Charles Leclerc je zmagovalec dirke za Veliko nagrado Avstrije. To je prva zmaga za Monačana po dirki v Avstraliji. Kazalo je na dvojno zmago Ferrarija, toda dirkalnik Carlosa Sainza je odpovedal. Tako je na drugem mestu končal Max Verstappen. Tretji je bil Lewis Hamilton.
Za Ferrari je še dolgo časa kazalo veliko bolje, na dvojno zmago ekipe iz Maranella. Toda nato je dirkalnik Carlosa Sainza zagorel, ko je bil v lovu za Maxom Verstappnom.
Verstappen je dirko začel kot favorit, da bi število svojih zmag na dirkališču Red Bull Ring povečal na pet, saj je zanesljivo zmagal v sprintu in si zagotovil prvo startno mesto pred obema Ferrarijema.
Na startu, ko je bila steza zavita v oranžni dim iz bakel, ki so jih spuščale legije nizozemskih navijačev, je Verstappen pobegnil pred Leclercom – vendar je bil njegov Red Bullov moštveni kolega Sergio Perez žrtev prvega incidenta, saj je po stiku z Georgeem Russllom končal v pesku. Mehičan je v bokse zapeljal in se po namestitvi trdih pnevmatik vrnil daleč zadaj na zadnjem mestu.
Zgoden postanek Nizozemca
Verstappen se je že v 13. krogu ustavil v boksih, kar je bil na videz prvi postanek od dveh, in se vrnil na osmo mesto, medtem ko se je Hamilton vrnil pred Schumacherja na peto mesto, Kmalu je bil Verstappen takoj za Hamiltonom. Tokrat je šlo za čist boj, a le za nekaj zavojev, dokler Nizozemec ni zapeljal mimo.
Ferrari se je medtem zatekel k načrtu E – za “echo”, so pojasnili po ekipnem radiu, zdelo se je, da bo to taktika enega postanka. Leclerc se je za postanek odločil v 26. krogu, ravno ko je Red Bull ostal z enim samim avtomobilom, saj je Perez, ki je še vedno vozil daleč zadaj in počasi, odstopil.
Stvari so potekale “predobro” za Ferrari
Verstappen je imel šest sekund prednosti pred Leclercom, Leclerc je bil na bolj svežih trdih pnevmatikah precej hitrejši in je svetovnega prvaka – ki se je pritoževal zaradi nepredvidljivega oprijema – drugič je Monačan Nizozemca prehitel v 33. krogu.
Verstappen se je drugič ustavil v 37. krogu, spet je namestil trde pnevmatike, nato pa so mu rekli, naj preprosto uskladi čas kroga s Hamiltonom, kar je zvenelo kot priznanje, da Red Bull tekmuje za tretje mesto.
Vettel, ki je poskušal prehiteti Gaslyja za 14. mesto, se je že drugi dan zapored znašel v pesku, ko sta trčila s Gaslyjem, Francoz pa si je prislužil drugo kazen na dirki – medtem ko se je v 49. krogu izkazalo, da Ferrarijev načrt E vendarle ni bila taktika enega postanka.
Leclerc je bil prvi, sledil mu je Sainz, kar je pomenilo, da sta morala loviti Verstappna, ki je imel dve sekundi in pol prednosti.
Monačan je v 53. krogu še tretjič prehitel aktualnega prvaka, Sainz pa je bil pripravljen slediti njegovemu zgledu, dokler mu v 58. krogu ni odpovedal motor, avtomobil je zagorel, še preden je voznik izstopil, na srečo je bilo s Špancem vse v redu , vendar je zmagovalec prejšnje dirke v Silverstonu osedel ob stezi, nato pa je zaradi incidenta na stezo zapeljal virtualni varnostni avto.
Leclerc in Verstappen sta izkoristila priložnost za postanek v boksih in oba sta prešla na srednje trde gume, pri čemer je imel Monačan štiri sekunde prednosti, vendar je poročal, da je občutek na pedalu za plin nekoliko čuden, sprva se je zdelo, da je težava odpravljena, vendar kasneje se je izkazalo, da ni. Nizozemec je začel loviti, vendar ne dovolj hitro, da bi Leclercu preprečil peto zmago v Formuli 1 – in njegovo prvo, ki ni prišla s prvega startnega mesta.
Russell se je prebil na četrto mesto pred Oconom in Schumacherjem. Za Nemca je njegova najvišja uvrstitev v karieri. Prvo deseterico so dopolnili še Norris, Magnussen, Ricciardo in Alonso.
Izjave prvih treh dirkačev
Charles Leclerc: “Dirka je bila res dobra. Tempo je bil ustrezen. Konec je bil izjemno težak – imel sem težave s stopalko za plin, vendar nam je uspelo zdržati do konca. Zelo sem vesel.”
Max Verstappen: “Zahteven dan. Zdelo se je, da imamo nekaj težav s pnevmatikami. Obraba je bila prevelika, da bi lahko zares napadel Leclerca, a kljub temu je drugo mesto dober rezultat.”
