Če se po jutru dan pozna ... Kakšna drama na uvodni dirki nove sezone formule ena v Bahrajnu! Charles Leclerc je odpeljal praktično popolno dirko, s fantastično vožnjo odbil oziroma odgovoril na napade Maxa Verstappna in se naposled veselil tretje zmage v karieri. Izjemno popoldne Ferrarija v Sakhiru je z drugim mestom dopolnil Carlos Sainz, ki je v zaključku izkoristil težave Nizozemca. Slednji je obrambo naslova začel z odstopom. Tretje mesto je zasedel Lewis Hamilton, ki je Sergia Pereza po težavah prehitel v zadnjem krogu.
Charles Leclerc je odpeljal popoln dirkaški konec tedna. Osvojil je najboljši startni položaj, slavil tretjo zmago v karieri, odpeljal najhitrejši krog in bil izglasovan za dirkača dirke!
Za zmago je moral pošteno garati. Največ dela je imel po prvih postankih, ko ga je silovito napadel Max Verstappen, a je odbil kar tri njegove napade oziroma prehitevanja v treh zaporednih krogih. Pri drugih postankih je uspel ohraniti zadostno razdaljo. Zaključek je začinil še varnostni avtomobil, ko je Monačan znova odreagiral odlično in se brez težav odpeljal proti karirasti zastavici.
Zadnjo zmago je Ferrari vpisal pred več kot tremi leti na VN Singapurja, ko je v sezoni 2019 prvi ciljno črto prečkal Sebastian Vettel. V isti sezoni je zadnjo zmago vpisal tudi Leclerc, najhitrejši je bil na VN Italije. V Monzi je takrat sicer slavil svojo drugo zmago v karieri in tudi drugo zaporedno, po krstnem uspehu na VN Belgije.
V ozadju je bilo veliko drame, za polne naslovnice pa bo ob dvojni zmagi Italijanov poskrbel Red Bull. Max Verstappen je odstopil dobre tri kroge pred koncem, Sergio Perez v zadnjem, tako so Avstrijci ostali brez točke.
Velika zmagovalca dirke sta tako Ferrari in Mercedes, največji poraženci v moštvu Red Bulla, ki pa vendarle imajo konkurenčen dirkalnik in bodo v prihodnje znova v boju za zmage. Veliki zmagovalci novih regulacij so tudi v moštvu Haas, ki so s povratnikom Kevinom Magnussenom zasedli 5. mesto. Pohvaliti velja še Alfa Romeo, ki se veseli 6. mesta Valtterija Bottasa, potem ko je po startu izgubil kar osem mest in se višje prebijal iz ozadja.
Na začelju dirke so bili tokrat Williams, Aston Martin in McLaren. Vsa moštva poganja Mercedesov pogonski sklop.
Charles Leclerc: “Ves čas se ponavljam, a zadnji dve sezoni sta bili zelo težki. Vedeli smo, da bo letos velika priložnost za ekipo, fantje so opravili izjemno delo in zgradili fantastičen dirkalnik. Bolje ne bi mogli začeti. Hvala vsem, da ste nas podpirali, neverjetno se je vrniti na vrh.”
Carlos Sainz: “Čestitke Charlesu, čestitke Ferrariju. Res smo nazaj tam, kjer bi morali biti že zadnji dve leti. Trdo delo se kaže in je bilo poplačano. Zahteven vikend, nisem imel hitrosti, a sem uspel osvojiti drugo mesto za dvojno zmago moštva. Čaka me še delo, verjamem, da se vrnem še boljši.”
Lewis Hamilton: “Čestitke Ferrariju, tako zgodovinska ekipa so, da sem vesel, ko jih znova vidim tako visoko. Težka dirka za nas, boljšega izida si nismo mogli želeti. Hvaležni smo za te točke.”
Na startu brez drame, nato se je začelo …
Start prve dirke sezone ni ponudil preveč drame. Najboljši trije so ostali v enakem vrstnem redu, med njimi niti ni bilo preveč vroče. Več se je dogajalo v ozadju, Valtteri Bottas je bil največji poraženec začetka dirke, potem ko je s 6. mesta padel na 14. Finec, ki se je z Alfo presenetljivo na kvalifikacijah uvrstil med oba Mercedesa, kjer je vozil prejšnjih pet sezon, se je tako moral prebijati iz ozadja. Za prvo vrtenje sezone je poskrbel Mick Schumacher, a je kljub temu ohranil 13. položaj.
