Leclerc pretental Verstappna in svoje mehanike

Avtomoto 21. Mar 202210:30 > 10:43 1 komentar
Foto: AP Photo/Hassan Ammar via Guliver

Na prvi dirki nove sezone formule ena smo dobili prve prave odgovore o trenutnih razmerjih med moštvi. Trditve, da ima Ferrari trenutno najbolj celovit paket, so se izkazale za pravilne. Red Bull je hiter, a ga je na cedilu pustila vzdržljivost. Mercedesu še naprej največ težav povzroča t.i. "delfinjenje".

Po VN Bahrajna, ki je z akcijo in dramo navdušila vse ljubitelje kraljice motošporta, je tematik za diskusijo še več kot pred prvim ugašanjem rdečih luči. Moč Ferrarija in njegovega pogonskega sklopa, na drugi strani nemoč vseh moštev, ki jih poganja Mercedes, velika vrnitev Haasa in Kevina Magnussena, dobra uvrstitev Valtterija Bottasa z Alfo in še bi lahko naštevali.

Če začnemo pri najboljših, je vsaj na začetku sezone brez dvoma najhitrejši poskočni konjiček iz Maranella. Charles Leclerc je odpeljal popoln dirkaški konec tedna in osvojil najboljši startni položaj, slavil tretjo zmago v karieri, postavil najhitrejši krog in bil izglasovan še za dirkača dirke! Uspeh je z drugim mestom za dvojno zmago Ferrarija dopolnil Carlos Sainz.

Za največje navdušenje je poskrbel prav njegov dvoboj za vodstvo z Maxom Verstappnom. Po prvih postankih, na katere je Nizozemec zapeljal krog pred Monačanom, je slednji z menjave pripeljal tik pred branilcem naslova, sledili so trije krogi dirkanja kolesa ob kolesu. Nove in močno spremenjene regulacije, katerih glavni cilj je bil, da bi dirkalniki lažje sledili eden drugemu in bi tako dobili tesnejše boje na stezi, so obrodile sadove.

Hud boj Leclerca in Verstappna si v celoti oglejte iz perspektive obeh dirkačev:

Enak scenarij se je odvil kar tri kroge zapored. Verstappen je s pomočjo DRS Leclerca prehitel v prvi zavoj, Monačan mu je dvakrat vrnil na ravnini pred četrtim zavojem, v tretje že prej, ko je Max zablokiral sprednjo desno pnevmatiko.

“Ves čas sem poskušal v prvi zavoj zavirati nekoliko prej, da sem imel DRS pred četrtim zavojem, taktika mi je uspela tri kroge zapored in ohranil sem vodstvo. Bilo je težko, saj sem imel težave z regeneracijo hibridnega dela pogonskega sklopa, šele po tretjem krogu sem lahko znova nadzoroval svojo dirko,” je taktiko ob boju za prvo mesto razkril Leclerc.

Preden je prečkal ciljno črto je sicer še prestrašil svoje moštvo, ko je po radijski zvezi dejal, da ima težave z motorjem, a nato dodal, da se zgolj šali. Njegov inženir je ostal smrtno resen.

Preporod Ferrarija

Zadnjič, ko je Ferrari veljal za najboljši dirkalnik, je bilo v sredini sezone 2019, ko je na vrh skočil po zaslugi izjemnega motorja, ki se je naposled izkazal za ilegalnega in Italijane vrnil v sredino karavane. Tokratna zgodba ima bolj zdrave temelje.

Konec je niza Ferrarija brez zmage, ki je trajal kar 45 dirk. Zadnjo zmago, tudi dvojno, so namreč vpisali na VN Singapurja leta 2019, ko se je na zmagovalno stopničko povzpel še Sebastian Vettel. Nemec, ki je od sezone 2021 član Aston Martina, je sicer zaradi virusa izpustil uvodno dirko sezone.

“Oddahnili smo si. Fantastično. Dvojne zmage nismo pričakovali, za nami je odlična dirka. Pričakoval sem, da bo Red Bull hitrejši od nas. Mislim, da so bili močni, a imel skozi dirko precej težav. Za nas je to velika spodbuda, ekipa je ostala povezana, kar je čudovito videti,” je bil po uspehu presrečen vodja ponosa Italije Mattia Binotto.

