V lovu na srečno japonsko enajstico, ki odloča prvenstva

Sebastian Vettel je pred enajstimi leti kot zadnji prvak že v Suzuki potrdil naslov. Foto: Profimedia

Po tem, ko se je formula ena minulo nedeljo po treh letih odsotnosti vrnila v Singapur, se bo ta konec tedna enako zgodilo še na Japonskem. 18. dirko letošnje sezone bo namreč gostila Suzuka, edino dirkališče na koledarju, ki ima obliko osmice. V deželi vzhajajočega sonca gre pričakovati, da bo Max Verstappen dokončno potrdil drugi naslov prvaka.

Velika nagrada Japonske:

Dolžina kroga: 5,807 km

Število krogov: 53

Dolžina dirke: 307,471 kilometra

Število zavojev: 18 (9 desnih, 9 levih)

Število DRS con: 1

Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca

Rekord kroga: 1:30,983 – Lewis Hamilton (2019)

Prva dirka: 1987

Skoraj šest kilometrov dolga steza v Suzuki velja za eno najbolj priljubljenih dirkališč med vozniki v kraljici motošporta. Dirkanje po njej je namreč zelo hitro, ponuja pa vse, česar si dirkači želijo: hitri in počasni ovinki, veliko sprememb nadmorske višine in kar nekaj priložnosti za prehitevanje.

Japonci so prvi dirki za svetovno prvenstvo v letih 1976 in 1977 gostili na dirkališču pod goro Fuji. Suzuka se je na koledarju prvič pojavila leta 1987 in kraljico motošporta brez premora gostila vse do leta 2019, razen v letih 2007 in 2008, ko je bila karavana zbrana v Fujiju. Dirkanje v deželi vzhajajočega sonca sicer poteka že od leta 1963 naprej, a preizkušnje kar trinajst let niso štele za točke svetovnega prvenstva.

V zgodovini velikih nagrad na Japonskem je največ slave požel Michael Schumacher s šestimi zmagami (vse v Suzuki), pet jih ima Lewis Hamilton (štiri v Suzuki), štiri pa Sebastian Vettel (vse v Suzuki). Med moštvi je spredaj McLaren (devet zmag), sledijo Ferrari, Mercedes in Red Bull.

Večkratni zmagovalci VN Japonske:

Dirkači: 

Michael Schumacher: 6 (1995, 1997, 2000, 2001, 2002, 2004)

Lewis Hamilton: 5 (2007, 2014, 2015, 2017, 2018)

Sebastian Vettel: 4 (2009, 2010, 2012, 2013)

Gerhard Berger: 2 (1987, 1991)

Ayrton Senna: 2 (1998, 1993)

Damon Hill: 2 (1994, 1996)

Mika Hakkinen: 2 (1998, 1999)

Fernando Alonso: 2 (2006, 2008)

Moštva:

McLaren: 9 (1977, 1988, 1991, 1993, 1998, 1999, 2005, 2007, 2011)

Ferrari: 7 (1987, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)

Mercedes: 6 (2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019)

Red Bull: 4 (2009, 2010, 2012, 2013)

Benetton: 3 (1989, 1990, 1995)

Williams: 3 (1992, 1994, 1996)

Renault: 2 (2006, 2008)

Slavje na Hondinih tleh?

Pred tremi leti se je zmage v Suzuki veselil Valtteri Bottas letos pa na Japonsko z najboljšimi pričakovanji prihaja Red Bull. Max Verstappen bi si z zmago in najhitrejšim krogom ne glede na uvrstitev Charlesa Leclerca in Sergia Pereza že zagotovil svoj drugi (zaporedni) naslov svetovnega prvaka, če pa zmaga brez dodatne točke, morata konkurenta končati nižje od drugega mesta. Vse možnosti, s katerimi bi Nizozemec v nedeljo zaključil prvenstvo sebi v prid, si preberite tukaj. 

Za 24-letnika, ki je sicer rojen v Belgiji, bi bil to prav poseben mejnik, saj bi mu to uspelo v domovanju Honde, podjetja, ki mu je lani s pogonskimi sklopi pomagalo do prvega naslova, letos pa kljub umiku igra izjemno pomembno podporno vlogo pri proizvajanju motorjev Red Bull Powertrains. Sodelovanje se pred VN Japonske znova krepi, na dirkalnika Red Bulla in AlphaTaurija se namreč prav s tem vikendom vrača Hondin logotip.

Suzuka ima kljub svoji priljubljenosti žal tudi temno plat. Na dežni dirki 5. oktobra 2014, ko so bile razmere za dirkanje zelo zahtevne, je namreč prišlo do hude nesreče. Francoz Jules Bianchi je zdrsnil s steze in z veliko hitrostjo trčil v eno od vozil, ki je z roba steze umikalo enega od ustavljenih dirkalnikov. Posledice poškodbe glave so bile za nekdanjega dirkača Marussie prehude, 17. julija naslednjo leto je umrl. Bianchi je zadnja žrtev v F1, od takrat naprej pa so bile na tem področju storjeni številni varnostni napredki: sistem HALO za zaščito glave, večja previdnost vodstva dirke v dežnih razmerah …

Foto: Profimedia

Zelo posebna bo ta dirka tudi za domačina Jukija Cunodo, ki se bo z AlphaTaurijem prvič predstavil domači publiki. Japonci so bili na domačih tleh vselej zelo uspešni, zadnji je na stopničkah stal Kamui Kobajaši s Sauberjem 2012.

Če bo Verstappen v nedeljo osvojil naslov prvaka, se bo v Suzuki nadaljeval redko viden niz. Leta 1989 je namreč po kontroverzni dirki in trčenju z Ayrtonom Senno, ki je bil pozneje diskvalificiran, Alain Prost slavil svoj tretji naslov prvaka. 11 let pozneje (2000) se je v tem japonskem mestu skupnega slavja veselil Michael Schumacher. Še 11 kasneje je svoj drugi naslov dokončno potrdil Sebastian Vettel. In od leta 2011 do 2022, ko ima to možnost tudi Verstappen, je znova minilo 11 let …

Vso akcijo na dirkališču, kjer je v zadnjih šestih izvedbah pred koronskim premorom slavil Mercedes, si oglejte na programih Sportkluba. Nedeljsko dirko, ki se tokrat zaradi časovne razlike po slovenskem času začne že ob 7. uri, pa bomo v živo pospremili tudi na naši spletni strani.

Spored VN Japonske

Suzuka

Petek: prvi prosti trening (6.00), drugi prosti trening (9.00)

Sobota: tretji prosti trening (6.00), kvalifikacije (9.00)

Nedelja: dirka (7.00)