Start dirke:
Že prvih nekaj krogov je razkrilo, da so najboljša tri moštva iz lanske sezone tudi letos sestavila najboljše dirkalnike. Razlika med šestim Georgom Russellom in sedmim Kevinom Magnussenom je ves čas naraščala.
V 10. krogu smo dobili prvi letošnji neposredni boj na stezi med Red Bullom in Mercedesom, ko je Sergio Perez na 4. mestu zlahka prehitel Lewisa Hamiltona in tako pokazal, da imajo Avstrijci trenutno precej boljši dirkalnik od Nemcev. Od najboljših je šel prav Britanec prvi v bokse, to je storil v 12. krogu, a imel ob vrnitvi na stezo precej težav z oprijemom zaradi slabo ogretih pnevmatik.
Hud boj Leclerca in Verstappna
V 15. krogu je na menjavo z 2. mesta pripeljal tudi Max Verstappen in tako poskusil vodilnega Charlesa Leclerca napasti z zgodnejšim postankom. Monačan je v garažo zapeljal krog pozneje, imel je sicer skoraj štiri sekunde naskoka, a je prednost Nizozemec v enem krogu povsem izničil.
Kmalu ga je na startno-ciljni ravnini tudi napadel in prevzel vodstvo, a mu je Leclerc takoj odgovoril in se vrnil na 1. mesto. Podobno sta ponovila še v naslednjem krogu. Izjemna vožnja obeh dirkačev kolo ob kolesu je trajala kar tri kroge, po kateri je Leclerc obranil vodstvo!
Hud boj Leclerca in Verstappna:
Podobno je z zgodnejšim postankom Max poskušal tudi v 31. krogu, ko je še drugič zapeljal v garažo. Znova je šel Leclerc na menjavo krog kasneje, oba sta šla z mehkih na srednje trde pnevmatike. Tokrat je sicer Leclerc uspel ohraniti dovolj prednosti, da je preprečil naslednji napad Verstappna. Nizozemec je krivdo prevalil na inženirje, ki so mu po radijski zvezi dejali, naj bo v prvem krogu po menjavi previden s pnevmatikami. “Ne bom vas več upošteval,” jim je zabičal Max.
V ozadju se je medtem vse bolj zapletal tudi boj za tretje mesto, Perez se je namreč počasi, a zanesljivo, približeval Sainzu. Mercedes je sicer vozil sredi nikogaršnje zemlje, Hamilton in Russell sta bila osamljena na 5. in 6. mestu.
Varnostni avtomobil začinil zaključek
Verstappen je šel 14 krogov pred koncem še tretjič na menjavo pnevmatik, čeprav je bilo pred dirko predvideno, da bo tokrat optimalna taktika dveh postankov. Degradacija pnevmatik se je izkazala za večjo težavo od pričakovanj.
Dodatno je dirko v zaključku začinil varnostni avtomobil, ki je šel na stezo 11 krogov pred koncem, potem ko je zagorel dirkalnik Pierru Gaslyju. Nemudoma je odšel na menjavo tudi Leclerc, sprememb na vrhu ni bilo, so pa sedem krogov pred koncem vsi dirko znova začeli na svežih mehkih pnevmatikah. Max je medtem potožil nad težavami s krmiljenjem, predvsem pri nižji hitrosti.
Ob umiku varnostnega avtomobila je karavani, v kateri je preostalo 19 dirkačev, do konca ostalo še sedem krogov dirkanja. Leclerc je startal odlično, medtem ko je Sainz napadel Verstappna za dvojno zmago Ferrarija, a bil sprva pri tem neuspešen.
Odstop Verstappna:
Le štiri kroge pred koncem je Španec vendarle švignil mimo Verstappna, potem ko je slednji zaradi okvare dirkalnika predčasno končal dirko! V zadnjem krogu se je zavrtel še Perez, ki mu je tudi ugasnil motor, Red Bull je tako ostal brez obeh dirkačev in brez točk! Hamilton je nesrečo Avstrijcev izkoristil z uvrstitvijo na spodnjo stopničko odra za zmagovalce.
Seštevek dirkačev (1/23)
1. Charles Leclerc (Ferrari) 26 točk
2. Carlos Sainz (Ferrari) 18
3. Lewis Hamilton (Mercedes) 15
4. George Russell (Mercedes) 12
5. Kevin Magnussen (Haas) 10
6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 8
7. Esteban Ocon (Alpine) 6
8. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) 4
9. Fernando Alonso (Alpine) 2
10. Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 1Seštevek konstruktorjev (1/23)
1. Ferrari 44
2. Mercedes 27
3. Haas 10
4. Alfa Romeo 9
5. Alpine 8
6. Alpha Tauri 4
VN Bahrajna (57 krogov):
Končni vrstni red:
Krog 57/57: Konec dirke! Kakšna drama do zadnjega zavoja, Perez je ob branjenju tretjega mesta pred Hamiltonom izgubil moč motorja in se zavrtel v zadnjem krogu! Red Bull je ostal brez točke, potem ko se je z Verstappnom ves čas boril za zmago! 1. Leclerc, 2. Sainz, 3. Hamilton.
Vrtenje Pereza:
Krog: 54/57: Verstappen je končal dirko! Zaradi okvare dirkalnika je počasi zavil v garažo, hud udarec za Nizozemca za uvodni dirki sezone!
Odstop Verstappna:
Krog 51/57: Varnostni avtomobil se je umaknil, Leclerc pa takoj nekoliko ušel. Medtem je Sainz napadel Verstappna za dvojno zmago Ferrarija. Nizozemec je predtem potožil tudi nad težavami s krmiljenjem.
Napad Sainza na Verstappna:
Krog 46/57: Gaslyju je zagorel motor, vodstvo dirke je na stezo poslalo varnostni avtomobil. Leclerc je nemudoma odšel na menjavo pnevmatik in zlahka ostal na prvem mestu.
Krog 43/57: 15 krogov pred koncem je stanje na vrhu takšno: 1. Leclerc, 2. Verstappen (+5), 3. Sainz (+18), 4. Perez (+21), 5. Hamilton (+38), 6. Russell (+52), 7. Magnussen (+68). Ob koncu kroga je šel Verstappen še tretjič na menjavo, Leclerc je ostal na stezi.
Krog 37/57: V ozadju se medtem vse bolj zapleta tudi boj za tretje mesto, Perez se namreč počasi, a zanesljivo, približuje Sainzu in zaostaja le še dve sekundi. Odlično pa se ja 7. mestu s Haasom vozi Magnussen, ki je mesto obranil tudi z odličnim prehitevanjem Gaslyja.
Odlično prehitevanje Magnussena:
Krog 32/57: Podobno je z zgodnejšim postankom Max poskušal tudi ob koncu 30. kroga, ko je še drugič zapeljal v garažo. Znova je šel Leclerc na menjavo krog kasneje, a tokrat uspel ohraniti dovolj prednosti, da je preprečil naslednji napad Verstappna.
Krog 25/30: Na vrhu brez sprememb, Leclerc pred Maxom znova vodi za dobre tri sekunde, Sainz na tretjem mestu je že 10 sekund za vodilnim, Perez na 4. mestu 13 sekund. Oba Mercedesa zaostajata že več kot 25 sekund za Leclercom in nista v boju za vrh. Odlično se na sedmem metu vozi Magnussen s Haasom.
Krog 18/57: Oba vodilna sta opravila s prvim postankom in sledila je prva velika drama v tej sezoni! Leclerc je šel na postanek krog za Verstappnom, ki je izničil štiri sekunde zaostanka in Leclerca napadel na startno-ciljni ravnini. Prehitel ga je kar dvakrat v dveh zaporednih krogih, a je Leclerc obakrat odgovoril! Izjemno dirkanje obeh!
Hud boj Leclerca in Verstappna:
Krog 10/57: Na vrhu brez sprememb, Leclerc tesno vodi pred Verstappnom. Serio Perez, ki je na startu izgubil dve mesti in zdrsnil na šesto, je uspel do konca 10. kroga prehiteti Magnussena in Hamiltona ter tako v neposrednem boju z Mercedesom pokazal, da je Red Bull trenutno precej boljši dirkalnik.
Krog 2/57: Brez drame na startu, vseh 20 brez težav skozi prvi zavoj, vodilni trije so ostali v enakem vrstnem redu, še največ je izgubil Valtteri Bottas, ki je s 6. mesta zdrsnil na 14. in tako izgubil kar osem mest. Kevin Magnussen je s 7. skočil na 5. mesto.
Start dirke:
Pred dirko:
Najhitrejša naj bi bila tokrat taktika dve postankov v boksih.
Zadnjič, ko sta Ferrarija začela dirko s 1. in 3. mesta ter je bil med oba uvrščen Red Bull, je bilo na VN Singapurja leta 2017, ko se je za vse tri – Vettla, Verstappna in Raikkonena – dirka končala že v prvem zavoju.
Startna mesta:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje