Giro d'Italia bo v okviru 15. etape od Gradeža do Gorice danes zavil na slovenske ceste. Želja po vrnitvi slovite rožnate pentlje je zorela že dolgo, udejanjiti pa jo je pomagal tudi sloviti nogometni trener Edy Reja. Slovenski organizatorji so na kolesarsko elito pripravljeni, a se v luči koronavirusa bojijo tudi prevelikega navala obiskovalcev.
Štiriinštirideset od 147 kilometrov 15. etape med Gradežem in Gorico, ki bo v Brdih pravzaprav krožna, bodo kolesarji prevozili po slovenskih cestah. Mejo bodo prvič prečkali v Vipolžah, pot nadaljevali s kratkim, a zahtevnim vzponom na Gornje Cerovom, nato pa se odpravili naprej proti Humu, Kojskemu, Gonjačam do Dobrovega. Pot jih bo nato vodila do Medane in Plešivega, kjer bo sledilo vnovično prečkanje meje. Karavana bo zapeljala v Krmin in se nato vrnila v Goriška brda, kjer bodo kolesarji ponovili krog.
Po tretjem obisku Gornjega Cerovega se bodo čez Števerjan spet odpravili v Italijo na Oslavje. Pot jih bo v nadaljevanjuvodila v Pevmo, mejo pa bodo prečkali v Solkanu. Od tam se bodo kolesarji zapeljali mimo Nove Gorice z zaključkom v Gorici na Travniku okoli 17. ure. Poznavalci napovedujejo, da bo etapa pripadla ubežnikom, saj je vzpon na Gornje Cerovo pretežak za sprinterje, kolesarji pa bodo po včerajšnji peklenski etapi na sloviti Zancolan zelo utrujeni.
“Res upam, da bo dan tisti pravi in bom zadel pobeg. Najverjetneje bo uspel pobeg. Profil 15. etape ustreza Petru Saganu in Bora bo naredila vse, da nadzoruje celotno etapo. Sam imam zagotovo velike cilje, rad bi rezultatsko nekaj naredil. Potrudil se bom po najboljših močeh, da si ne bom mogel kaj očitati, ko pridem skozi cilj,” je za Radio Slovenija dejal Jan Tratnik – po odstopu Mateja Mohoriča še edini slovenski predstavnik na sloviti rožnati pentlji.
Želeli so se pokloniti tudi nogometu
Gre sicer za prvo etapo Gira d’Italie v Sloveniji po 17 letih, a zamisel o vrnitvi dirke na naša tla je zorela že dalj časa. Da se je na koncu tudi udejanjila in bo kolesarska elita danes znova zavila na slovenske ceste, gredo zasluge predvsem italijanskemu nogometnemu trenerju slovenskih korenin Edyju Reji.
“Edy se je želel pokloniti svojim koreninam. Tako očetu, ki prihaja iz Vipolž, kot mami, ki je lastnoročno nosila kamenje, ko se je gradil solkanski most. Hkrati se je želel pokloniti tudi nogometu, ki mu je dal vse v življenju. Tudi zato je letošnji Giro močno nogometno obarvan, saj je trasa speljana po vaseh, kjer so odraščali velikani nogometa Fabio Capello, Giorgio Puia, Dino Zoff ter ugledni športni novinar Bruno Pizzul,“ pove novogoriški podžupan Simon Rosič.
Kot obrazloži, se je zgodba o prihodu dirke v Slovenijo začela lanskega prvega oktobra, ko je Reya sporočil, da bi se rad s predstavniki novogoriške občine pogovoril na temo velikega športnega dogodka. “V moji pisarni mi je zaupal poslovno skrivnost, da je za leto 2021 planirana trasa Gira d’Italia, ki naj bi vstopila na območje Slovenije in sicer v Brdih. A težava je bila, ker na slovenski strani organizatorji Gira niso imeli ustreznih sogovornikov, ki bi bili sposobni tehnično izpeljati dirko,” še pristavi Rosič.
