Po tem, ko se je dirkaška tržnica po pestrem poletnem dogajanju v zadnjem času nekoliko umirila, smo danes dobili kar dve potrditvi sedežev za prihodnjo sezono. Obe pa sta se odvili po pričakovanjih in glede na špekulacije nista presenečenji. Pierre Gasly se bo pri Alpinu pridružil rojaku Estebanu Oconu, v moštvu bo zapolnil vrzel po odhodu Fernanda Alonsa v Aston Martin. Francoza bo pri AlphaTauriju zamenjal Nyck de Vries, ki se bo v italijanski ekipi pridružil Jukiju Cunodi.
Do konca sezone formule ena je ostalo še pet dirk (vključno z jutrišnjo za VN Japonske), vse manj pa je prostih sedežev za dirkače v sezoni 2023. Medtem ko imajo najboljša moštva s svojimi dirkači že dlje časa potrjene pogodbe tudi za prihajajoče leto, pa je bilo več pestrega dogajanja pri ekipah s sredine in začelja lestvice. Tam je za pravi plaz selitev poskrbel Sebastian Vettel. Štirikratni svetovni prvak je pred VN Madžarske konec julija napovedal, da se bo športno upokojil, kmalu pa je postalo jasno, da ga bo v Aston Martinu zamenjal Fernando Alonso.
Španski veteran je tako sprostil mesto pri Alpinu, kamor je francosko moštvo nato imenovalo rezervnega dirkača Oscarja Piastrija, a kot se je izkazalo pozneje, pogodba ni bila veljavna. Obetavni Avstralec je naposled okrepil McLaren, kjer bo zamenjal Daniela Ricciarda, ki je imel z oranžnimi še veljavno pogodbo. Nekdanji dirkač HRT-ja, Toro Rossa, Red Bulla in Renaulta je pozneje v soboto sicer potrdil, da ga prihodnjo sezono ne bo v F1, vsaj ne kot rednega dirkača. Obstaja možnost, da pri enem od ekip postane razvojni in rezervni dirkač ter upa, da bo imel pri iskanju sedeža več sreče v letu 2024. Realna pa je tudi opcija, da se od karavane poslovi in se preizkusi v kateri drugi seriji, najglasneje se omenja formulo E.
Dva Francoza v francoskem dirkalniku
Za prosto mesto pri Alpinu se je omenjalo veliko kandidatov, a na koncu ga je zasedel tisti, ki je imel za to tudi največ možnosti. V francosko moštvo in ob bok francoskega dirkača Estebana Ocona se zdaj seli Pierre Gasly.
Ta je priložnost v formuli ena dobil v sezoni 2017 s Toro Rossom, tudi sicer pa ga je celotno kariero podpiral Red Bull. Ta mu je v sezoni 2019 ponudil sedež v prvi ekipi, a se Gasly ob boku Maxa Verstappna ni znašel in po VN Belgije je bil sredi sezone degradiran nazaj k sestrski ekipi. V njej, sicer z novim imenom AlphaTauri, je ostal še nadaljnja tri leta, vrhunec pa je dosegel leta 2020, ko je v Monzi presenetil konkurenco in prišel do zmage. V svoji zbirki ima sicer komplet stopničk – že 2019 je bil drugi v Braziliji, 2021 pa še tretji v Azerbajdžanu.
“Navdušen sem, da se bom pridružil Alpinu in v formuli ena začel novo poglavje. Da bom lahko vozil za moštvo s francoskim izvorom, je res nekaj posebnega. Vem, kako močan je Alpine, saj sem v preteklih letih dirkal z njimi in njihov napredek ter ambicije so impresivne. Hvala Red Bullu za zaupanje in podporo v zadnjih devetih letih, s čimer sem postal dirkač formule ena. V AlphaTauriju je bilo res nekaj posebnega, v prihodnosti pa se želim boriti za stopničke in tudi prvenstva z Alpinom,” je dejal 26-letni Gasly, ki je z nekdanjim Renaultom podpisal večletno pogodbo.
BWT Alpine F1 Team: Liked by @PierreGasly 💙 pic.twitter.com/8DgNUpGJAE
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 8, 2022
Nekdanji prvak F2 vendarle dobil priložnost
Prav nič pa niso z zamenjavo oklevali pri AlphaTauriju. Namesto Gaslyja se bo ob boku Jukija Cunode v prihodnosti boril Nyck de Vries.
Nizozemec, nekdanji prvak formule 2 (2019) in formule E, je v tej sezoni dobil številne priložnosti na treningih kot rezervni dirkač Mercedesa, Aston Martina in Williamsa, zdaj pa se seli pod Red Bullovo streho.
27-letnik je navdušil na letošnji VN Italije, ko je pri Williamsu zamenjal obolelega Alexa Albona in v najslabšem dirkalniku leta navdušil že na kvalifikacij s sedmim mestom, dan pozneje pa z zrelo vožnjo prišel do devetega in ob debiju osvojil dve točki.
“Res sem vesel, da se bom v prihodnjem letu pridružil AlphaTauriju. Rad bi se zahvalil tako temu moštvu kot Red Bullu za priložnost v formuli ena. Po naslovu v F2 me je pot v motošportu vodila drugam, a formula ena so bile vedno moje sanje in res sem hvaležen, da jih bom izpolnil. Imel sem veliko priložnosti preizkusiti letošnje dirkalnike, kar me postavlja v dober položaj pred naslednjo sezono. V mladih letih sem kot dirkač gokarta veliko časa preživel v Italiji in počutil sem se kot doma. Zdaj se bom pridružil italijanski ekipi, kar že daje družinski občutek. Komaj čakam, da se spoznamo in začnemo graditi odlično sodelovanje,” se je smejalo novopečenemu članu elite.
welcome to the team, @nyckdevries! 🇳🇱 ✌️ the Dutchman will replace the outbound @pierregasly for 2023!
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 8, 2022
full story 👉 https://t.co/9ZN4YEvE2j pic.twitter.com/8CatkkUWja
Za prihodnjo sezono sta tako ostala le še dva prosta sedeža od dvajsetih. Ni še jasno, kdo se bo Kevinu Magnussenu pridružil pri Haasu in kdo bo Alexu Albonu delal družbo pri Williamsu.
Dirkaški sedeži v F1 za sezono 2023:
Red Bull: Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
Mercedes: Lewis Hamilton, George Russell
McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri
Alpine: Esteban Ocon, Pierre Gasly
Aston Martin: Lance Stroll, Fernando Alonso
AlphaTauri: Juki Cunoda, Nyck de Vries
Alfa Romeo: Valtteri Bottas, Guanyu Zhou
Haas: Kevin Magnussen, ?
Williams: Alex Albon, ?
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!