Le nekaj ur po tem, ko je ekipa Visma-Lease a Bike preplavila internet s predstavitvijo izjemno divje čelade Giro Aerohead II za vožnjo na čas, je Mednarodna kolesarska zvezda podala izjavo in napovedala, da bo izvedla poglobljeno analizo svojih pravil o oblikovanju čelad za vožnjo na čas.
UCI je v izjavi napovedala, da prepoveduje tako imenovane nogavico za glavo, v čeladi Specialized TT5, ki je bila prvič predstavljena na dirki po Franciji leta 2022.
V zadnjih letih so čelade za vožnjo na čas postale še bolj čudne. So večje, širše in bolj izbočene kot kdaj koli prej, saj poskušajo inženirji in aerodinamiki premikati meje pravilnika, da bi našli nekaj dodatnih sekund.
To je doseglo vrhunec, ko je Giro predstavil čelado z velikim štrlečim sprednjim robom, ki je približno 20 cm višji od uporabnikove glave, hkrati pa zakriva kolesarjeva ramena in v bistvu gladko potiska zrak okoli kolesarjevega telesa. To je tehnika, ki so jo uporabile tudi druge blagovne znamke. Na primer Sweet Protection Redeemer 2Vi, ki ga uporablja Uno-X Pro Cycling, in POC Tempor, ki ga uporablja več ekip.
Tudi pri ekipi Ineos Grenadiers, ki uporablja manj radikalno čelado Kask Bambino Pro, je znano, da za dosego podobnega učinka povečajo velikost čelade – v bistvu nosijo čelado, ki je nekaj številk prevelika – in na lečam dodajo ščitnike proti vetru.
Očitno je ta proces potekal že pred nevihto na družbenih omrežjih, ki je obkrožila ekipo Visma- Lease a Bike na uvodni etapi dirke Tirreno-Adriatico, saj je v izjavi še naprej navedeno, da je UCI že obvestila podjetje Specialized, da je opravila pregled najnovejše čelade.
“Po izvedbi temeljitega postopka, ki je vključeval posvetovanje s podjetjem Specialized ter pregled dokumentacije, povezane s certificiranjem čelade, varnostnih navodil in informacij iz javnih virov, je bilo ugotovljeno, da je ‘naglavna nogavica’ nebistvena komponenta”
“Zaradi tega Head Sock, ki je del čelade TT5, od 2. aprila 2024 ne bo več dovoljen za uporabo na dogodkih pod okriljem UCI,” so sporočili pri Mednarodni kolesarski zvezi.
Izjava se nato dotakne čeladi Giro, ki je bila v središču pozornosti v ponedeljek, potem ko so jo uporabljali kolesarji ekipe Visma Lease a Bike.
“UCI priznava, da čeprav to morda ni v neposrednem nasprotju z obstoječimi pravilniki UCI, pa odpira pomembno vprašanje v zvezi s trenutnim in širšim trendom oblikovanja čelad za vožnjo na čas, ki se bolj osredotoča na zmogljivost kot na primarno funkcijo čelade, in sicer zagotavljanje varnosti uporabnika v primeru padca.”
“Glede na razvoj teh situacij ter druge težave, s katerimi se srečujemo v zadnjih letih v zvezi z zahtevo po komercialni dostopnosti, prepovedjo nebistvenih sestavnih delov ter obliko in velikostjo čelad za vožnjo na čas, bo UCI opravila pregled svojih pravil o oblikovanju in uporabi čelad na tekmovanjih,” so še dodali pri krovni kolesarski zvezi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!