Glavna pomoč za Tadeja Pogačarja

Kolesarstvo 21. Mar 20255:00 0 komentarjev
Tadej Pogačar
Bo tudi v Sanremu (končno) dvignil roke v zrak? Foto: Profimedia

Tadej Pogačar odšteva ure do enega glavnih ciljev pomladi. Jutri se bo podal v lovu na zaenkrat še neosvojeni Milano-Sanremo, o njegovih možnostih na prvem spomeniku sezone pa smo se pogovarjali z Martinom Hvastijo.

Ob 10.25 se bo jutri v Pavii, majhnem mestecu južno od Milana, začela 116. izvedba spomenika Milano-Sanremo. Prvi od petih kolesarskih spomenikov v sezoni je že dalj časa visoko na listi želja in ciljev Tadeja Pogačarja, ki je odločen, da po petem, četrtem in tretjem mestu v zadnjih treh letih naredi še dva koraka naprej ter prvič v karieri osvoji La Primavero. Najboljše v cilju pričakujejo med 17.00 in 17.30.

Kar 289 kilometrov dolga dirka, ki bo karavano iz Lombardije pripeljala v Ligurijo, je ena izmed redkih preizkušenj, s katere prvi kolesar sveta še nima lovorike zmagovalca. Jasno je tudi, zakaj. Dirka, ki bi po profilu morala ustrezati sprinterjem, ima za Pogačarja premalo višinskih metrov, toda prav zato je za 26-letnika tudi tako velik izziv.

“Milano-Sanremo je nepredvidljiva dirka. Kar lahko napovemo glede Tadeja, je, da ne sme čakati zaključnega sprinta skupine. Če tega ne želi, mora prej narediti selekcijo. V finalu, v zadnje pol ure, kolesarja čakata dva kratka klančka na Cipresso in Poggio, kjer je treba narekovati tako oster tempo, da sprinterji odpadejo. Enačba se zdi zelo preprosta,” o italijanski klasiki pravi Martin Hvastija.

Martin Hvastija
Foto: KZS/Vid Ponikvar

Kje bodo napadli emirati?

Res je, po praktično popolni ravnini se največ zgodi v zadnjih 60 kilometrih. Trije res kratki klančki na Mele, Cervo in Berto poskrbijo za ogrevanje, v zadnjih 27 kilometrih pa sta na vrsti še Cipressa in Poggio. Prva je daljša in težja (5,6 km/4,1 %), a kljub temu manjkrat odločilna kot drugi (3,7 km/3,7 %). Zakaj?

“Uspešnega napada na Cipresso nisem videl že kakšnih 20 ali 22 let. Ekipa mora narekovati tako oster tempo, da bo v skupini ostalo le še kakšnih 15 kolesarjev. To bo zelo težko. Ni problem narediti te selekcije, težava je vzdrževanje te razlike na ravnini med Cipresso in Poggiem. Na vrhu prvega klanca moraš imeti še dovolj kolesarjev iz svoje ekipe. Če napad na Cipresso ne uspe, so razlike na Poggiu potem minimalne,” o taktiki UAE Emirates in njihovega kapetana dodaja Hvastija.

Trasa Milano-Sanremo 2025:

Milano - Sanremo 2025
Foto: organizator

Po Poggiu sledi še brutalen in hiter spust prek štirih serpentin do središča Sanrema, mesta, znanega po letnem glasbenem festivalu, na katerem Italijani izbirajo svojega predstavnika za Evrovizijo. Na ta spust ima najlepše spomine Matej Mohorič, ki je leta 2022 s pomočjo potopnega sedeža šokiral konkurenco in postal zaenkrat edini Slovenec z osvojeno La lassicissimo.

“Če bo Tadeju uspelo narediti potrebno razliko, je stvar trenutka, pripravljenosti in motivacije. Lahko pa tudi vremena in pogojev, ki glede na dežno napoved na dirko bodo vplivali. Ob tem je treba po zadnjem klancu še varno priti do cilja, spust v Sanremo je res nevaren. Vse se mora iziti do potankosti,” pravi športni direktor slovenske reprezentance in strokovni komentator na nacionalni televiziji.

