Na VN Japonske, ki je zaradi dežja in prekinitev trajala vsega 40 minut, je že svojo 32. zmago v karieri slavil Max Verstappen. Ker je Charles Leclerc osvojil le 3. mesto, je Nizozemec po nekaj zmede okoli podeljevanja točk po koncu dirke vendarle osvojil svoj drugi naslov svetovnega prvaka.
Če so se ljubitelji formule ena v preteklosti veselili deževnih dirk, saj so ponudile nepredvidljivo in vznemirljivo akcijo, je to že dlje časa zgodovina. Zadnja leta so dežne kaplje prej strah, da bodo ostali brez dirkanja, kar je zgodba, ki se je ponovila tudi na Veliki nagradi Japonske. Potrditev naslova Maxa Verstappna je tako prišla v bledih okoliščinah.
Pravega dirkanja je bilo sprva le za vzorec, v prvih dveh urah in 15 minutah le za slab krog slavne osmice v Suzuki. Že kmalu po startu je nadzor nad dirkalnikom izgubil Carlos Sainz in pristal v ogradi ter nato “parkiral” na nevarnem mestu, z nosom bolida na stezi. Na stezo je nemudoma odšel varnostni avtomobil, že v drugem krogu je bila dirka z rdečo zastavo tudi prekinjena. Vzrok: slaba vidljivost.
Dež se je okrepil tik pred startom, na katerega se je 20 dirkačev podalo celo na pnevmatikah za rahel dež (intermediate). Tako znova nismo imeli priložnosti spremljati razpleta dramatične dirke, temveč je usodo krojila FIA. Prekinitev je trajala kar dve uri, dirka je bila tako obsojena na močno skrajšano razdaljo.
Vrhunci dirke:
Perez Verstappnu priboril naslov
Neverjetno, a resnično, toda skoraj celotna kolona vozil je po zgolj krogu ali dveh nadaljevanja odšla po pnevmatike za rahel dež, potem ko so morali po ukazu vodstva nadaljevati na tistih za močnejši dež. Praktično edini, ki je ostal zunaj, je bil Mick Schumacher, ki mu je moštvo Haas s tem (znova) povsem pokvarilo dirko.
Spredaj ni bilo drame. Max Verstappen je bil razred zase in bil precej hitrejši od Charlesa Leclerca. Razlika je do konca narasla na kar 26,7 sekunde, tik za Monačana se je uvrstil Sergio Perez, ki ga je skoraj prehitel v zadnji šikani, a ostal tik za Ferrarijem. Po dirki je Leclerc prejel pribitek petih sekund zaradi napačne linije skozi zadnji zavoj, tako je na drugo mesto skočil Mehičan. Še najbolj razburljiv je bil boj za 4. mesto, a je Esteban Ocon odbil vse napade Lewisa Hamiltona. V ozadju ni bilo omembe vredne drame.
Po dirki je bilo veliko zmede okoli podeljevanja točk. Po pravilih naj bi, ker so odpeljali med 50 in 75 odstotki dirke, Max za zmago osvojil le 19 namesto 25 točk. A dodatna regulacija navaja, da so zmanjšane točke le v primeru, da se dirka ne nadaljuje, kar je povzročilo kopico zmede. Do konca sezone je na voljo še največ 112 točk. 100 točk za štiri zmage, štiri za štiri najhitrejše kroge in osem za edino preostalo sprint dirko. Max pa ima pred Leclercom in Perezom zdaj 114 oziroma 113 točk naskoka …
VN Japonske (Suzuka):
Konec dirke! Zmaga za Maxa Verstappna, Leclerc je obranil drugo mesto pred Perezom. Ocon pa je uspešno obranil 4. mesto pred Hamiltonom.
Do konca dirke še 16 minut: Verstappen z ogromno prednostjo, v dobrih 20 minutah si je privozil že 13 sekund naskoka pred Leclercom. Sledi Perez, ki je 4 sekunde za Monačanom. Akcije je malo, z izjemo Hamiltona, ki že več krogov neuspešno napada Ocona v boju za 4. mesto.
Dirka se nadaljuje! 41 minut pred koncem se je varnostni avtomobil vendarle umaknil in po več kot dveh urah se je dirkanje nadaljevalo! Spredaj brez sprememb, dva pa sta takoj že zapeljala po pnevmatike za rahel dež. Vsi so začeli sicer na tistih za močan dež, po navodilu vodstva dirke.
Vnovičen start dirke, tokrat za varnostnim avtomobilom:
9.15: Dirkači so znova na stezi in krožijo za varnostnim avtomobilom, ki bo zagotovo na vztrajal nekaj krogov, da se razprši nekaj vode in ustvari idealna dirkaška linija.
9.05: Dirka se bo nadaljevala ob 9.15, so sporočili z vodstva tekmovanja. Dirkanja bo največ eno uro, saj se bo nato iztekel čas, ki je na voljo za dokončanje velike nagrade. Jasno je, da v tem času ne bodo uspeli izpeljati celotne dirke, najverjetneje niti 75 odstotkov, kolikor je potrebno za polne točke.
8.30: Za dokončanje dirke je na voljo le še ura in pol. Ker na stezi še naprej kroži le varnostni avtomobil, ki preverja razmere, je več ali manj že jasno, da v Suzuki ne bodo izpeljali celotne dirke. Za podelitev polnih točk morajo odpeljati vsaj 75 odstotkov, torej vsaj 40 krogov. Dež je oslabel, a še ni ponehal.
Tik pred ponovnim začetkom so iz vodstva tekmovanja sporočili, da dirka ostaja prekinjena. Čakanje 200 tisoč navijačev v pelerinah na tribunah in milijonov za televizijskimi sprejemniki se nadaljuje …
Dež se umirja, dirka se bo nadaljevala ob 7.50 po slovenskem času!
Krog 3/53: Prekinitev bo trajala vsaj 10 minut, najverjetneje pa precej dlje. Moštva bodo lahko tudi “preobula” dirkalnike, zdaj so imeli na bolid pritrjene pnevmatike za rahel dež, medtem ko v Suzuki vse močneje dežuje.
Krog 2/53: Rdeča zastava! Škode je preveč, vodstvo dirke se je odločilo, da prekine akcijo, dirkalniki so se vrnili v garaže.
Vrhunci starta in nesreč v prvem krogu:
Krog 1/53: Varnostni avtomobil je že prvič na stezi! Odlično je z drugega mesta startal Leclerc in imel nos že pred Verstappnom, a je slednji v prvem zavoju po zunanji strani pogumno skočil nazaj v vodstvo. V ozadju sta trčila dva nekdanja svetovna prvaka Vettel in Alonso, medtem ko je Sainz izgubil nadzor nad dirkalnikom in priletel v zid. Na stezo je prišel varnostni avto.
Kako lahko Verstappen postane svetovni prvak na Japonskem? Kakšni so scenariji, po katerih bo Nizozemec že to nedeljo postal dvakratni prvak, si preberite TUKAJ.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje