Skrivalnice in ugibanja pred prvo dirko sezone

nova sezona formule ena
Foto: Profimedia

Dočakali smo začetek nove sezone formule ena, že 74. po vrsti. Kot lani, bodo tudi letos motorji prvič zahrumeli na VN Bahrajna. Čeprav so bila prav v Sakhirju prejšnji teden tudi edina testiranja, je o razmerju moči skoraj nemogoče govoriti. V paddocku poteka igra skrivalnic in kazanja s prsti.

Edino, kar lahko že zdaj dokaj prepričljivo trdimo, je vsesplošno prepričanje, da Red Bull ostaja favorit. Na testiranjih so prikazali najboljšo formo. Po analizah strokovnjakov so bili najhitrejši v simulaciji dirk. Njihov dirkalnik je odlično uravnotežen, nad njim je navdušen tudi dvakratni zaporedni svetovni prvak in branilec naslova Max Verstappen.

Od drugega mesta navzdol se predvidevanja močno razlikujejo. Nekateri celo kot prve izzivalce Avstrijcev vidijo Aston Martin, ki naj bi jim uspel največji skok med vsemi moštvi, kar trenutno velja za najbolj drzno napoved.

Večina jih sicer meni, da bo pravi nasprotnik Red Bulla znova Ferrari. Italijani naj bi namreč še skrivali pravo hitrost, saj so med preizkušanjem dirkalnika varčevali z višino bolida. Prav tako se šušlja, da je letošnji pogonski sklop precej boljši od lanskega, ki ga nikoli niso uspeli povsem izkoristiti zaradi težav z zanesljivostjo. Da jih je trenutno težko umestiti, naj bi novinarju portala Formu1a Uno Giulianu Duchessi prišepnil celo eden od virov pri Red Bullu.

Ferrari leclerc sainz vasseur
Ferrari letos stavi na aerodinamično učinkovit dirkalnik. Foto: Profimedia

Alpine najbolj nepredvidljiv

Na testu se je sila povprečen zdel Alpine, a naj bi svoj program opravili z odliko, ki pa ni obsegal postavljanja hitrih časov in simulacij dirk, kot so to počele vse ostale ekipe. Tako spet drugi med nevarnejše štejejo prav Francoze. Podobno velja za Mercedes. Toto Wolff je odkrito dejal, da bo njihov dirkalnik pravi obraz pokazal šele po nekaj dirkah, saj že zdaj pripravljajo velik paket posodobitev.

Nato so tukaj še McLaren, Alfa Romeo, AlphaTauri, Williams in Haas, ki naj bi sestavljali drugo polovico karavane.

VN Bahrajna, 20. marec

Dolžina kroga: 5,412 kilometra

Število krogov: 57

Dolžina dirke: 308,238 kilometra

Število zavojev: 15 (9 desnih in 6 levih)

Število DRS con: 3

Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca

Rekord kroga: 1:31.447 (Pedro de la Rosa, 2005)

Prva dirka: 2004

Sakhir tradicionalno Ferrarijeva steza

Lanska velika nagrada Bahrajna za uvod v sezono navijačev ni pustila ravnodušnih. Po drami je slavil Charles Leclerc, ki je odpeljal popolno dirko, s fantastično vožnjo odbil oziroma odgovoril na napade Maxa Verstappna in se naposled veselil tretje zmage v karieri. Izjemno popoldne Ferrarija v Sakhiru je z drugim mestom dopolnil Carlos Sainz, ki je v zaključku izkoristil težave Nizozemca. Slednji je obrambo naslova začel z odstopom, a že po nekaj dirkah povsem zagospodaril in se odpeljal novi lovoriki naproti.

Vrhunci VN Bahrajna v sezoni 2022:

Večkratni zmagovalci VN Bahrajna:

Dirkači:

Lewis Hamilton: 5 (2014, 2015, 2019, 2020, 2021)

Sebastian Vettel: 4 (2012, 2013, 2017, 2018)

Fernando Alonso: 3 (2005, 2006, 2010)

Felipe Massa: 2 (2007, 2008)

Moštva:

Ferrari: 7 (2004, 2007, 2008, 2010, 2017, 2018, 2022)

Mercedes: 6 (2014, 2015, 2016, 2019, 2020, 2021)

Renault: 2 (2005, 2006)

Red Bull: 2 (2012, 2012)

Prve prave odgovore na številna vprašanja bom torej dobili v naslednjih dneh. Že v petek sta na sporedu prva dva prosta treninga, ko se bodo že izrisala prava razmerja. Še bolj pa bodo pravo hitrost dirkalnikov pokazale sobotne kvalifikacije in prva letošnja vožnja vseh 20 dirkačev brez kalkuliranja.

S 23 dirkami bo letošnja sezona najdaljša v zgodovini. Ker so dirkalniki še v razvoju, tudi slab ali dober začetek še ne zagotavlja ničesar, kot je lahko lani boleče na svoji koži občutil Charles Leclerc.

Spored za VN Bahrajna, Sakhir:

Petek: prvi prosti trening (12.30), drugi prosti trening (16.00)

Sobota: tretji prosti trening (12.30), kvalifikacije (16.00)

Nedelja: dirka (16.00)

Vso akcijo si lahko ekskluzivno ogledate na Sportklubu.