Mohoričev nepozaben spust do zmage: 

Matej Mohorič
Foto: Guliverimage

Dež gre na roko Tadeju, toda …

In res je, vremenska napoved pravi, da bo 175 kolesarjev (25 ekip s po sedmimi kolesarji) cel dan močil dež. Hvastija je prepričan, da je to plus za Pogačarja na poti do uresničitve cilja. “Kar smo do zdaj videli, mu dež ustreza. V dežju polovica tekmovalcev hitro izgubi voljo, drugo polovico pa bolijo noge (smeh). Vse skupaj je še bolj nepredvidljivo. Nekateri kolesarji se ga bojijo, spet drugi prav zaradi tega še bolj uživajo. Fiziološko ga nekateri lažje prenašajo kot drugi.”

Kaj pa konkurenca? Lani se je prve zmage na spomenikih veselil Jasper Philipsen, a Belgijec se lahko zahvali predvsem moštvenemu kolegu pri Alpecinu Mathieuju van der Poelu. Nizozemec, takrat še v mavrični majici, je Pogačarju na Poggiu pustil le nekaj dolžin kolesar prednosti, ga na spustu ujel, nato pa v zaključnem sprintu pomagal Philipsenu do velikega slavja. Pogačarja je na ciljni črti premagal še Avstralec Michael Matthews.

“Philipsen je bil lani fenomenalen, saj je na zadnjem klancu zdržal ritem in nato na spustu ujel vodilno skupino. Če sprinterji ujamejo nazaj, se bo van der Poel spet podredil Philipsenu. Tukaj se lahko situacija v le nekaj trenutkih hitro obrne,” taktiko znotraj dvojice ocenjuje Hvastija.

(Ne)odločilni napad na Poggiu 2024. Foto: Profimedia

A ob omenjeni trojici (van der Poel, Philipsen, Matthews) imajo visoke ambicije še nekateri kolesarji. Tu sta domačina Filippo Ganna in Jonathan Milan, o zmagi sanja tudi moštveni kolega drugega Mads Pedersen. Kapetana Visme in Red Bulla bosta sprinterja Olav Kooij in Maxim van Gils, nikoli ne smemo odpisati niti Mohoriča, ki je sicer na začetku sezone prestal okužbo dihal. Od Slovencev bo zraven le še Domen Novak kot Pogačarjev pomočnik.

“Za mano je težek začetek sezone, že uvodni konec tedna nisem bil stoodstoten, potem pa sem zbolel tik pred Strade Bianche. Upam, da sem še pravi čas prišel povsem k sebi, tik pred prvim spomenikom. Ta dirka bo zame vedno nekaj posebnega po tisti zmagi leta 2022. Moj cilj je, da ostanem osredotočen in se v zaključku borim za zmago, tako kot zadnjih nekaj let. Če je to glede na moje trenutno stanje možno, bomo videli na dirki,” je pred tekmo dejal Mohorič.

Celotna startna lista:

Data powered by FirstCycling.com

Če komu lahko uspe, je to Tadej

Razplet dirke Milano-Sanremo bo vplival tudi na Pogačarjevo odločitev, ali bo že letos dirkal tudi na znamenitem severnem peklu od Pariza do Roubaixa. Moštveni šef Mauro Gianetti mu v luči Toura to odsvetuje, Hvastija pa ima drugačno mnenje. “Očitno ima Tadej željo, moj nasvet je, da naj gre na to dirko čim prej, če želi zmagati. Pariz-Roubaix res ni dirka, ki jo osvojiš v prvem poskusu. Čeprav … če kdo, potem lahko on. Prej ko začne, več je možnosti.”

Tadej Pogačar
Foto: Profimedia

Še vedno pa ni jasno, ali bomo Pogija letos videli tudi na Vuelti. Cestna dirka svetovnega prvenstva v Ruandi (28. september) in branjenje mavrične majice je seveda načrtovana, kaj pa kronometer (21. 9.), ki bo na vrsti samo teden dni po zaključku španske pentlje (23. avgust – 14. september)?

“To je še tako daleč, da verjetno tudi sam še nima povsem razdelanih načrtov. Počakati moramo na Tour de France, po cilju v Parizu in nekaj dneh počitka bo verjetno dokončno začrtal zadnji del sezone,” o tej dilemi zaključuje Hvastija.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!