Od lanskoletnega trpljenja v daleč najslabšem dirkalniku v karavani formule ena, do kopičenja napak in nesreč v prvem delu letošnje sezone. Ko se je prihodnost Micka Schumacherja med elito prvič znašla pod vprašajem, je sin legendarnega Michaela končno opozoril nase. Po prvih točkah v karieri v Silverstonu je mladi "Schumi" odpeljal še svojo najboljšo dirko v karieri najprestižnejšega razreda motošporta.
Sloviti priimek s seboj nosi tudi ogromno težo. Čeprav lahko talente kova Michael Schumacher preštejemo na prste ene roke, Mick primerjavam s svojim očetom ni mogel ubežati. Tako so bile vanj že lani, ko je bil še novinec med elito, uprte številne oči.
Ker je svojih prvih 30 dirk med elito odpeljal brez osvojene točke, se je pritisk le še stopnjeval. Da mu je prišel do živega, je bilo letos vidno tudi po številnih napakah, med katerimi je bilo tudi nekaj večjih, ki so se končale s povsem razbitim dirkalnikom in tudi enim obiskom bolnišnice.
Na VN Velike Britanije se je končno prebil med dobitnike točk. Kot bi mu z ramen padlo ogromno breme, ko sta se po radijski zvezi oglasili tudi mati Corinna in sestra Gina ter mu čestitali za prve štiri točke v razredu formula ena.
V Avstriji je vozil kot prerojen. Z dinamično vožnjo, ki jo je popestril z več prehitevanji, kot jih lahko preštejemo, je bil izbran tudi za dirkača dne. Končno 6. mesto pa je njegova najboljša uvrstitev v karieri formule ena.
“Mislim, da gremo vsi skupaj v pravo smer. Osvojili smo točke v Silverstonu in znova tukaj. Lahko bi jih tudi v soboto. To kaže na strmo rast trenda, kar je tisto, česar si vsi želimo. Upajmo, da bomo uspeli nadaljevati še v Franciji in na Madžarskem, preden gremo na poletni odmor,” je bil po dirki seveda zadovoljen Mick.
Da je prišel do točke, ko lahko z nasmeškom odgovarja na vprašanja novinarjev, je moral veliko pretrpeti. Čeprav velja za enega najbolj priljubljenih dirkačev v karavani, ki mu zaradi dobre vzgoje laskajo praktično vsi v paddocku in ga je pod svoje okrilje vzel štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel, zgolj prijaznost v krutem svetu formule ena seveda ni dovolj. V prvi vrsti je šlo za spoznavanje dirkalnika, v drugi za rast samozavesti, v tretji za neizprosnost na stezi. Mick je končno vse povezal v celoto.
Uvodni del sezone za pozabo
Sezona 2021 je bila zanj zelo specifična in ga po njej ni bilo mogoče soditi. Ne le, da je bil Haas z naskokom najslabši dirkalnik, ki so ga za nameček “krasile” še katastrofalne vozne lastnosti, prav tako si je garažo delil z Rusom Nikito Mazepinom, ki je verjetno eden slabših dirkačev, kar se jih je v zadnjem desetletju prebilo v formulo ena. Nikakršno presenečenje ni, da je lani Mick ostal brez ene osvojene točke, ki si jo prisluži najboljših deset na vsaki veliki nagradi.
Na pravo oceno Mickovega dirkaškega talenta je bilo tako potrebno počakati do letos. S korenito spremembo regulacij, na katero se je začelo ameriško moštvo pripravljati kot eno izmed prvih v karavani, so se razmerja moči precej premešala. Med večjimi zmagovalci sprememb je prav Haas, ki se je z začelja prebil proti zlati sredini.
Čeprav je bil dirkalnik že na uvodni dirki v Bahrajnu precej konkurenčen, kar nenazadnje nakazuje tudi visoko 5. mesto Kevina Magnussena v drugem Haasovem bolidu, se je Mick spopadal z ogromno preglavicami. Na stezi v Sakhiru je končal na 11. mestu, oziroma 18 sekund za Dancem.
Sledile so vse večje težave. Na drugi dirki sezone v Savdski Arabiji se ni pojavil na startu, potem ko je na kvalifikacijah utrpel grozljivo nesrečo. Nato je v Avstraliji na kvalifikacijah zasedel šele 15. mesto in dirko zaključil na 13. V Miamiju je povzročil nesrečo s Vettlom in znova končal na začelju. V Španiji se je prvič na kvalifikacijah prebil v tretji del in zasedel 10. mesto, a na dirki znova pokvaril uvrstitev. V Monacu je bil sam krivec za novo hudo nesrečo, ki je njegov dirkalnik preklala na dva dela. Nato je daleč od točk ciljno črto prečkal še v Azerbajdžanu.
Huda nesreča Na VN Monaca:
Po kar devetih ponesrečenih dirkaških vikendih so se nad Mickom zgrinjali črni oblaki. Še toliko bolj, ker se je njegov moštveni kolega Magnussen že trikrat prebil do točk. Pojavljale so se celo govorice, da bi lahko že sredi sezone ostal brez sedeža. Dodatno je nanj pritisnil tudi šef ekipe Haas Günther Steiner, ki je Schumacherju z izjavo, da je za vsak sedež v formuli ena dolga vrsta kandidatov, poslal jasno sporočilo.
Klasično Mickovo prebujenje
Zadnje tedne je Mick kot prerojen. Ponavlja se zgodovina. Vsi, ki ste morda sina Michaela Schumacherja spremljali že v nižjih razredih motošporta, vam je ta vzorec dobro poznan.
