Velika nagrada Mehike se v spomin ljubiteljem formule ena zagotovo ne bo vtisnila kot ena najbolj zanimivih v zadnjih letih. Dvobojev pri vrhu je bilo, sploh glede na sobotne kvalifikacije, malo. Toda preizkušnja na dirkališču bratov Rodriguez se je vseeno zapisala v anale, saj je poskrbela za številne rekorde. V njihovem središču pa kdo drug kot Max Verstappen, ki na novo piše zgodovino kraljice motošporta.
Ko je Charles Leclerc po tretji dirki letošnje sezone v Avstraliji prečkal ciljno črto kot zmagovalec in svojo prednost pred Maxom Verstappnom po Nizozemčevem odstopu v seštevku dirkačev povečal na kar 46 točk, so mnogi dvomili, da bo dirkač Red Bulla ubranil naslov prvaka. A 25-letnik je to storil že štiri dirke pred koncem, uspelo pa mu je še veliko več. Sezono 2022 je za vedno zapisal v zgodovinske knjige formule ena, pa čeprav sta do konca ostali še preizkušnji v Braziliji (13. november) in Abu Dabiju (20. november).
Na dirki v Mehiki je Nizozemec znova pokazal svojo moč. Kljub drugačnim napovedim je na startu zadržal prednost pred Mercedesoma, nato pa tudi po strateški napaki srebrnih puščic ni imel več pravega tekmeca za zmago. Prišel je še do 14. zmage v letošnjem letu, s čimer je za sabo pustil dozdajšnja sorekorderja Sebastiana Vettla (2013) in Michaela Schumacherja (20049 s trinajstimi. Če bo dobil še preostali preizkušnji, bo po odstotku dobljenih dirk prehitel tudi starejšega Nemca.
“Za nami je še ena super dirka. Vedeli smo, da bo prvi del ključen, saj smo morali ohraniti mehke gume dovolj dolgo pri življenju. Očitno je uspelo, čeprav sem se na koncu mučil. A prednost je bila dovolj velika, da sem jo lahko po postanku še povečal. S srednje trdimi gumami je vse delovalo, kot mora. Kmalu je postalo jasno, da bomo lahko odpeljali do konca z enim postankom. Še ena izjemna dirka, predvsem pa izjemna sezona. Nikoli si nisem mislil, da bom lahko zmagal na 14 dirkah v enem letu. Izredno sem ponosen,” je bil upravičeno zadovoljen Verstappen.
Z novimi 25 točkami je tudi že podrl rekord Lewisa Hamiltona iz sezone 2019, ko je končal pri 413 točkah. Max jih ima eno sprint dirko in dve navadni preizkušnji pred koncem na svojem računu že 416. “Upam, da jih osvojim še nekaj. Sicer pa ne gre za to. Na koncu dneva si želiš le zmagati prvenstvo ne glede na razliko. A to je res dokaz izjemnega leta,” je še dodal Nizozemec, ki s 34 zmagami na večni lestvici zaseda šesto mesto, za petim Ayrtonom Senno pa zaostaja le še sedem slavij.
Odločile so gume
Prav Hamilton je bil tisti, ki je bil lanskemu velikemu rivalu še najbližje. Po tretjini dirke je za njim zaostajal le dobro sekundo in zdelo se je, da bi lahko znova videli obračun Britanca in Nizozemca. A nato so pri Mercedesu naredili taktično napako (to je po radijski zvezi ob koncu priznal tudi šef srebrnih Toto Wolff), ko so svojima dirkačema pri postankih nadeli najtrše gume. 37-letnik se je bolj kot z bojem za vodstvo ukvarjal z borbo za drugo mesto in ga ob koncu tudi osvojil. Še četrtič letos. Še naprej pa ostaja brez zmage, kar ogroža njegov niz, da bi še 16. leto zapored vsaj enkrat stopil na najvišjo stopničko. Zdaj mu ostajata le še dve priložnosti.
“Verjetno bi morali že začeti na mehkih gumah. Na srednje trdih nisem imel težav z degradacijo, ko so me poklicali v garažo. Vsaj eden od naju z Georgeem Russllom bi moral skušati napasti z drugačno strategijo. Vseeno smo bili zelo blizu zmagi, dvakrat zapored sem osvojil drugo mesto. Sem hvaležen in ponosen na ekipo. Hitrost smo imeli, a gume so naredile razliko. Še se bomo izboljšali, točno pa vemo tudi, kje se moramo izboljšati prihodnje leto,” je dejal Britanec, ki je skočil na četrto mesto v skupnem seštevku.
Bolje pozno kot nikoli
Da je Mercedes tokrat res storil napako, je v zaključku dirke pokazal Daniel Ricciardo z McLarnom. Ta je začel na srednje trdi različici (tako kot srebrni puščici), a na stezi ostal veliko dlje in v zaključku napadal z najmehkejšo različico. Kljub 10-sekundni kazni zaradi trčenja z Jukijem Cunodo je osvojil sedmo mesto.
Trčenje Cunode in Ricciarda:
“Gume so mi zablokirale. Ko sem od inženirja dobil sporočilo o kazni, nisem reagiral. Mislil sem si: ‘Pa ne ravno na dirki, ko smo hitri’. A sem nadaljeval v svojem slogu, bilo je res zelo lepo. Želim si, da bi obstajala razlaga, zakaj ni bilo večkrat letos tako. Da bi me dirkalnik ubogal, karkoli sem storil. Ostali sta le še dve dirki, a bolje pozno kot nikoli. Res sem zadovoljen,” je dejal Avstralec, ki prihodnje leto ne bo nastopal v F1. Zelo verjetno bo postal rezervni dirkač enega od moštev in upal na priložnost v sezoni 2024.
Prevelika izguba časa
Manj zadovoljen kot 33-letnik iz Pertha pa je bil Sergio Perez. Domači junak je v izjemnem navijaškem vzdušju še drugo leto zapored doma osvojil tretje mesto, a si je želel več.
“Ponujala se je veliko priložnost. Mercedes je imel s trdimi gumami veliko težav, sploh takoj po postanku. A imeli smo težave pri menjavi gum, kar me je potisnilo daleč nazaj. Če ne bi izgubil časa za Ferrarijema, bi lahko končal kot drugi. Prehitevati je bilo težko, vedno ko sem se približal Lewisu, je bilo zelo težko slediti,” je s kislim nasmeškom dejal Checo, a se v nogometni atmosferi vseeno zabaval z najbližjimi in prijatelji.
Red Bull je v Mehiki dobil že deveto dirko zapored (od VN Francije naprej osem zmag Verstappna in ena Pereza), s čimer je izenačil lastni rekord iz leta 2013. Le še dve pa ga ločita od rekorda McLarna iz sezone 1988.
Iz Mehike se v Brazilijo srečni selijo pri McLarnu, kjer so imeli po dolgem času znova oba dirkača med točkami, po zaslugi odstopa Fernanda Alonsa pa so se Alpinu med moštvi približali le na sedem točk zaostanka. Deseterico pa je ujel tudi Valtteri Bottas, s čimer je prekinil niz desetih dirk brez točk za Alfo Romeo.
Prvenstvo predzadnji zaplet in razplet čaka čez 13 dni v Braziliji. V Interlagosu bodo kvalifikacije že v petek, v soboto bo na sporedu sprinterska dirka, v nedeljo pa še klasična. Teden dni po njej pa sledi še klasični finale v Abu Dabiju. Vse seveda s prenosi na Sportklubu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!