Zahteve organizatorjev niso nobena posebnost
Pristojni za organizacijo etap v Furlaniji – Julijski krajini, Enzo Cainero, se je nato po pomoč obrnil na Roka Lozeja, ki je kot tehnični direktor slovenskega dela etape zadolžen, da bo danes vse potekalo brezhibno. Pri tem sta mu bila v veliko pomoč tudi direktor dirke po Sloveniji Bogdan Fink in Uroš Šilar.
“Gre za nacionalni projekt. Sam sem zrisal nekaj različic, kako bi potekala trasa pri nas, preko Cainera pa smo predloge nato pošiljali v Milano, dokler nismo dobili končne potrditve,” na vprašanje, kdo je zasnoval slovenski del etape, odgovori Rok Lozej.
Pojasni, da je bilo s tehničnega vidika že pred dnevi vse pripravljeno za prihod kolesarske karavane, v četrtek pa so imeli še zadnji sestanek z organizatorji Gira in policijo. Glede na to, da gre za eno največjih kolesarskih dirk na svetu, bi bržkone pričakovali, da so zahteve organizatorjev Gira zelo visoke, a Lozej pravi, da nič večje kot na primer za dirko po Sloveniji.
“Pravzaprav ni nobenih posebnosti. Ko smo preko Cainera stopili v stik z organizatorji, je bilo njihovo prvo vprašanje, kako dobro smo tehnično usposobljeni. Ko smo jim povedali, da za tem stojijo organizatorji dirke po Sloveniji, nam preostalega ni bilo treba več pojasnjevati. Poslali so nam le določene zahteve, kot je, da morajo biti ceste dve uri pred prihodom kolesarjev zaprte, sam pa sem se moral še operativno zagovarjati. Vse skupaj ni predstavljalo nobene umetnosti.“
Strah pred navalom obiskovalcev
Kljub temu povsem brez težav ni šlo, pa čeprav se je Lozej lahko za nasvet obrnil tudi na očeta, ki je bil pred 20 leti tehnični direktor etape Gira od Bleda do Nove Gorice. “Malo nas zafrkava komunikacija zaradi koronavirusa. Verjamem, da bi lahko naredili še večji spektakel, a preko telefona in elektronske pošte se ne moreš zmeniti tako dobro, kot če se pogovarjaš v živo. Mislim, da bi lahko po Sloveniji dirka potekala še kakšen kilometer več, a vseeno mislim, da smo iztržili ogromno,“ je prepričan.
Prireditelji pričakujejo, da se bo danes v Brdih zbralo več tisoč ljudi, zato bo za red ob progi skrbelo okoli 150 redarjev, 20 stacionarnih policistov, štirje avtomobili z občinskimi redarji, v sami koloni s kolesarji pa bo pet policijskih avtomobilov in 19 policistov na motorjih.
“Predvsem se bojimo navala gledalcev. Prireditev bo zaprtega tipa, zato bodo vsi, ki bodo ob cesti, obravnavani kot obiskovalci in ne gledalci. Vseeno smo poskrbeli za parkirišča ter redarje in tudi policija je seznanjena z vsem. Obiskovalce bi rad opomnil na pravila NIJZ, a tudi sami jih bomo opozarjali, naj ne stopajo na cesto in naj vzdržujejo varnostno razdaljo ter nosijo maske,” zatrdi tehnični direktor.
Nastavki za prihodnost že postavljeni
Medtem ko bo kolesarska karavana bila boj za zmago, bodo slovenski organizatorji že razmišljali, kako priložnost, ki se jim je letos ponudila, še nadgraditi. Simon Rosič razkrije, da so se v kolesarskih sferah že začeli poigravati z idejo, da bi v doglednem času v Novi Gorici kandidirali kot eno od prizorišč za svetovno prvenstvo v kolesarjenju, medtem ko Lozar dodaja, da na vnovično vrnitev Gira prav gotovo ne bo treba znova čakati 17 let.
“Tudi, če bi vam želel razkriti več, vam tega ne morem. Našo prednost vidimo v povezovanju in sožitju. Določeni nastavki za naprej so že postavljeni, več pa vam v tem trenutku ne moremo izdati,” skrivnostno sklene Lozej.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!