Bogdan Fink: Zaradi naše majhnosti lahko zaidemo v težave

Kolesarstvo 2. Jun 202114:56 > 15:13 0 komentarjev
Direktor dirke po Sloveniji Bogdan Fink.

Do pričetka dirke po Sloveniji, kjer bo prvo ime nedvomno zmagovalc Tour de Francea Tadej Pogačar, nas loči le še teden dni. Kot je danes v Celju, kjer bo zaključek druge etape in prvo merjenje moči najboljših, zatrdil direktor dirke Bogdan Fink, prireditelji delajo s polno paro. Ker smo še vedno sredi epidemije koronavirusa bo letos velik poudarek na spoštovanju zdravstvenih ukrepov.

Gospod Fink, lahko pred začetkom dirke pričakujemo še kakšno presenečenje? Morda udeležba še kakšne ekipe svetovne serije ali prihod zvenečega imena?

Število ekip se ne bo spremenilo, na startu je 20 ekip. Mislim, da je konkurenca za dirko izredno dobra in prepričan sem, da tudi zelo izenačena. Imamo izrednega favorita za končno zmago in pa ostale kolesarje, ki bodo poskušali dirko obrniti sebi v prid, saj nimajo kaj za izgubiti.

Veliko je govora o spoštovanju varnostnih in zdravstvenih ukrepov. Ste lahko bolj konkretni?

Športne prireditve so na stadionih in dvoranah dovoljene z omejenim številom ljudmi. Kolesarska dirka pa poteka zunaj in naše tekmovališče je veliko več kot 800 kilometrov. Kljub temu se moramo tako mi organizatorji kot gledalci držati navodil stroke v skladu s trenutno veljavnimi ukrepi v državi. Ko se sprehajate po mestu, veste, kdaj morate nositi masko in kdaj ne. Enako velja tudi na športnih prireditvah.

Se letošnja organizacija dirke v primerjavi s preteklimi v čem razlikuje?

Ne, smo pa po letu premora nekoliko izgubili zalet. Zdaj, ko se stvari približujejo, smo zopet na starih tirih.

Kolesarji bodo v času dirke podobno kot skakalci na SP v Planici v mehurčku. Ste si pomagali tudi z izkušnjami itamkajšnjih organizatorjev?

S strani mednarodne kolesarske zveze imamo prav za dirke že določen covid protokol . Naša dirka bo na najvišji ravni v okolici in je ranga Pro Series. To pomeni, da morajo vsi nastopajoči v Slovenijo priti z dvema negativnima PCR testoma opravljenima vsaj šest in tri dni pred prireditvijo. Enako velja tudi za vse v organizacijskem odboru, ki smo v stiku s kolesarji. Prav tako imamo svojega covid zdravnika, ki skrbi samo za del povezan z epidemijo. Je pa res, da v našem primeru ne bo upoštevana prebolelost koronavirusa ali cepljenje, temveč zgolj negativen PCR test.

Tadej Pogačar
Tadej Pogačar bo prvo ime letošnje dirke po Sloveniji. Foto: Europa Press via AP

So epidemiološki ukrepi predstavljali tudi največji izziv za organizatorje?

Epidemiološki ukrepi zagotovo predstavljajo nekaj novega. Je pa jasno, da dirka poteka na več kot 800 kilometrih, zato se ukrepov povsod ne da izvrševati, saj nismo vezani na stadion oziroma dvorano. Ravno zaradi tega dela nam je veliko težje.

So zaradi ukrepov narasli tudi stroški dirke?

Zagotovo. Mislim, da bomo samo za teste namenili med 25.000 in 30.000 evrov, morda še nekaj več. Proračun celotne dirke medtem ostaja enak tistemu izpred dveh let in bo znašal približno 1.250.000 evrov. Zakaj približno? Ker moramo najprej upoštevati stroške povezane z epidemijo in nato še drugi del, ki se ga ne da načrtovati, ker tekmovanje poteka na prostem.

Kakšni so načrtovani prihodki?

Tako kot vsi organizatorji se najprej borimo, da prireditev izpeljemo, več o prihodkih pa bo znanega po zaključku dirke.

Dirka po Sloveniji se bo letos začela na Ptuju in zaključila v Novem mestu. (Foto: Twitter)

Kako tekmovati z dirkami, ki potekajo istočasno kot dirka po Sloveniji in so v podobnem rangu?

Zelo težko. Uspelo se nam je prebiti v drugi kakovostni razred in veliko dirk, ki so tako kot naša del Pro Series, se povezujejo ali z italijanskim organizatorjem, ki organizira tudi Giro d’Italia, ali pa z izredno močno organizacijo ASO, ki bdi nad Tour de France in še kar nekaj tekmami v našem koledarju. Če pogledamo realno, nas je le dva milijona.

V Tadeju Pogačarju imamo najboljšega kolesarja na svetu, ki da veliko na domačo dirko. Bo v prihodnje udeležba naših najboljših – tudi Primoža Rogliča – še mogoča?

Vsi naši kolesarji pa tudi ostali športniki so izredni promotorji naše države. S tega vidika jim gre velika zahvala. Zagotovo pa v prihodnosti zaradi majhnosti naše države lahko zaidemo v težave. Moram pa reči, da dirka po Sloveniji ni prišla v Pro series zaradi denarja, temveč zaradi dobrega dela, zagnanostjo, vestnostjo in predvsem odličnim sprejemom kolesarjev in članov Mednarodne kolesarske zveze. So pa k temu zagotovo pripomogli tudi naši odlični tekmovalci.

Dirka po Sloveniji izjemna priložnost za promocijo države

Dirka po Sloveniji velja kot posebna priložnost za promocijo države, za katero bo še četrto leto zaporedoma poskrbela Slovenska turistična organizacija (STO). “S prenosom na Eurosportu smo povečali vidnost in promocijo Slovenije. Na Eurosportu si prenose dirke po Sloveniji ogleda na milijone pristašev in drugih aktivnega oddiha željnih gledalcev. Predlani je šel signal v 120 držav, dosegel pa je 10 milijonov ljudi,” poudarja direktorica STO Maja Pak in dodaja, da bo Eurosport o dirki po Sloveniji prirpavil tudi dva posebna promocijska prispevka.

Pri STO bodo sicer v shemo prenosov vključili 230 oglasov v dolžini 30 sekund ter okoli 80 oglasnih sporočil za destinacije, ki gostijo dirko. Kot je še dodala Pakova, bodo v naslednjih dneh vse bolj intenzivno oglaševanje tudi z vsebinami za splet ter družbena omrežja. Vse pod motom “boj za zeleno”, ki simbolizira trajnostni pristop ter varovanje zdravega in zelenega okolja.

 

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!