Večer kaosov sezono tik pred koncem postavil na izhodišče

Avtomoto 6. Dec 202112:26 > 12:32 4 komentarji
Verstappnu po včerajšnji dirki ni bilo do polivanja s šampanjcem. Foto: Hamad I Mohammed - Reuters via Guliver

Neverjetno dramatičen razplet premierne velike nagrade Savdske Arabije je poskrbel, da se bosta Lewis Hamilton in Max Verstappen za naslov najboljšega v tej sezoni udarila na zadnji dirki v Abu Dabiju. Ta bo na sporedu že to nedeljo, sploh prvič po letu 1974 pa se je zgodilo, da bosta dva dirkača na zadnjo preizkušnjo leta odpotovala točkovno izenačena. Po 22 dirkah sta namreč oba zbrala 369,5 točke.

Kdor je pred dirkaškim koncem tedna v Savdski Arabiji pričakoval razburljivo in vznemirljivo predzadnjo preizkušnjo sezone, se ni zmotil. A zagotovo je le malokdo pričakoval takšen kaos, predvsem pa številne dotike in kontroverznosti v boju obeh najboljših letošnjega leta.

Potem ko je Hamiltonu na startu uspelo zadržati prednost iz sobotnih kvalifikacij, se je sreča nasmehnila Verstappnu. Nesreča Micka Schumacherja (na spletu že krožijo šale, da je besede, da morajo nekateri očetovi rekordi ostati za vedno, vzel preveč resno) je priklicala rdečo zastavo, Nizozemec pa je bil edini, ki predtem ni zavil v bokse po nove gume. Ker jih je lahko zamenjal med prekinitvijo, se je kar naenkrat znašel pred obema mercedesoma.

Esteban Ocon (levo) se je kar naenkrat znašel povsem na vrhu. Na koncu me je res malo zmanjkalo do tretjih stopničk v karieri. Foto: HochZwei via Guliver

Kjer se prepirata dva, Ocon dobiček ima

A Hamilton se s tem ni strinjal in v ponovitvi starta takoj švignil mimo 24-letnika iz Hasselta. Toda Red Bullov dirkač je odreagiral preagresivno, vodilni položaj pa zaradi (prvega) branjenja izven steze moral vrniti. Še največ je s tem pridobil Esteban Ocon (Alpine), ki se je slučajno znašel med obema zagriženima tekmecema.

Verstappen je svojo napako hitro popravil, ob že tretjem startu pa prehitel oba. Nato je svoj lov na ulični stezi za njim znova začel sedemkratni svetovni prvak in rdeči bik je v prvem ovinku spet pretiraval. Oba je odpeljal izven steze, nakar je dobil navodila, naj mesto na stezi – strateško – preda Hamiltonu. Ta o tem ni bil pravočasno obveščen, zato je bil trk med mercedesom in red bullom neizbežen.

Najbolj kontroverzni trenutek dirke v Džedi:

Zmeda na relaciji FIA-Red Bull-Mercedes

Za to potezo (predvsem izjemno močno zaviranje) si je Max po dirki prislužil 10-sekundno kazen, že med preizkušnjo pa je dobil 5 sekund kazni, saj ni pravočasno storil tega, kar so od njega zahtevali komisarji dirke. Ko je vendarle predal vodilni položaj aktualnemu prvaku, pa so mu iz garaže sporočili, da mu zaradi kazni tega ne bi bilo več treba storiti. Popoln kaos, ki je še enkrat več pokazal, da tudi vodstvo dirke in komisarji niso povsem pripravljeni na hitre reakcije ob dogajanju na stezi.

“Max gre čez meje”

Hamilton se je nato vendarle odpeljal do zmage, že svoje 103. v karieri. S tretjo zaporedno v sezoni pa je dirkaški seštevek sezone pred finalom v Abu Dabiju postavil na izhodišče. Britanec je dirko označil za eno najtežjih v karieri, tako fizično kot psihično.

“V 28 letih dirkanja sem dirkal s številnimi dirkači. Srečal sem se z različnimi karakterji in le nekaj jih je bilo povsem na vrhu, ki so šli čez mejo. Ko zanje pravila ne veljajo ali pa o njih sploh ne razmišljajo. Max je eden od teh. Izognil sem se številnim nesrečam z njim, pa čeprav me to ne moti vedno. Želiš si borbe in danes je bila,” do potez mlajšega rivala ni imel lepih besed 36-letnik.

Verstappen se je pri branjenju posluževal vseh mogočih manevrov. Foto: REUTERS/Ahmed Yosri.

