V svetu motošporta so vse močnejše govorice, da naj bi leta 2026 v formulo ena vstopila tudi Audi in Porsche. Zaenkrat še ni znano, ali bosta nemška giganta, člana skupine Volkswagen, le dobavitelja motorjev ali pa bosta nastopala tudi z lastnim moštvom.
Čez štiri leta se bodo po več kot desetih letih (nazadnje 2014 z uvedbo hibridnih motorjev) v formuli ena znova spremenila pravila glede pogonskih sklopov. To bi vrata v kraljico motošporta lahko odprlo novim moštvom ali pa novim dobavljalcem motorjev.
Kot najresnejša kandidata se omenja nemška velikana Audi in Porsche, ki oba spadata pod skupno družino Volkswagna. Audi naj bi se že dlje časa resno zanimal za nakup vsaj deleža ekipe pri McLarnu, v začetku novembra lani so se pojavila celo namigovanja, da so se Nemci dogovorili za prevzem celotne skupine McLaren (McLaren Group). Ta upravlja s cestnimi avtomobili in dirkaškimi operacijami. Angleži so celotno zgodbo takrat kategorično zanikali, a prevzem vendarle ni nemogoč. Kot piše Car Magazine, naj bi pogajanja med odvetniki obeh vpletenih straneh že potekala.
Slovo Honde odpira vrata Porscheju?
Da pri skupini Volkswagen mislijo resno, pa kaže tudi zanimanje njihove druge znamke Porsche za vstop v formulo ena. Ta za razliko od Audija ne bo prevzela moštva, pač pa bo prisotna zgolj kot motorni dobavitelj. Kot poroča Car Magazine, naj bi Porsche ciljal na eno najuspešnejših moštev zadnjih let, Red Bull. Rdeči biki so se po koncu lanske sezone poslovili od Honde, ki je znova zapustila karavano. Zdaj bo avstrijsko moštvo s pomočjo japonskih inženirjev in prehodnega pogonskega sklopa razvijalo lasten motor, a po letu 2025 naj bi to za njih počel Porsche.
Pri Volkswagen Group pa naj bi imeli pripravljen tudi načrt B, če se vodilni možje Red Bulla in McLarna ne bodo strinjali z njihovimi idejami. Za boj proti prevladi Mercedesa in Ferrarija kot pogonskih dobaviteljev naj bi se tako zavzemali z ekipama Williams (Audi) in AlphaTauri (Porsche), morda celo Haas. Jasen cilj nemškega giganta je sicer tekmovati z Mercedesom, ki od vrnitve v F1 leta 2010 in novih pravil leta 2014 močno prevladuje na najvišji ravni dirkanja.
Trije dobavitelji in pol za deset moštev
Po odhodu Honde sicer v formuli ena ostajajo le trije opremljevalci motorjev. Mercedes poleg lastne ekipe motorje dobavlja še trem ekipam, Ferrari dvema, Renault le svoji športni znamki Alpine. Pri Red Bullu in AlphaTauriju bodo za pogonski sklop po novem poskrbeli sami s pomočjo prehodnega Hondinega.
Moštva in njihovi dobavitelji motorjev v sezoni 2022
Mercedes (Mercedes)
Red Bull (Red Bull/Honda)
Ferrari (Ferrari)
McLaren (Mercedes)
Alpine (Renault)
AlphaTauri (Red Bull/Honda)
Aston Martin (Mercedes)
Williams (Mercedes)
Alfa Romeo (Ferrari)
Haas (Ferrari)
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje