V svetu kolesarstva je glavna zgodba poznavalcev, strokovnjakov, navijačev in medijev še naprej včerajšnja predstavitev trase Dirke po Franciji 2023. Vrstijo se številne analize etap, glavnih favoritov za slavje, na možnosti svojih tekmovalcev in moštev pa se odzivajo tudi v ekipah svetovne serije. Za Slovence je jasno najbolj zanimivo, kaj pravijo v UAE Emirates in Jumbo Vismi, Tadej Pogačar pa se je odzval tudi na možnost, da na Touru ne bo svetovnega prvaka Remca Evenepoela.
24-letnik iz Klanca pri Komendi, ki je še drugo leto končal na vrhu lestvice Mednarodne kolesarske zveze, je bil ob predstavitvi zelo eksplozivne in hribolazcem na kožo pisane trase Dirke po Franciji 2023 navdušen. Prepričan je, da bo zahtevno že vse od samega začetka, o zmagovalcu pa bo odločal zadnji teden. Je bil pa Tadej Pogačar zelo jasen tudi ob vprašanju sedme sile, ki ga je vprašala, kaj meni o (ne)nastopu aktualnega svetovnega prvaka in zmagovalca Vuelte 2022 Remca Evenepoela. Zdi se namreč, da bo Belgijec v prihodnji sezoni namesto na Touru nastopil na Giru, kjer bo veliko več kronometrskih kilometrov (70,6 v Italiji proti 22 v Franciji).
“Remco piše svojo zgodbo, sam si bo sestavil program dirk. Ne morem biti jaz tisti, ki mu reče, naj pride na Dirko po Franciji. To je njegova odločitev, je svetovni prvak in eden najboljših kolesarjev v karavani. A če bi bil jaz svetovni prvak, bi nastopil na Touru,” niti malo dvoma ni pustil Pogačar.
Etape Dirke po Franciji 2023:
1. etapa (1. julij): Bilbao (182 km)
2. etapa (2. julij): Vitoria-Gasteiz – San Sebastian (209 km)
3. etapa (3. julij): Amorebieta-Etxano – Bayonne (185 km)
4. etapa (4. julij): Dax – Nogaro (182 km)
5. etapa (5. julij): Pau – Laruns (165 km)
6. etapa (6. julij): Tarbes – Cauterets-Cambasque (145 km)
7. etapa (7. julij): Mont-de-Marsan – Bordeaux (170 km)
8. etapa (8. julij): Libourne – Limoges (201 km)
9. etapa (9. julij): Saint-Leonard-de-Noblat – Puy de Dome (184 km)
prosti dan (10. julij)
10. etapa (11. julij): Vulcania – Issoire (167 km)
11. etapa (12. julij): Clermont-Ferrand – Moulins (180 km)
12. etapa (13. julij): Roanne – Belleville-en-Beaujolais (169 km)
13. etapa (14. julij): Chatillon – Grand Colombier (138 km)
14. etapa (15. julij): Annemasse – Morzine-Portes du Soleil (152 km)
15. etapa (16. julij): Morzine – Saint-Gervais Mont Blanc (180 km)
prost dan (17. julij)
16. etapa (18. julij): Passy – Chambloux (22 km)
17. etapa (19. julij): Saint-Gervais – Courchevel (166 km)
18. etapa (20. julij): Moutiers – Bourg-en-Bresse (186 km)
19. etapa (21. julij): Moirans-en-Montagne – Poligny (173 km)
20. etapa (22. julij): Belfort – Le Markstein (133 km)
21. etapa (23. julij): Saint-Quentin-en-Yvelines – Pariz (115 km)
Treba bo pridobiti čas na drugih etapah
V imenu Pogačarjevega moštva UAE Emirates je mnenje o Touru 2023 podal glavni vodja Mauro Gianetti. “Zelo zanimivo bo že od samega začetka. Tri etape v Baskiji bodo tekmovalcem ponudile cesto za boj. Nato sledijo zanimivi dnevi v Pirenejih in Alpah ter zaključek v Vogezih. Ni zelo težek Tour, prav tako je malo kronometra, kar pomeni, da bo borba za zmago odprta vse do konca. Tudi kolesarji, kot sta David Gaudu in Julian Alaphilippe bi lahko bila v boju za rumeno majico do zadnjega dne,” je dejal Italijan.
“Če kronometrov, kjer bi Tadej lahko pridobil čas, ni, bo moral čas pridobiti v drugih etapah. Napadal bo, skušal bo izkoristiti vsako priložnost na cesti. Ni veliko etap, za katere bi lahko rekli: ta bo odločila. Pač pa bo zanimivo vse tri tedne,” je še dodal Gianetti.
Kolesarji Jumbo delajo razliko, a kdo, še ni jasno
Zelo podobno mnenje je delil tudi športni direktor Jumbo Visme Merijn Zeeman, ki je skupaj z generalnim menedžerjem Richardom Pluggejem zastopal barve čebel (aktualnega zmagovalca Jonasa Vingegaarda tako kot Primoža Rogliča in Wouta van Aerta v Parizu ni bilo). “Gre za novo vrsto trase, ne tisto tradicionalno. Kaj takšnega nismo videli že več let, desetletij. Videli bomo kombinacijo tras z malce lažjimi vzponi, obenem pa pridejo tudi dnevi z brutalnimi klanci, kot je etapa z Roselendom in Col de la Lozom. Predzadnji dan še klanec v Vogezih, tako da bo zadnji teden zagotovo najtežji del Toura,” je dejal Nizozemec.
Zeeman je prepričan, da bo tudi drugo leto največji konkurent Jumbo Visme za zmago prav Pogačar: “A tudi on je odličen v kronometru, tako da za nas malo vožnje na čas ne pomeni nobene razlike. Traso smo sprejeli takšno, kot je. Z vodilnimi kolesarji v naši ekipi: Vingegaardom, Rogličem in van Aertom, verjamemo, da bomo tudi na takšni trasi lahko naredili razliko.”
Na vprašanje, kdo bo poleg Vingegaarda še vozil v Franciji, pa Zeeman ni dal dokončnega odgovora. Sploh Rogliča, pa tudi van Aert,a se omenja, da bi se lahko preizkusila na Giru. “Vse je na mizi, vse je odprto. Želimo slišati mnenje kolesarjev, videti, kako se počutijo, kaj jih motivira. Pravkar smo končali pregled tekoče sezone in s tem bomo šli v načrte za prihodnjo. To je dolg proces, trenutno pa smo šele na začetku, zato je nemogoče govoriti o tem. Seveda nas zanima zmaga na vseh največjih dirkah. Zdaj pa moramo ugotoviti, kako in s kom to doseči,” je še dodal.
Kronometri paralizirajo dirko
Na kritike, da ima naslednja Dirka po Franciji v svojih etapah premalo vožnje na čas, se je odzval direktor Toura Christian Prudhomme. “Kronometri lahko paralizirajo dirko. Raje vidim, da so favoriti za končno slavje ramo ob ramenu že od prvega dne naprej. Ko sem bil majhen, so bile razlike med odličnimi gorskimi kolesarji in kronometristi velike. Zdaj pa smo spet v časih, ko se na dirkah kolesari napadalno, najboljši tekmovalci pa lahko zmagujejo praktično povsod. Drugače pa je Dirka po Franciji vedno narejena za hribolazce. Če se v klanec ne moreš peljati dobro, ne moreš zmagati te dirke.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!