“Nato me je več kot očitno testiral z zaviranjem pred zadnjim ovinkom. Mislil sem, da sem izgubil prednje krilce. Nisem dobil nobenih informacij, nisem vedel, kaj se dogaja. Bil sem zmeden, mislil sem, da ima neke nore taktike. Nato sem dobil sporočilo, a skoraj bi oba odstopila. Njemu je bilo ob pogledu na seštevek vseeno, meni pa ne. Zdaj razumem taktiko, saj bi me lahko na ravnini prehitel nazaj. A nenadno močno zaviranje je bilo nevarno,” je še dodal Britanec, ki se veseli finala v Abu Dabiju: “Osebno sem sproščen. Počutim se, kot da sem v boksarskem ringu in pripravljen sem na boj!”

“To ni formula ena”

Verstappen je svoje mnenje razkril že v častnem krogu, ko je imel po radijski zvezi poseben intervju kot s strani navijačev razglašen dirkač dirke. Preveč se ukvarjajo s kaznimi, to zame ni formula ena, je bentil Nizozemec, podobno pa dodal tudi po koncu dirke.

“Ko so mi dejali, da bom dobil petsekundno kazen, sem vedel, da se nima smisla boriti, saj nikoli ne bi mogel uiti na takšno razliko. Veliko akcije, veliko se je dogajalo. Nismo imeli najboljšega ritma, tudi srednje trde gume morda niso bile najboljša izbira. A na koncu je najlažje govoriti,” je najprej dodal še vedno vodilni dirkač svetovnega prvenstva (ob istem številu točk odloča število zmag, Max jih ima 9, Hamilton pa 8).

V Abu Dabiju se obeta še zadnji ples izjemne sezone 2021. Foto: HochZwei – AP via Guliver

“Mislim, da petsekundna kazen ni pravilna, a na koncu dneva nočem govoriti o tem, saj si odločevalci ne zaslužijo besed iz mojih ust. Zanimivo, da samo jaz dobim kazen, ko oba preširoko zapeljeva iz ovinka. Podobno je bilo že v Braziliji. Moramo iti naprej. V točkah sva izenačena, tako da bo za celotno karavano v Abu Dabiju zelo vznemirljivo. Odločalo se bo v Jas Marini, upam, da bomo imeli tam dober konec tedna,” je zaključil Nizozemec.

Kdo bo prvak?

Matematika pred zadnjo dirko je povsem jasna. Tisti, ki bo dirko v nedeljo končal višje, bo postal svetovni prvak. V primeru, da oba ostaneta brez točk (odstopita ali končata izven prve deseterice), pa bo prvak zaradi več zmag v sezoni (9 proti Hamiltonovih 8) prvič v karieri postal Max Verstappen. 

Režiser skoraj zamudil boj za stopničke

Tretje mesto je v senci boja za vrh zasedel drugi dirkač Mercedesa Valtteri Bottas. To mu je uspelo tik pred ciljem, ko je švignil mimo sicer izvrstnega Ocona. “Prva rdeča zastava je bila za nas zelo nesrečna. Nato start na trdih gumah, ki nas je stal nekaj mest. Za nami je težka dirka, zelo naporna. Esteban je bil zelo hiter, težko sem ga ujel. A na koncu se je trud poplačal. Čaka me še zadnja dirka za Mercedes in čeprav sem Finec, bo čustveno,” se je pošalil 32-letnik iz Nastole, ki bo prihodnje leto vozil za ekipo Alfa Romeo.

Mercedes je zelo blizu osmemu zaporednemu konstruktorskemu naslovu. Foto: Hamad I Mohammed – Reuters via Guliver

Medtem ko se je dirkaški seštevek tik pred koncem dodatno zapletel, pa se je močno v korist Mercedesa razpletel konstruktorski. Odstop Pereza in tretje mesto Bottasa na ciljni črti sta poskrbela, da “srebrne” puščice na vzhod Arabskega polotoka potujejo s kar 28 točkami naskoka pred Red Bullom. Moralo bi se zgoditi nemogoče, da nemško moštvo prihodnji konec tedna ne bi proslavljalo še osmega zaporednega naslova med konstruktorji.

Če jim bo to uspelo, preverite na programih Sportkluba. Že med tednom pa na naši spletni strani ne zamudite številnih prispevkov pred velikim finalom letošnje sezone!

SKUPNI SEŠTEVEK (21/22) / DIRKAČI

  1. Verstappen (Niz) 369,5
  2. Hamilton (VB) 369,5
  3. Bottas (Fin) 218
  4. Perez (Meh) 190
  5. Leclerc (Mon) 158
  6. Norris (VB) 154
  7. Sainz (Špa) 149,5
  8. Ricciardo (Avs) 115
  9. Gasly (Fra) 100
  10. Alonso (Špa) 77

SKUPNI SEŠTEVEK (21/22) / MOŠTVA

  1. Mercedes 587,5
  2. Red Bull 559,5
  3. Ferrari 307,5
  4. McLaren 269
  5. Alpine 149
  6. AlphaTauri 120
  7. Aston Martin 77
  8. Williams 23
  9. Alfa Romeo 13
  10. Haas 0

Vrhunci velike nagrade Savdske Arabije:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje