Ferrari priznal poraz in odstranil priljubljeno “kad”

Avtomoto 2. Jun 202311:45 0 komentarjev
Foto: Profimedia

Na sporedu je sedma dirka sezone formule ena, ki bo najverjetneje tudi največja prelomnica. V Barcelono je namreč večina moštev pripeljala velike in korenite posodobitve dirkalnikov, vključno s Ferrarijem, ki se poslavlja od specifičnega boka svojega bolida, ki se ga je v svetu motošporta prijel vzdevek "kopalna kad".

Kako hitro se lahko karte premešajo v formuli ena, dokazuje sprememba koncepta zasnove dirkalnika, ki jo je v Barceloni razgalil Ferrari. Še lani se je zdelo, da so Italijani z zelo specifičnim bočnim delom bolida, ki je na vsaki strani motorja zaradi izrazite konkavne oblike spominjal na kad, zadel v polno. Charles Leclerc je dobil dve od uvodnih treh dirk sezone, dvakrat startal s prvega položaja in na vseh treh dirkah postavil najhitrejši čas kroga. Leto pozneje je Max Verstappen dvakratni svetovni prvak, medtem ko je Red Bull tako dominanten, da se za zmage borita zgolj oba dirkača avstrijskega moštva.

Potem ko so pri razvoju minimalističnega koncepta “zero-pod” puško v koruzo vrgli pri Mercedesu in povsem novo zasnovo bolida predstavili v Monaku, so v povsem novo smer razvoja zakorakali tudi pri Ferrariju. V Barceloni kadi, ki je bila med ljubitelji kraljice motošporta posebej priljubljena, ni več.

Ferrari na VN Monaka z izrazito vbočenim “sidepodom”. Foto: Profimedia
Ferrari v Barceloni, kjer “kopalne kadi” ni več. Foto: Profimedia

Poenotenje konceptov

Prav povsem različne ideje pri dizajniranju dirkalnikov, potem ko je F1 v leto 2022 zakorakala s številnimi spremembami regulacij, so v karavani naletele na zelo pozitiven odziv. Zdaj je jasno, da je vendarle zamisel Red Bulla najučinkovitejša, moštva pa so si pri zasnovah zdaj vse bolj podobna.

V Maranellu sicer želijo s spremembo izboljšati tako aerodinamično učinkovitost, kot predvsem konstantnost. Do zdaj je avtomobil dobro deloval zgolj v specifičnih okoliščinah, razlika med konkurenčnostjo v kvalifikacijah in med dirko je bila ogromna. Precejšnja težava je bila tudi obraba pnevmatik.

“Dirkalnik zelo niha. V kvalifikacijah, ko imamo sveže pnevmatike in potrebujemo hitrost le za en krog ter so nam znane vse podrobnosti, deluje dobro. Takoj, ko gremo nekoliko izven teh okvirjev, izgubimo ogromno. S to spremembo želimo predvsem popraviti konstantnost, ne toliko surove hitrosti,” je o novosti spregovoril Leclerc.

Ker sta Mercedes in Ferrari, ki sta pred sezono veljala za največjo konkurenco Avstrijcem, tako radikalno posegla v dirkalnik, je razmerja moči pred dirko v Barceloni zelo težko napovedati. Tudi zato, ker so v katalonsko prestolnico večje posodobitve bolidov pripeljala praktično vsa moštva.

Mercedes v Bakuju. Foto: Profimedia
Mercedes v Monaku in odmik od koncepta "zero-pod". Foto: Profimedia

Odstranjena zadnja šikana

Ne le dirkalniki, spremembo je pred VN Španije doživelo tudi dirkališče Circuit de Barcelona-Catalunya v Montmelu. V želji, da bi izboljšali dirkanje in povečali možnost prehitevanja, je bila odstranjena zadnja šikana. Konfiguracija steze je tako znova enaka originalni, ki se je uporabljala pred dvema desetletjema.

Tako je vstop na startno-ciljno ravnino precej hitrejši, po izračunih moštev se bo čas kroga skrajšal za štiri do pet sekund. “Naš dirkalnik te šikane nikoli ni maral. Jaz je nikoli nisem maral. Iz 12. zavoja bomo pospešili in najverjetneje nato zadnja dva zavoja odpeljali s polnim plinom. To bo odlično za naš vrat, za pnevmatike in bi znalo biti zelo zabavno,” je spremembo hudomušno komentiral Lewis Hamilton.

Vstop na ravnino bo po spremembi precej hitrejši. Foto: Formula 1

Perez še verjame v naslov

“Sprednja leva pnevmatika bo vso dirko jokala. A enako bo za vse. To bo velik izziv pri iskanju pravih nastavitev. Upam, da bodo spremembe dirkalnika pomagale, kajti ključna bo obraba pnevmatik,” je glede nove konfiguracije dodal Leclerc.

Po vseh napovedih naj bi steza sicer zelo ustrezala Red Bullu, ki je najboljši prav skozi hitre zavoje, kjer je ključen predvsem aerodinamični oprijem. Del dirkališča, ki je bil njihova edina težava – zadnja šikana – pa je bil odstranjen.

Po polomu Sergia Pereza v kvalifikacijah Monaka, ki so mu odnesle vse možnosti za točke, je prišel Verstappen v Barcelono s kar 39 točkami naskoka. Ves pritisk v boju za naslov je tako na Mehičanu, ki pa ne obupuje. “Od začetka sezone sem enakovreden Maxu. Težjega tekmeca ne bi mogel imeti, a še verjamem, da ga lahko premagam.”

V petek sta na sporedu dva treninga, prvi ob 13.30, drugi ob 17.00. Oba v prenosu na Sportklubu.

Spored VN Španije, 2. – 4. junij

Barcelona

Petek: prvi prosti trening (13.30), drugi prosti trening (17.00)

Sobota: tretji prosti trening (12.30), kvalifikacije (16.00)

Nedelja: dirka (15.00)

Vso dogajanje si lahko ekskluzivno ogledate na programih Sportkluba.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!