Pri Mednarodni avtomobilski zvezi (Fia) so potrdili nova pravila glede pogonskih sklopov, ki bodo v veljavo stopila z letom 2026. Novi motorji bodo imeli še več električne moči, obenem pa bodo uporabljali stoodstotno trajnostno gorivo.
Tudi od leta 2026 naprej bodo v kraljici motošporta uporabljali trenutne motorje V6, ki pa bodo deležni nekaj sprememb. Pri Mednarodni avtomobilski zvezi so jih zbrali v štiri ključne točke:
– ohranjanje spektakla – po letu 2026 bodo pogonski sklopi ohranjali podoben nivo delovanja kot trenutni, torej da bodo proizvajali veliko moči z veliko vrtenja. Ostajamo pri verziji V6 motorjev z notranjim izgorevanjem, obenem pa se skušamo izogniti pretirani diferenciaciji, da se omogoča še izboljšana tekmovalnost
– okoljska trajnost – pogonski sklopi bodo vključevali porast uporabe električne moči do 50 odstotkov v primerjavi s trenutnimi, uporabljali bodo stoodstotno trajnostno gorivo
– finančna vzdržnost – finančna pravila glede motorjev bodo vključevala znižanje splošnih stroškov za vse sodelujoče, kar pa ne bo vplivalo na napredno tehnologijo, ki je temelj formule ena
– privlačnost za nove proizvajalce – nova pravila bodo omogočala, da se bodo lahko potencialni proizvajalci motorjev pridružili športu na visokem tekmovalnem nivoju
Kot so še zapisali vodilni možje formule ena, so bila nova pravila dosežena v sodelovanju med Fio in trenutnimi ter potencialnimi opremljevalci motorjev. Največjo spremembo predstavlja slovo motornega generatorja (Motor Generator Unit Heat – MGU-H).
“Fia nadaljuje z napredkom na področju inovacij in trajnosti. Nova pravila za pogonske sklope za formulo ena od sezone 2026 so dalje so največji dokaz naše misije. S spremembami želimo pripomoči tudi k navadnim cestnim avtomobilom, da bi te po letu 2030 imeli brezogljični odtis,” je ob tem dejal predsednik Fie Mohammed Ben Sulayem.
Obenem je največji organ Fie za formulo ena sprejel tudi spremembe tehničnih regulacij glede težave, ki se je pojavila na letošnjih dirkalnikih. Ključna je, da bodo morala moštva zaradi delfinjenja (porpoising) dno dirkalnikov dvigniti za 15 milimetrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!