drugačna strategija težko izšla brez odlične predstave obeh voznikov. Foto: Guliverimage

Nekdanji dirkač Racing Pointa je na prvi postanek namreč zapeljal precej pozneje, ob koncu pa je prav zaradi boljšega stanja gum ugnal Bottasa in skočil na tretje mesto, s tem pa je Red Bull prednost pred Mercedesom še povečal: pred dvojčkom na domačih tleh na Red Bull Ringu v Avstriji znaša 37 točk (215:178).

Po drugih zaporednih stopničkah v sezoni pa Perez vseeno ni bil povsem zadovoljen. “Prvih deset krogov je bil dirkalnik zaradi vetra praktično nevozen. Toda ko se je vreme kasneje umirilo, je bilo veliko boljše, zato sem lahko vozil v svojem ritmu. Če odštejem te težave, je za mano kar dobra dirka. Zmanjkalo mi je nekaj krogov, da bi prehitel še drugega mercedesa, a kljub temu – dober rezultat za moštvo. Osebno pa sem jasno želel več, vedno je cilj zmaga. Moram se še izboljšati,” je bil samokritičen 31-letnik iz Guadalajare.

Veselo tudi pri oranžni papaji

Poleg zmagovalnega moštva se bodo francoske dirke z zadovoljstvom spominjali tudi pri McLarnu. Lando Norris s petim mestom (že šestič v sezoni je končal med prvo peterico in je sploh edini dirkač s točkami na vseh dirkah) in Daniel Ricciardo kot šesti sta izkoristila slabo formo Ferrarija, ki je po velikih težavah ostal brez točk. Tehtnica večnega rivalstva med moštvoma se je v boju za tretje mesto med konstruktorji znova nagnila na stran moštva iz Wokinga, Norris pa je VN Francije označil za najboljšo ekipno dirko v sezoni.

Nov udarec za Mercedes

Precej kislih obrazov pa jug Francije zapuščajo pri Mercedesu. Po težavah v Monaku in polomu v Azerbajdžanu so v Le Castelletu skušali popraviti slabo formo, a jih je Red Bull – sploh v garažah – povsem zasenčil. Oba dirkača nemškega moštva sta bentila po radijski zvezi, zakaj glavni strategi niso upoštevali njunih želja po dveh postankih.

Hamilton po drugem mestu jasno ni bil zadovoljen. Foto: Guliverimage

“Ob koncu enostavno nisem imel več oprijema na sprednjih gumah, zato z branjenjem mesta proti Maxu nisem želel pretiravati. Dejstvo je, da bi me na vsak način prehitel. Po njegovem drugem postanku sem imel zgolj eno možnost – ostati na stezi, saj bi se drugače vozil za njim, na ravnini pa je bil prehiter, da bi ga lahko prehitel. Nisem pretirano razočaran, saj menim, da smo se danes zelo potrudili. Seveda bi lahko kakšno stvar naredili bolje, a splošno gledano je bil Red Bull hitrejši od nas celotni konec tedna in to se je na dirki tudi pokazalo,” je s cmokom v grlu povedal drugouvrščeni Lewis Hamilton.

Če so besede Britanca točne, imajo pri Red Bullu odlične karte pred nadaljevanjem sezone. Šef rdeče-modrih Horner je namreč pred dirko v Franciji napovedal, da če bodo v Le Castelletu hitrejši od Mercedesa, so lahko od srebrnih hitrejši povsod. Ali to drži, bomo izvedeli že ta konec tedna, ko v bližnjem Spielbergu sledi velika nagrada Štajerske, le teden dni kasneje pa na isti stezi še velika nagrada Avstrije. Na prizorišču, kjer so rdeči biki tradicionalno močni, bi lahko še dodali sol na Mercedesove rane …

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!