
Komisarji so se po kaotičnem zaključku prve etape dirke po Algarveju odločili, da v celoti razveljavijo rezultate uvodne etape.
“Predsednik kolegija komisarjev je etapo razveljavil. To je več kot legitimno, pošteno in naravno, hkrati pa najbolj pravičen način, da nadaljujemo z dirko po Algarveju. Prišlo je do organizacijske napake, kar je jasno vidno na posnetkih. Vidimo, da je bila tam rumena zastava, ki ni pravočasno odreagirala. Kolesarji prihajajo z visoko hitrostjo, morda bi morali biti tam dva uradnika. Tudi policija (PSP) bi morala opraviti svoje delo, a posnetki kažejo, da tega ni storila. Ne moremo si privoščiti, da bi Volta ao Algarve ostala zaznamovana s takšno situacijo,” je za portugalske medije povedal predsednik Portugalske kolesarske zveze (FPC) Cândido Barbosa.
Italijan Filippo Ganna (Ineos Grenadiers) je ciljno črto sicer prečkal prvi, vendar je praktično celotna glavnina zavila na vzporedno pot in prečkala cilj na napačni strani. Posledično so rezultate etape razveljavili.
“Komisarji so med posvetom interpretirali pravila ter se odločili za razveljavitev etape, saj na koncu ni prišlo do poštenega športnega boja,” je v uradni izjavi za javnost dejal direktor dirke po Algarveju Sergio Sousa.
“Vse tehnične informacije so narekovale, da morajo kolesarji zaviti levo. Dejstvo je, da so številni zavili desno in se paralelno peljali ob ciljni ravnini. To je bila napačna odločitev kolesarjev, a tudi organizatorji nismo storili dovolj, da bi preprečili tovrstni razplet, kar zelo obžalujemo,” je še dodal direktor dirke.
Miren dan za večino favoritov
Osem kolesarjev se je podalo v beg, med njimi tudi šest domačih portugalskih kolesarjev. Glavnina je imela potek dirke ves čas pod nadzorom. Zadnji ubežnik je bil ujet 24 kilometrov pred ciljem.
V zadnjih petih kilometrih so sprinterske ekipe pospešile, začel se je boj za položaje v ospredju. Obetal se je sprint za etapno zmago, toda sledil je kaotičen zaključek, saj je praktično celotna glavnina zavila v napačno smer. Italijan pa je ostal najbolj zbran, ki pa je na koncu ostal brez zmage.
Roglič je tako kot večina ostalih kolesarjev peljal po desni strani slabo označenega krožišča.
Na dirki od Slovencev nastopata tudi Jan Tratnik (Red Bull-BORA-hansgrohe) kot Rogličev pomočnik ter Gal Glivar (Alpecin-Deceuninck).
“Videli ste lahko, da v zadnjem kilometru deviacija poti za uradna vozila in motorje ni bila blokirana. In logično je, da kolesarji v tem primeru kot vselej sledijo motorjem. Zame je to nekaj absurdnega, da trpimo 190 km in pridemo do kar najboljšega izhodišča za sprint, potem pa je vse zaman,” je v izjavi za Eurosport dejal Avstrijec Marco Haller.
“To je neslana šala. V tem primeru bi morali tudi organizatorji in uradniki nositi določene posledice. Ne morejo vselej zgolj kolesarji nositi vso krivdo, saj smo v takih trenutkih vedno vročih glav. Frustrirajoče je,” je še dodal Avstrijec, ki vozi za ekipo Tudor Pro Cycling Team.
To je sicer zgolj zadnji v vrsti incidentov na dirkah v zadnjih tednih, potem ko so na preizkušnji Etoile de Besseges v Franciji na trasi vozili celo avtomobili in povzročili nekaj padcev, konec zadnje etape dirke po Provansi pa je zaznamoval padec sprinterjev v zadnjih nekaj 100 m zaradi ležečih policajev.
V četrtek bo na sporedu že prva ključna etapa v boju za skupno zmago. Kolesarje namreč čaka 177,6 km dolga in zelo razgibana trasa med Lagoo ter vrhom na Alto da Foia (8,5 km/5 %). Skupno bodo morali premagati 2800 višinskih metrov.
Dirka se bo končala v nedeljo, ko bo na vrsti slabih 20 km dolga vožnja na čas.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje