Biki po nadaljevanje niza, Nemci po ublažitev škode

Avtomoto 1. Jul 20218:00 0 komentarjev
Spielberg je lani gostil uvodno dirko sezone. Dobil jo je Finec Valtteri Bottas. Foto: Guliverimage

Pred karavano formule ena je še tretja dirka v tretjem zaporednem koncu tedna, skupno pa deveta v letošnji sezoni. Prizorišče je znano - Red Bull Ring na avstrijskem Štajerskem, kjer bo ta teden potekala še velika nagrada Avstrije. Glavno vprašanje pred začetkom dogajanja na stezi se glasi: bo Red Bull še enkrat dominiral?

Končuje se prvi trojček zaporednih dirk v tej sezoni, znova pa bo kraljico motošporta gostil Spielberg ob vznožju štajerskih hribov na vzhodu Avstrije. Velika nagrada Štajerske je za nami, zdaj je na vrsti še “običajna” dirka pri naših severnih sosedih. Dirkači bodo nastopili na nespremenjeni stezi, tako da nas znova čaka 71 krogov na 4,3 kilometra dolgem krogu.

Avstrijsko dirkališče je svetovno prvenstvo formule ena prvič pozdravilo leta 1970, prav vse dirke pa je gostil Red Bull Ring, a pod drugačnimi imeni in z drugačnimi oblikami steze. Od 1970 do 1987 so tako nastopali na Osterreichringu, nakar je sledil desetletni post. Ko se je formula 1 znova vrnila v Avstrijo, se je prizorišče imenovalo A1 Ring, bilo pa je zelo znano tudi pod imenom Zeltweg. Sledil je še en premor, od leta 2004 do 2013 na Slovencem najbližjem dirkališču na koledarju letošnje sezone dirkanja znova ni bilo, od 2014 naprej pa so Avstrijci spet standardni član svetovnega prvenstva.

Trčenje med Hamiltonom in Rosbergom v zadnjem krogu leta 2016:

Po vrnitvi v prejšnjem desetletju ima največ uspeha Mercedes, ki je zbral pet zmag, dvakrat je zmagal Red Bull. Srebrne puščice zgodovinsko gledano zaostajajo zgolj za McLarnom, ki je v Spielbergu zbral šest zmag. Zanimivo je, da je velika nagrada Avstrije ena redkih dirk, ki jo je sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton dobil le enkrat (2016, po trčenju z moštvenim kolegom Nicom Rosbergom). Je bil pa lani najboljši še na VN Štajerske. Tudi legendarni Michael Schumacher ima tu le dve zmagi, pa še to eno precej kontroverzno, ko ga je leta 2002 tik pred ciljno črto predse spustil moštveni kolega Rubens Barrichello. Dirkača Ferrarija sta si takrat prislužila številne kritike, prav zaradi tega dogodka pa so za nekaj časa prepovedali moštvene ukaze.

Sporna poteza Ferrarija leta 2002:

Lansko dirko, ki je zaradi koronavirusa gostila uvod v sezono, je dobil Valtteri Bottas. Finec je ponovil uspeh iz leta 2017, slabše pa sta začela Max Verstappen (odstop že v začetku dirke zaradi težav z elektroniko) in Hamilton (četrto mesto po petsekundni kazni zaradi trčenja z Alexom Albonom tik pred koncem dirke). Se pa dogodkov izpred leta dni zagotovo rad spominja Lando Norris, Britanec je julija lani namreč prvič v karieri okusil slast zmagovalnih stopničk.

Po štirih zaporednih zmagah Red Bulla se je Mercedes znašel pod močnim pritiskom. Verstappen je minuli konec tedna pokazal izjemno predstavo, Hamilton pa na to enostavno ni imel odgovora. Pred drugim vikendom v Avstriji je prednost Nizozemca pred Britancem že 18 točk, v konstruktorskem pa rdeči biki srebrnim bežijo že za 40 točk. Glede na razmerje moči prejšnjo nedeljo bo Mercedes na tej dirki skušal zgolj ublažiti škodo, težko je namreč verjeti, da bi ekipa iz Brackleyja v manj kot tednu dni storila čudež in toliko izboljšala svoj dirkalnik.

Šef Red Bulla Christian Horner (na fotografiji levo) dvomi v besede vodilnega moža Mercedesa Tota Wolffa (desno). Foto: Guliverimage

“Moramo iti korak za korakom. Ekipa deluje izjemno dobro. Max vozi z veliko mero zrelosti in konsistentno na visokem nivoju, zato moramo nadaljevati v tem ritmu. Še naprej je treba dobro delovati tudi pri osnovah dirkanja. Za nami je najbolj dominantna zmaga te sezone, kar nas opogumlja. Osredotočeni smo nase, iščemo ravnotežje med razvojem dirkalnika za letos in prihodnje leto. Če bomo v boju za naslov morali delati več kot ostale ekipe, da prihodnje leto po spremembi pravil ne bi zaostajali, smo na to povsem pripravljeni,” se je na besede šefa ekipe Mercedes Tota Wolffa, da nemška ekipa ne bo več razvijala novih komponent za letošnjo sezono, odzval glavni mož pri Red Bullu Christian Horner.

Pomembno vlogo bi morda lahko imela sprememba trdote pnevmatik – te bodo za stopnjo mehkejše kot prejšnji konec tedna (Pirelli je tokrat pripravil vse tri najmehkejše zmesi – C3, C4 in C5), a to naj bi bila po besedah strokovnjakov le še dodatna prednost za Red Bull. Za nedeljo so napovedane tudi padavine, a tako je bilo tudi pred VN Štajerske, pa vemo, kako se je končalo …

Pospremite dogajanje na devetem dirkaškem koncu tedna v živo na programih Sportkluba, začnemo že jutri ob 11.30 s prvih treningom.

Spored za VN Avstrije

Petek: prvi trening (11.30), drugi trening (15.00)

Sobota: tretji trening (12.00), kvalifikacije (15.00)

Nedelja: dirka (15.00)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!