Karavana formule ena je še korak bližje začetku nove sezone, potem ko so v Barceloni moštva zaključila s prvim testiranjem. Najhitrejši krog je tokrat odpeljal Lewis Hamilton, ki sicer pravi, da je moral v teh dneh preskočiti marsikatero oviro. Drugo testiranje sledi v Bahrajnu, kjer bo tudi prva dirka sezone 2022.
Če bi pogledali lanske izide testiranj bi hitro ugotovili, da časi še zdaleč niso bili pravi pokazatelj moči pred sezono, a vendarle ponudijo vpogled v napredek posameznih moštev. Potem ko je Mercedes v sredo in četrtek tako po časih kot številu krogov nekoliko zaostal za najboljšimi, je bilo tokrat drugače.
Lewis Hamilton in George Russell sta poskrbela za 1-2 osemkratnih zaporednih konstruktorskih prvakov, ki so za nameček naredili 160 krogov, kar je največ med vsemi moštvi.
Starejši od obeh Britancev je s časom 1:19,138 poskrbel tudi za najhitrejši krog testiranj v Barceloni in tako stvari postavil na svoje mesto. V zadnjih dneh so namreč Nemci opozarjali, da so nekateri konkurenti dlje v razvoju novega dirkalnika, a končni pogled na razpredelnico kaže drugače.
“Zanimivih nekaj dni. Ni bilo najlažje. Brez doma smo morali preskočiti kar nekaj preprek, a smo naposled uspeli narediti to, kar smo si zadali. Lahko bi naredili še več krogov, a sem zadovoljen. V prejšnjih dveh dneh smo malce zaostali, dirkalnik je precej drugačen od lanskega, tudi pnevmatike, a se počasi prebijamo skozi to,” je po koncu dne dejal Hamilton.
Tretje in četrto mesto je tokrat pripadlo Red Bullu. Pogled na čase tako močno spomni na prejšnje sezone, ko sta se prav ti dve moštvi udarili za naslov svetovnega prvaka.
Binotto odgovoril Hamiltonu
Zelo dobro je v Barceloni deloval tudi Ferrari, čeprav zadnji dan ni bil pri vrhu. Najhitrejši čas poskočnega konjička je v četrtek postavil Charles Leclerc (1:19,689).
Hamilton je prav tako dejal, da je Ferrari kakšna dva do tri mesece pred njimi v razvoju, na njegovo trditev se je odzval šef ekipe iz Maranella Mattia Binotto: “Jaz pa sem prepričan, da bodo že do Bahrajna oni dva do tri mesece pred nami.”
Tudi tokrat sicer ni šlo brez težav. Prvi je za rdečo zastavo poskrbel Fernando Alonso, ki se mu je po težavah z motorjem iz dirkalnika močno pokadilo. Nato je nesrečo utrpel Pierre Gasly. Dvakrat je dogajanje zaustavil še novinec Guanyu Zhou, tik pred koncem dopoldanskega dela pa je zagorel motor v dirkalniku Aston Martina od Sebastiana Vettla.
Vrhunci zadnjega dne testiranj:
Alpine, AlphaTauri, Haas in Aston Martin so bili zaradi težav primorani izpustiti popoldanski del zadnjega dne testiranja.
V petek popoldne so sicer dirkališče v Barceloni zmočili in tako pripravil še na test dežnih nastavitev dirkalnika in Pirellijevih pnevmatik za mokro stezo.
Boj za sedež ob Micku Schumacherju
Že v četrtek je tudi v paddocku formule ena močno odmevala invazija Rusije v Ukrajino, posledice pa so se čutile tudi v najelitnejšem razredu motošporta. Ameriško moštvo Haas je ostalo brez glavnega pokrovitelja Uralkalija, čigar ustanovitelj Dmitri Mazepin je tesno povezan s Kremljem.
Posledično je zelo verjetno, da bo brez sedeža v ekipi ostal Nikita Mazepin, sicer sin Dmitrija, ki je z donosno pogodbo tudi plačal za njegov prihod že v lanski sezoni.
Dobro obveščeni novinarji poročajo, da bo Haas prihodnji teden tudi uradno prečrtal Uralkali in Mazepina, medtem ko njihovi odvetniki pripravljajo dokumente za razrešitev pogodbe. Luknjo v proračunu naj bi z dodatnimi sredstvi zakrpal sedanji pokrovitelj 1&1, prav tako bo mošnjiček odprl lastnik Gene Haas.
Favorita za Mazepinov sedež sta Antonio Giovinazzi in Pietro Fittipaldi. Vodja ekipe Günther Steiner pa naj bi se ogrel predvsem za Nica Hülkenberga.
Letos je lažje slediti
Razveseljujoča novica po prvem testiranju je ugotovitev, da naj bi bilo z novimi dirkalniki, ki so precej spremenjeni od lanskih, lažje slediti dirkalniku pred seboj. Spremembe, ki so bile tudi zasnovane z razlogom, da bi bilo na stezah več akcije, se zdi, da so obrodile prve sadove.
“Ko si nekje med tremi in eno sekundo za avtomobilom pred seboj, lahko lepo slediš. Nekje od ene do pol sekunde je podobno kot lani. Ko se približaš na manj kot pol sekunde pa je vožnja precej boljša kot lani,” je podrobneje vožnjo v umazanem zraku razložil Leclerc.
V Barceloni so sicer že v četrtek skupaj za mizo sedli vsi šefi moštev F1 in se strinjali, da VN Rusije nima kaj delati v koledarju formule ena. Dan kasneje je sledila še uradna potrditev, ki je precej odmevala in bila sprejeta z odobravanjem dirkačev in javnosti. Namesto Sočija naj bi septembra dirko gostil Carigrad.
Drugo testiranje je na sporedu v Bahrajnu, ki bo tudi gostil prvo dirko sezone. Preizkušanje materiala se bo nadaljevalo 10. marca in bo znova trajalo tri dni. Prvič pa se bodo rdeče luči ugasnile 20. marca.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!