Ob takšnih neumnostih Ferrarija je prvenstvo že odločeno

Avtomoto 1. Avg 202210:15 0 komentarjev
Foto: Red Bull Content Pool

Čeprav je do konca sezone v formuli ena še devet dirk, pa aktualni prvak Max Verstappen mirno krmari k obrambi naslova. Poleg odličnih predstav v njegovem Red Bullu pa k Nizozemčevi prevladi pripomorejo tudi taktične napake v moštvu največjih tekmecev. Ferrari se je na včerajšnji veliki nagradi Madžarske znova ustrelil v lastno koleno.

Ko je na tretji dirki sezone 2022 Charles Leclerc v Melbournu prepričljivo slavil, Max Verstappen pa je drugič na uvodu parkiral ob stezi, se je zdelo, da je Monačan na izvrstni poti, da postane prvi Ferrarijev dirkaški prvak po Kimiju Raikkonenu pred petnajstimi leti. Deželo tam spodaj je zapustil s kar 46 točkami naskoka pred aktualnim prvakom.

A od takrat naprej je šlo marsikaj narobe. Dirkaška napaka v Imoli, odpoved tehnike v Barceloni in Azerbajdžanu, pa nova ničla po lastni napaki v Franciji … Ko se zdi, da slabše ne more biti, pa pride za Ferrari dirka, kot je bila včerajšnja na Hungaroringu.

Ni želel trdih gum, toda …

24-letnik v poskočnem konjičku je s pomočjo poznejšega postanka prehitel moštvenega kolega Carlosa Sainza, po ogorčenem boju na stezi pa je preskočil tudi Mercedesovega Georgea Russlla in udobno krmaril v vodstvu. Nato pa zgodnji drugi obisk mehanikov za Verstappna, trenutek panike na Ferrarijevem komandnem pultu in želja po zmagi je v trenutku, ko so bolid obuli v gume z belim robom, izpuhtela v zrak.

Prizor, ki ga letos vidimo prevečkrat: razočaran obraz Charlesa Leclerca. Foto: Guliverimage

“Zelo, zelo sem razočaran. Hitrost na srednje trdih gumah je bila zelo dobra, tudi v drugem delu dirke na gumah z rumeno obrobo je bilo vse pod nadzorom. Nato pa smo se ustavili za najtrše gume. Ne vem, kakšni so razlogi za to, z ekipo se moramo še pogovoriti. A zagotovo to ni bila prava odločitev. Inženirjem sem dal jasno vedeti, da so srednje gume prava izbira, tako da ne vem, kaj se je zgodilo,” je prave besede iskal še vedno drugouvrščeni v seštevku dirkačev.

“Iskreno, hitrost je bila prava. Zadovoljen sem bil s potekom dogodkov, zdaj pa si bodo dirko vsi zapomnili po moji katastrofi na koncu. Z dodatnim postankom sem izgubil 20 sekund, pa še šest v petih krogih na trdih gumah … Ja, tam sem izgubil dirko. Ta nedelja ni bila dobra, prejšnja ni bila dobra … A hitrost imamo. Le izboljšati se moramo pri sestavljanju vseh koščkov v zmagovalni mozaik,” je še pripomnil Leclerc, ki je končal na šestem mestu.

Izkoristil napako tekmeca in slavil kljub lastni

Taktično polomijo Ferrarija, ki je pri Carlosu Sainzu storil obratno napako – na drugi postanek so ga poklicali prepozno – je v popolnosti izkoristil kdo drug kot Max Verstappen. Že prejšnji teden je po dirki v Franciji razglabljal, da je njegova prednost v skupnem seštevku previsoka glede na razmerje moči med moštvi. Zdaj je naskok še povečal, pred Leclercom ima devet dirk do konca že ogromnih 80 točk prednosti.

Foto: Guliverimage

“Tega verjetno ni nihče pričakoval. Pred dirko smo si rekli, da moramo ostati mirni in to nam je uspelo. V hektični dirki smo ves čas sprejemali prave odločitve, ključ pa je bil, da sem se v prvem krogu izognil vsem težavam. V uvodu mi je uspelo nekaj prehitevanj, v bokse smo šli v pravem trenutku in izbrali prave gume. Nato sem videl, da ima Charles težave, začutil sem trenutek in napadel. Nato sem si privoščil napako, po kateri pa sem spet prišel mimo in ustvaril razliko,” je navdušeno razlagal Max Verstappen.

Tudi napaka ga ni stala uspeha:

Strategijo so spreminjali zadnji hip

Po težavah na sobotnih kvalifikacijah je z novim pogonskim sklopom startal z 10. startnega mesta in sploh prvič v karieri zmagal s slabšega začetnega položaja, kot je četrto. Aktualni prvak je pokazal mirnost v ključnih trenutkih in prišel že do osme zmage v tej sezoni.

“Načrtovali smo začeti na trdih gumah, a sem imel na poti na start težave že na mehkih gumah, zato sem mehanikom takoj rekel, da tiste z belo obrobo odpadejo. Čestitke ekipi, da so našli samozavest za tako hitro menjavo strategije. Naši taktiki so res opravili odlično delo, bili so zelo mirni. Moja prednost v seštevku je lepa, a si ne smemo privoščiti dni, kot je bila sobota. Tudi na dirki je bilo nekaj težav s sklopko in prestavami, kar ni bilo preveč prijetno. A zmaga je zmaga,” je zaključil Nizozemec.

Prehitri postanki kaznovali Russlla

V začetnem delu dirke je delovalo, da se bo za zmago potegoval tudi Mercedesov George Russell. Zmagovalec sobotnih kvalifikacij je odlično ohranjal najmehkejše gume, več težav pa je imel v nadaljevanju dirke na srednje trdih. Vseeno je po Leclercovemu postanku švignil mimo njega, ob koncu pa je poleg Verstappna predse spustil le še moštvenega kolega Lewisa Hamiltona.

Borba Mercedesov za drugo mesto:

“Naredili smo vse, kar smo lahko, da bi se vsaj z enim dirkalnikom borili za zmago, a se ni izšlo. Bilo je zahtevno, saj je ves čas grozil dež. Po dobrem prvem delu sem gume menjal zgodaj, saj smo se odzvali na postanek Maxa in Ferrarijev. Toda Red Bull je bil prehiter, kar nas je spravilo v težave v zaključku. Mučil sem se, ko mi je inženir povedal, da je do konca še 25 krogov, sem vedel, da bo težko. Lewis pa je naredil izvrstno delo, ob koncu je imel res super ritem,” je dejal mladi Britanec. Ob odstopu na VN Velike Britanije pa še vedno drži neverjeten niz – na vseh preostalih dirkah je vselej končal med prvo peterico.

Deveta zmaga tako blizu, a vseeno daleč

V nizu odličnih rezultatov pa je tudi sedemkratni svetovni prvak. Hamilton je po težavah z DRS-om na sobotnih kvalifikacijah začel kot sedmi, po dobrem startu pa v prvem delu ni imel hitrosti za najboljše. To se je spremenilo v zaključku, ko je z rdečimi gumami vozil več kot sekundo hitreje od vseh in prišel do drugega mesta. Če bi bila dirka daljša za pet krogov, bi lahko ogrozil tudi Verstappnovo zmago.

“Super zadovoljen sem, sploh ko pogledam na to, kakšen napredek nam je uspel od začetka sezone. Že drugo mesto v Franciji, zdaj pa znova dvojne stopničke za moštvo … Fantastično,” je dejal 37-letni veteran, ki je na Madžarskem do zdaj zmagal že osemkrat. Lov na rekordno deveto bo počakal na naslednje leto.

Mercedesov dvojec je vse bližje prvi zmagi v sezoni. Foto: Guliverimage

67 let po Vukovichu nov rekorder

“Imeli smo potencial za zmago. Če bi bila oba z Georgeem na startu pri vrhu, bi lahko sodelovali tudi glede strategije. Toda že da smo se lahko prvič zares borili s Ferrarijem, je veliko. Red Bull pa je spredaj. Dejstvo, da se je Max na stezi zavrtel, a vseeno vse prehitel za 10 sekund, veliko pove. Naš napredek in konstanta pa nam dajeta upanje tudi za kaj več,” je še dodal Hamilton, ki je Madžarsko zapustil s še petimi zaporednimi stopničkami, kar je trenutno najdaljši niz v karavani. Po tretjih mestih v Kanadi, Veliki Britaniji in Avstriji je bil v Franciji in v Budimpešti zdaj dvakrat drugi.

Na Hungaroringu pa je podrl tudi rekord Billa Vukovicha po številu krogov v vodstvu na posamezni stezi. Američan srbskih korenin je do zdaj najboljšo znamko (485) držal v Indianapolisu 500, ki je bil v 50. letih prejšnjega stoletja del svetovnega prvenstva formule ena. Hamilton je zdaj pred njim za dva kroga.

Na spletu že krožijo šale: tako velike spremembe pravil, a na zadnjih dveh dirkah spet na prvih dveh mestih lanska zagrižena rivala Verstappen in Hamilton. Foto: Guliverimage

Po premoru trojček Belgija-Nizozemska-Italija

Zadovoljni z dvojnimi točkami našo vzhodno sosedo zapuščajo tudi pri Alpinu, pa čeprav je po strategiji s trdimi gumami oba dirkača francoske ekipe ugnal Lando Norris na sedmem mestu. Izvrstno delo pa je opravil tudi bodoči upokojenec Sebastian Vettel, ki je Aston Martina z 18. pripeljal na deseto mesto in do zadnje točke.

Pred karavano je zdaj enomesečni premor, naslednjič pa se bodo zbrali v zadnjem avgustovskem koncu tedna, ko bo 28. tega meseca čas za VN Belgije. Počitek bo pomemben, saj bo po počitnicah na sporedu edini trojček v sezoni – Spaju sledita še Zandvoort in Monza.

Seštevek dirkačev (13/22):

1. Max Verstappen (Red Bull) 258

2. Charles Leclerc (Ferrari) 178

3. Sergio Perez (Red Bull) 173

4. George Russell (Mercedes) 158

5. Carlos Sainz (Ferrari) 156

6. Lewis Hamilton (Mercedes) 146

7. Lando Norris (McLaren) 76

8. Esteban Ocon (Alpine) 58

9. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46

10. Fernando Alonso (Alpine) 41

11. Kevin Magnussen (Haas) 22

12. Daniel Ricciardo (McLaren) 19

13. Pierre Gasly (AlphaTauri) 16

14. Sebastian Vettel (Aston Martin) 16

15. Mick Schumacher (Haas) 12

16. Juki Cunoda (AlphaTauri) 11

17. Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 5

18. Lance Stroll (Aston Martin) 4

19. Alex Albon (Williams) 3

Seštevek moštev (13/22):

1. Red Bull 431

2. Ferrari 334

3. Mercedes 304

4. Alpine 99

5. McLaren 95

6. Alfa Romeo 51

7. Haas 34

8. AlphaTauri 27

9. Aston Martin 20

10. Williams 3

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!