Tri leta so čakali Avstralci, da bodo znova gostili dirko formule ena. Karavana se je vrnila v Melbourne, kjer nas na nekoliko prenovljeni ulični stezi v Albert Parku čaka tretja preizkušnja v letošnji sezoni. Po arabskem uvodu so najbolj zadovoljni pri Ferrariju, pri prav vseh moštvih pa po prvem 14-dnevnem premoru lahko pričakujemo nadgradnje dirkalnikov.
VN Avstralije, 10. april
Dolžina kroga: 5,275 km
Število krogov: 58
Dolžina dirke: 305,95 kilometra
Število zavojev: 14 (9 desnih, 5 levih)
Število DRS con: 4
Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca
Rekord kroga: 1:24:125 (Michael Schumacher, 2004) – na stari verziji dirkališča
Prva dirka: 1996
Po dolgem čakanju se karavana formule ena vrača na delno ulično stezo v Melbournu. Zadnji dve dirki sta v deželi tam spodaj odpadli zaradi pandemije koronavirusa, leta 2020 so bila moštva že v paddocku, nato pa je bila otvoritvena dirka zaradi izbruha okužb v vrstah McLarna odpovedana. Sledil je daljši premor, k dirkanju pa so se vrnili šele julija tistega leta.
Čeprav je koronavirus še vedno prisoten, pa ni nobenega strahu, da letošnje dirke v Avstraliji ne bi izpeljali. Še več, Avstralci so v tem času nekoliko posodobili stezo. Povsem so spremenili del v devetem in desetem zavoju, kjer zdaj ni več počasne šikane, pač pa je ta del steze postal veliko hitrejši. Naknadno je tam dodana še ena DRS cona, skupno so na dirkališču okoli jezera v Albert Parku kar štiri!
Še hitreje
Prav tako so razširili prvi, tretji, šesti in predzadnji zavoj, vse skupaj pa bo dirkačem omogočalo veliko hitrejšo vožnjo. Vozniki bodo kljub počasnejšim dirkalnikom nove ere zaradi sprememb lahko krog prevozili približno pet sekund hitreje do rekorda, ki ga še iz leta 2004 drži Michael Schumacher.
Dirka v Melbournu je sicer na sporedu že vse od leta 1996, največ uspeha pa je imel prav nemški sedemkratni svetovni prvak. Nekdanji dirkač Ferrarija je slavil štirikrat. Pred tem so se dirkači v kraljici motošporta merili v Adelaidi (1985-1995), že prej pa so bile na številnih dirkališčih v Avstraliji organizirane dirke, ki pa niso štele v uradno svetovno prvenstvo F1.
Večkratni zmagovalci VN Avstralije:
Dirkači:
Michael Schumacher: 4 (2000, 2001, 2002, 2004)
Jenson Button: 3 (2009, 2010, 2012)
Sebastian Vettel: 3 (2011, 2017, 2018)
Alain Prost: 2 (1986, 1988)
Gerhard Berger: 2 (1987, 1992)
Ayrton Senna: 2 (1991, 1993)
Damon Hill: 2 (1995, 1996)
David Coulthard: 2 (1997, 2003)
Kimi Raikkonen: 2 (2007, 2013)
Lewis Hamilton: 2 (2008, 2015)
Nico Rosberg: 2 (2014, 2016)
Moštva:
McLaren: 11 (1986, 1988, 1991, 1992, 1993, 1997, 1998, 2003, 2008, 2010, 2012)
Ferrari: 9 (1987, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2007, 2017, 2018)
Williams: 5 (1985, 1989, 1994, 1995, 1996)
Mercedes: 4 (2014, 2015, 2016, 2019)
Renault: 2 (2005, 2006)
Naštete so le zmage, ki so štele v SP F1.
Preizkušnja v drugem največjem avstralskem mestu je sicer največkrat gostila uvodno dirko sezone, zdaj pa je ta naziv izgubila. Novo tekmovalno leto je že v polnem teku, najbolje pa se je na uvodu znašel Monačan Charles Leclerc. Ferrarijev dirkač z zmago in drugim mestom zanesljivo vodi pred moštvenim kolegom Carlosom Sainzem. Tretji pa je Nizozemec Max Verstappen, ki je v Bahrajnu in Savdski Arabiji edini zares konkuriral Leclercu, a ga v seštevku sezone “tepe” odstop na premieri leta 2022.
Vrhunci prvih dveh dirk sezone 2022:
Ferrari je v Melbournu nazadnje slavil leta 2018, ko je bil najboljši Sebastian Vettel. Ta je od aktivnih dirkačev najuspešnejši, saj je zmagal trikrat, dvakrat je uspelo Lewisu Hamiltonu. Še nikoli pa ni slasti zmage v deželi tam spodaj okusil Red Bull, kar bosta skušala Verstappen in Sergio Perez zagotovo skušala spremeniti.
Nazadnje je zmagal Valtteri Bottas, ki je sezono začel s prepričljivim stavkom in zdaj že znamenitim stavkom: “To whom it may concern, f*ck you!” Možnost, da bi Finec v opravi Alfe Romeo ponovil uspeh izpred treh let, je majhna. A če obstaja, se od petka do nedelje prepričajte na programih Sportkluba. Dirka bo v nedeljo bo 7. uri zjutraj po slovenskem času.
Spored za VN Avstralije
Melbourne
Petek: prvi prosti trening (5.00), drugi prosti trening (8.00)
Sobota: tretji prosti trening (5.00), kvalifikacije (8.00)
Nedelja: dirka (7.00)
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!