Pred dirkači elitnega motociklističnega razreda motoGP je jutri v Jerezu na sporedu četrta dirka sezone. Steza v Andaluziji je pisana na kožo Fabiu Quartararoju, ki bo lovil tretjo zaporedno zmago.
Z zmagama na velikih nagradah Dohe in Portugalske je Fabio Quartararo v Jerez pripotoval kot novi vodilni v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Izvrstne predstave motociklista Yamahe ob vstopu v sezono niso presenečenje, saj je bil dvakrat zapovrstjo najboljši že na lanskem uvodu. Naj spomnimo, da se je sezona tedaj pričela prav s preizkušnjama na andaluzijski stezi, zato tudi navdušenja Francoza, da dirkaška karavana ta konec tedna gostuje tam, ni težko razumeti. “Obožujem to stezo, obenem pa se odlično počutim na motociklu in izvrstno sodelujem z ekipo,” pravi Fabio Quartararo prepričan, da letos ne bo ponovil napak iz lanske sezone, ko se je po sijajnem začetku znašel v sivem povprečju in zmagal le še v Barceloni. “Leto 2020 je bilo leto vzponov in padcev. Začeli smo dobro, a nato imeli težave z agregatom in elektroniko. Tudi sam psihološko nisem bil v najboljšem stanju. Imam občutek, da sem se odtlej naučil veliko,” dodaja 22-letnik iz Nice.
Skill, precision, art! ?@FabioQ20 in full flow! ?#SpanishGP ?? pic.twitter.com/LUFjj3Ole3
— MotoGP™? (@MotoGP) April 30, 2021
Jerez je dolgo odgovarjal tudi domačinu Marcu Marquezu. Osemkratni svetovni prvak je na slovitem dirkališču zmagal trikrat, lani pa dirko tam končal s hudim padcem, zaradi katerega je izpustil celotno lansko sezono in tudi začetek letošnje. Vrnil se je šele na Portugalskem in bil sedmi. “Seveda me na to progo vežejo tako prijetni kot manj prijetni spomini. Nimam še natančnega cilja, želim si le prevoziti čim več kilometrov, da si povrnem občutke na motociklu. Zavedamo se naših zmožnosti in vemo, kje se lahko še izboljšamo. A za to rabimo čas in kilometre,” je prepričan Marc Marquez.
Hude poškodbe ob padcih, kakršnega je imel Marquez pred nekaj manj kot 270 dnevi, postajajo pogostejše, kar ob vseh aerodinamičnih izboljšavah in hitrejših motociklih v zadnjih letih ni presenečenje. Inženirji italijanskega proizvajalca zavor Brembo so izmerili, da dirkači ob silovitem zaviranju občutijo negativni težni pospešek dveh g-jev, kar je enako 1,2 megajouloma kinetične energije. Sile, ki so med dirko delovale na dirkače, so bile še pred desetimi leti za okoli četrtino nižje, zato so tudi vaje za krepitev mišic pri motociklistih postale pogostejše. “Ko pritisneš na zavoro, te poskuša motor potisniti čez sprednji del. Telo se dvigne in deluje kot zračna zavora, veter pa te nato znova potisne na sedež,” je o zaviralnih silah, ki delujejo na dirkače, pred časom spregovoril Jack Miller, prepričan, da skrajne meje pri zaviranju v motoGP še niso dosežene.
Avstralec je sicer z dvema devetima mestoma in odstopom eno od razočaranj letošnje sezone. Tudi sicer Ducatijevi dirkači še niso uspeli prekiniti prevlade Yamahe, ki je po zaslugi Quartararoja in Mavericka Vinalesa letos še nepremagana. Z dvema drugima mestoma je Japonce še najbolj ogrozil Johann Zarco, dvakrat pa se je na oder za zmagovalce prebil tudi Francesco Bagnaia. Zmagovalni ritem, ki mu je lani prinesel naslov svetovnega prvaka, še vedno išče tudi Joan Mir. “Vsi stezo poznamo zelo dobro, zato je še toliko težje narediti razliko. A s paketom, ki ga imamo, se bomo potrudili po naših najboljših močeh,” obljublja dirkač Suzukija.
Spored na VN Španije:
Danes: tretji prosti trening (9.55), četrti prosti trening (13.30), kvalifikacije (14.10)
Jutri: dirka (14.00)
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!