Foto: AP Photo/Hassan Ammar via Guliver

Ena od prednosti Ferrarija je brez dvoma nov pogonski sklop. Kot kaže so motor na notranje izgorevanje v Maranellu tudi najbolje prilagodili na novo gorivo, ki od letošnje sezone vsebuje 10 odstotkov etanola (E10). Ne le Ferrari, odlična dirka je namreč za vsemi tremi moštvi z njihovim motorjem. Haas, lani daleč najslabši dirkalnik, je osvojil 5. mesto s povratnikom Kevinom Magnussenom, za njim je ciljno črto prečkal Alfa Romeo z Valtterijem Bottasom.

“Mislim, da je Ferrarijev motor najzmogljivejši. Tako resnično verjamem, moram jim čestitati, saj so bili dolgo v slabem položaju kot mi in se naposlušali veliko sra***,” je bil slikovit kot vedno Günter Steiner, šef ekipe Haas.

“Bili smo najboljši dirkalnik od preostalega dela karavane. Ves čas sem pred seboj videl Mercedesa. Povsem druga zgodba kot prejšnja leta. Ne morem verjeti, v kakšni priložnosti sem se znašel. Peto mesto, to je noro,” je bil presrečen Magnussen.

Foto: Guliverimage

Ničla Red Bulla

Verstappen se je zdel tokrat preprosto počasnejši od Leclerca, ki si je uspel v večjem delu dirke privoziti nekaj sekund naskoka. Za piko na i mu je štiri kroge pred koncem odpovedal dirkalnik. “Nisem imel najboljšega ravnotežja, a sem kljub temu poskusil z napadom. Zabaven boj sva imela s Charlesom. Drugo mesto bi bil lep dosežek, saj sem imel težave tudi z dovodom goriva,” je razkril Verstappen, ki mu je preglavice povzročala še težava s krmiljenjem.

Razočaran je bil tudi šef Christian Horner, potem ko je v zadnjem krogu odstopil še Sergio Perez. “Brutalen zaključek. Ne spomnim se, kdaj se nam je zadnjič zgodilo kaj podobnega. Moramo razdreti dirkalnik, gorivo je bilo še v dirkalnikih, napako moramo odpraviti do naslednje dirke.”

Z obema rokama so odstopa obeh Red Bullov pograbili v Mercedesu, kjer se zavedajo, da bi brez njihovih težav težko prišli do stopničk. Lewis Hamilton je zasedel tretje mesto, George Russell četrto.

Glavna težava Mercedesa ostaja “delfinjenje” oziroma poskakovanje dirkalnika, ki ga povzroči letos precej močnejši talni efekt. “Nastavitve tega ne morejo odpraviti, a vem, da ta dirkalnik ima potencial. Moramo popraviti kvaliteto vožnje, ne le poskakovanje, zaostajamo tudi v drugih segmentih,” je bil odkrit sedemkratni svetovni prvak.

Foto: Guliverimage

Ostali “Mercedesi” daleč zadaj

Pred sezono so se pojavljala ugibanja, kdo bo to sezono najpočasnejši dirkalnik. Zdi se, da so vsaj trenutno to vsa tri moštva, ki jim motor dobavlja Mercedes. Največje razočaranje je McLaren, ki je na testiranju v Barceloni deloval dobro, nato je šlo le še navzdol. Daniel Ricciardo je osvojil 14., Lando Norris 15. mesto.

Tudi Aston Martin, ki z milijarderjem Lawrencom Strollom v ekipo vlaga vse več denarja, je bil skromen. Lance Stroll je zasedel 12. in Niko Hülkenberg, začasna zamenjava Vettla, zadnje 17. mesto.

Vsaj trenutno se zdijo razmerja moči približno v naslednjem vrstnem redu: Ferrari, Red Bull, Mercedes, Haas, Alfa Romeo, AlphaTauri, Alpine, Aston Martin, Williams, Mclaren.

Naslednja dirka bo že v nedeljo, ko bo F1 cirkus obiskal Savdsko Arabijo. Dirka v Džedi se bo začela ob 19. uri, vse dogajanje boste lahko znova spremljali na Sportklubu.

Vrhunci VN Bahrajna:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje