V javnosti so zaokrožile informacije, da sta ekipi Red Bulla in Aston Martina v preteklem letu presegla proračunsko omejitev, za kar so predpisane hude kazni - od denarne kazni do izključitve iz prvenstva. Medtem ko pri Red Bullu obtožbe zanikajo, pa vodja ekipe Mercedes Toto Wolff pravi, da je Red Bull predmet preiskave v zvezi z domnevno kršitvijo proračuna že več mesecev.
Formula 1 je v prejšnji sezoni uvedla proračunsko omejitev, da bi zmanjšala razliko v porabi med vodilnimi in manjšimi ekipami.
Vodilni možje v kraljici motošporta so opozorili, da lahko izrečejo visoke kazni, če se ugotovi, da je ekipa kršila zgornjo mejo, pri čemer sta Auto Motor und Sport in Gazzetta dello Sport poročala, da sta Red Bull in Aston Martin presegla lansko omejitev porabe v višini 145 milijonov dolarjev. Po navedbah AMuS naj bi eno od moštev v precejšnji meri preseglo zgornjo mejo porabe.
FIA bo objavila rezultate prvega pregleda porabe pred Veliko nagrado Japonske prihodnji konec tedna. Zaradi situacije brez precedensa še ni jasno, kakšna kazen bo izrečena ekipam, če bodo spoznane za krive kršitve predpisov.
Vendar pa pravila Formule 1 določajo, da lahko kazni segajo od denarne kazni do izključitve iz prvenstva, odvisno od resnosti incidenta. Vodja ekipe Ferrari Mattia Binotto je v začetku leta spregovoril o proračunski omejitvi in Red Bull obtožil, da je leta 2022 zapravil preveč.
Lanska drama v zadnjih krogih dirke:
Red Bull očitke zavrača
Pri Red Bullu zanikajo, da bi presegli proračunsko omejitev, vodja ekipe Christian Horner pa je v petek izjavil, da je zadovoljen, ker so ekipni stroški pod določeno zgornjo mejo.
Toda Hornerjev komentar je presenetil Toto Wolffa, ki je za Sky F1 povedal, da je moštvo iz Milton Keynesa že več mesecev v preiskavi.
“Smešno je, da Christian to pravi, saj jih preiskujejo že mesece,” je dejal Wolff. “Morda se ne pogovarja s svojim finančnim direktorjem,” je še dodal vodja Mercedesa.
“Vse nas so preiskovali in kolikor razumemo, je ena ekipa v manjšem prekršku, bolj postopkovne narave, in druga ekipa, ki je v osnovi množično prekoračil proračun. To je javna skrivnost v dirkaškem paddocku,” je še dodal Wolff.
Pravila Fie določajo, da se lahko kazen za omejevanje stroškov giblje od denarne kazni do izključitve iz prvenstva. “Če je res, da so letos homologirali lahko šasijo, jo lahko uporabijo prihodnje leto. Gre za pravo kaskado dogodkov, ki lahko vplivajo na vsa prvenstva,” meni Wolff.
Nekatera moštva, med njimi tudi Mercedes, so bila prisiljena drastično zmanjšati svoje proračune za leto po uvedbi omejitve. Wolff je dejal, da je Mercedes sprejel drastične ukrepe, da bi zagotovil skladnost svojih stroškov s predpisi.
“To je zelo težko. Uporabljamo rabljene dele, ne vozimo tistega, kar bi želeli voziti, ne razvijamo tistega, kar bi lahko razvijali. Odpustili smo več kot 40 ljudi, ki jih v naši organizaciji zelo pogrešamo. To, da nismo presegli proračuna, je bil velik projekt. Ne vem, koliko deset milijonov smo morali prestrukturirati, da smo bili pod zgornjo mejo. Če nekdo tega ni počel ali je premikal meje dovoljenega, je vsak milijon manj za ekipo ogromna pomanjkljivost,” je sklenil vodja Mercedesa.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!