Lewis Hamilton: “Velika zahvala vsem v garaži, ki so popravili avtomobil. Ta vikend smo naredili nekaj izboljšav. Še naprej se moramo truditi.”
VN Avstrije, 71 krogov
Konec dirke: Leclerc je zmagovalec dirke, drugi je Versappen, tretji Hamilton.
Krog 66/71: Iz boksov so Monačanu sporočili, da se mu zatika stopalka za plin.
Krog 59/71: Leclerc in Verstappen sta oba še tretjič zapeljala v bokse.
Krog 57/71: Kazalo je na dvojno zmago Ferrarija, toda nesreča ne počiva. Dirkalnik Sainza je zagorel in dirka je za Španca končana.
Krog 53/71: Leclerc je še tretjič prehitel Verstappna.
Krog 50/71: Leclerc odhaja v bokse. Verstappen bo tako po postankih vnovič prevzel vodstvo.
Krog 40/71: Težave je imel Vettel, ki je končal v izletni coni po trčenju z Gaslyjem.
Krog 37/71: Verstappen je zelo zgodaj še drugič zapeljal v bokse.
Alonso prehiteval kar po travi:
Krog 33/71: Leclerc je znova prehitel Verstappna. Nizozemec se niti ni trudil braniti vodstva, toda trenutno poteka boj na daljavo, saj sta oba vodilna voznika na različnih taktikah.
Krog 28/71: V bokse se je odpravil tudi Carlos Sainz, Verstappen je v vodstvu, sledita oba Ferrarija. Toda Nizozemec bo moral še enkrat zapeljati v bokse, medtem ko bosta Ferrarija po vsej verjetnosti ostala zunaj do konca dirke.
Krog 25/71: V ozadju poteka napet boj za osmo mesto, kjer se bori kar peterica dirkalnikov.
Krog 18/71: Verstappen se bori s Hamiltonom, toda Nizozemec je brez večjih težav prehitel Britanca.
Krog 13/71: Verstappen je zapeljal v bokse in Red Bull gre očitno na taktiko dveh postankov.
Krog 12/71: Imamo novega vodilnega. Leclerc je prehitel aktualnega svetovnega prvaka.
Krog 10/71: Poteka boj med Leclercom in Verstappnom za vodstvo. Russell pa je prejel kazen petih sekund zaradi nesreče s Perezom.
Krog 2/71: Perez je že opravil postanek v boksih, težave z dirkalnikom ima tudi Vettel.
Krog 1/71: Start dirke, v prvi ovinek je najbolje zapeljal Max Verstappen, George Russell pa je že prehitel Sainza, toda Španec se ne da. Sergio Perez je vnovič v težavah.
Start dirke:
Pred dirko:
How they line up on Sunday 👀#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/W4VvDzWtHH
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022Za razliko od dirke pred tednom dni v Silverstonu je na voljo jasna in očitna najhitrejša strategija za vožnjo z enim postankom, kar je sprint na neki način pomagal potrditi.
Večina voznikov je sprint začela na srednji trdoti in je do cilja prišla brez večjih drame, celo tisti, ki so začeli na mehkih pnevmatikah, pa so bili konkurenčni skozi celoten sprint, ki je trajal 23 krogov.
Ker bo na sami dirki obremenitev z gorivom višja, mehke pnevmatike na startu verjetno ne bo mogoče izbrati, saj je Pirelli na Red Bull Ring pripeljal tri najmehkejše zmesi, zato se bodo pri težkem avtomobilu prehitro uničile, srednje pa lahko dobro držijo, kar se je pokazalo v sprintu.
Postanke pri voznikih, ki načrtujejo zgolj en postanek, pričakujemo med 24. in 32. krogom. Sledi prehod na najtrše pnevmatike in vožnja do konca, pri čemer se pričakuje, da bo trda pnevmatika stabilna in bo tudi le približno 0,3 sekunde na krog počasnejša od srednje.
Pričakuje se, da bo uporaba mehke pnevmatike z dvema postankoma do 15 sekund počasnejša glede na skupni čas dirke, kar pomeni, da si bodo vsa moštva prizadevala za en postanek.
Boj med Verstappnom in Leclercom se je ponovno razplamtel:
Na pravo bitko med voznikoma, ki sta bila sprva glavna pretendenta za naslov prvaka, smo morali čakati kar nekaj dirk, a v nedeljo se nam obeta nova bitka. Max Verstappen je v sprintu vodil od starta do cilja, vendar se je Charles Leclerc upiral začetnim napadom moštvenega kolega Carlosa Sainza in se pozneje približal Verstappnu.
Leclerc je bil dovolj hiter, da je lahko rekel: “Hitri smo. Jutri lahko zmagamo,” je po radiu povedal ob koncu dirke, saj se mu je zdelo, da je bil Ferrari ob koncu sprinta nekoliko hitrejši.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!