Tako v formuli 3 kot tudi v formuli 2 je imel prvo sezono precej težav ter nato sredi druge krivuljo rezultatov obrnil strmo navzgor. V prvi sezoni v formuli 3 je zasedel šele 12. mesto, leto pozneje osvojil naslov. V formuli 2 je znova najprej zasedel skupno 12. mesto in nato osvojil naslov.
Dvig forme v svoji drugi sezoni med elito je Schumacher nakazal že v Montrealu, ko mu je zelo verjetno prvo uvrstitev med točke odnesla okvara, potem ko je s 6. mestom poskrbel za najboljšo karierno uvrstitev v kvalifikacijah.
Nato je nadaljeval v Silverstonu, kjer je na deževnih kvalifikacijah sicer zasedel šele predzadnje 19. mesto, a nato na dirki z odlično vožnjo napredoval vse do osmega in se veselil prvih točk v karieri.
“Kot športnik si vedno v iskanju pritiska. To je tisto, kar ti prižge ogenj pod zadnjico, da si še hitrejši. To se je zgodilo tudi meni. V Silverstonu se je zgodilo točno to, kar sem potreboval, tako se je sprožil pravi ognjemet,” je o pritisku, ki ga prinaša vožnja v formuli ena, spregovoril za Sky Sports.
Navduševal s prehitevanji
V Spielbergu je namreč poskrbel za nov osebni rekord. Najprej je s 7. mestom vpisal svojo drugo najboljšo uvrstitev na kvalifikacijah. Nato na dirki, ki jo je po 9. mestu na sobotni sprint dirki začel dve mesti nižje, na stezi prehitel še tri tekmece in VN Avstrije zaključil na visokem 6. mestu, kar je njegova najboljša uvrstitev v karieri. Tako je obudil spomin na šampionsko sezono 2020 v formuli 2, ko je na dirkah kot po pravilu pridobival mesta.
Bolj kot končna uvrstitev je bila znova navdušujoča predvsem njegova vožnja. Čeprav se je med dirko večkrat znašel v težkem položaju in v gostem prometu, predvsem nekoliko pozen uvodni postanek ga je potisnil kar nekaj mest nižje, se je z agresivnim in pogumnim dirkanjem prebil mimo vseh konkurentov.
Izjemen je bil predvsem njegov peteroboj z Magnussenom, Zhoujem Guanyujem, Landom Norrisom in Fernandom Alonsom. V le enem krogu se je namreč prebil mimo vseh štirih konkurentov!
Mick zmagovalec peteroboja:
“Zelo sem se zabaval. Moral sem se prebijati v ospredje, česar si včasih ne želiš, a je zame odlična izkušnja, da pokažem, česa smo sposobni,” je bil po dirki zadovoljen Mick, ki si je prislužil tudi naziv najboljšega dirkača VN Avstrije po izboru navijačev.
V Avstriji prehitel tudi moštvenega tekmeca
“Počutil sem se precej drugače kot v soboto, saj sem moral bolj paziti tudi na pnevmatike. Že zelo zgodaj po začetku dirke mi je postalo jasno, da en postanek ne bo dovolj, prav tako je bil zelo nepredvidljiv tudi veter. Težko je bilo, a zabavno,” je nadaljeval 23-letni Nemec, ki je bil ponosen tudi na drugo zaporedno dirko, na kateri sta točke osvojila oba dirkača Haasa. Obakrat je Mick končal pred Magnussenom, ki je Danca tokrat ugnal tudi v neposrednem boju na stezi.
Če se je na začetku sezone zdelo, da ima Kevin precejšnjo nadvlado nad mladim Nemcem, je slika zdaj že precej drugačna. V seštevku ima le še sedem točk prednosti (22 proti 15), medtem ko je, če štejemo le dirke, ko sta oba prišla do cilja, takšnih je bilo sedem, Mick na kar petih zaključil višje po razpredelnici.
“Kevin je odlično začel sezono. Mislim, da je to vplivalo tudi na naju, konec koncev sva tekmeca. Vsak si seveda želi v prvi vrsti dobre izide zase, a Kevin mi je pokazal številne prijeme in ideje, kako pristopiti k dirki. Mislim, da eden drugemu pomagava, skupaj gradiva in rasteva,” je izkušenemu Dancu laskal Mick.
Precejšnja razlika ostaja v kvalifikacijah. Izid na 11 dirkaških vikendih je kar 9:2 v korist Danca. Razlika se zadnje dirke zmanjšuje, a velja dodati, da je bila prav surova kvalifikacijska hitrost Mickova največja slabost že v formuli dve.
Na zadnjih treh dirkah je Schumacher dokazal, da premore talent za formulo ena. Za naslednji korak bo moral hitrost najti še v kvalifikacijah, predvsem pa dodati konstantnost.
Upanje, da je to točka preobrata, je izrazil tudi Steiner. “Za Micka je to več kot le odrešenje. Prve točke si je zaslužil na stezi. Ni potreboval sreče. Boril se je, prehiteval in se do konca spopadal celo z Maxom Verstappnom, da bi osvojil še kakšno točko več. To ga bo naredilo močnejšega, kar smo videli tudi ta konec tedna. Kot vsakič poudarjam, njegov priimek prinaša ogromen pritisk. Ljudje nas poskušajo razdvojiti, a moramo ostati združeni. Upam, da tako nadaljujemo, saj se bodo vsakič, ko ne bo osvojil točk ali se uvrstil v tretji del kvalifikacij, znova pojavili zlobni jeziki.”
Vrhunci VN Avstrije:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!