Oranžna armada si želi le nečesa

Avtomoto 2. Sep 202110:00 0 komentarjev
Verstappen in Hamilton sta letos zelo izenačena. Britanec je slavil na svoji domači dirki, bo uspelo tudi Nizozemcu? Foto: Guliverimage

Po 36 letih se karavana formule ena vrača v Zandvoort. To legendarno dirkališče bo gostilo trinajsto preizkušnjo sezone, vsi vključeni - dirkači, gledalci in vodstvo tekmovanja - pa upajo, da bo vreme 24 kilometrov zahodno od Amsterdama bolj prizanesljivo, kot je bilo minuli konec tedna v Belgiji.

Polemike okrog dogajanja v Spa-Francorchampsu, kjer smo videli najkrajšo dirko v zgodovini formule ena, se še niso polegle, že je čas za naslednjo preizkušnjo. Trinajsta dirka sezone bo gostovala na Nizozemskem, na kultnem dirkališču Zandvoort. Obračun za prvenstvene točke ob Severnem morju bi moral biti na sporedu že lani, a je bil zaradi pandemije koronavirusa odpovedan oziroma prestavljen na letos.

Največ podpore si na legendarni progi z ovalom lahko obeta domačin Max Verstappen. Njegova oranžna “armada” že na dirkah v tujini (predvsem v Avstriji in Belgiji) pripravi fantastično vzdušje, zdaj pa gre sploh pričakovati eksplozijo navijanja. 23-letnik, ki bo konec meseca postal leto starejši, namreč domov prihaja v izvrstnem položaju v skupnem seštevku svetovnega prvenstva, a bo pod pritiskom uspeha. Jasno, za strastne ljubitelje bencinskega športa bo štela le Verstappnova zmaga.

Po zmagi v Belgiji, ki jo je osvojil na nenavaden način, je zaostanek za aktualnim svetovnim prvakom Lewisom Hamiltonom zmanjšal na vsega tri točke. Čeprav si je želel dirkanja, pa se podarjenih 12,5 točke ni branil. Z odlično sobotno predstavo, ko je preprečil senzacijo Georgea Russlla, je po poletnem premoru vrgel rokavico Mercedesovemu dirkaču in dokazal, da se vse do konca obeta izenačen boj za naslov prvaka.

Hamilton na tretjem mestu ni bil zadovoljen z ravnanjem vodstva dirke, a številni poznavalci so mnenja, da bi razmišljal drugače, če bi namesto Verstappna stal na vrhu zmagovalnega odra. Zdaj se podaja na Nizozemsko, kjer se bo kot velik rival domačega ljubljenca zagotovo naposlušal žvižgov s tribun. A kot je 36-letnik letos že dejal, ga ti le še dodatno podžgejo.

Razmerje moči med Red Bullom in Mercedesom po poletnem premoru na razmočenem asfaltu v Belgiji po sobotnih kvalifikacijah ni bilo povsem jasno, zato je vprašanje, komu lahko pripišemo vlogo favorita pred dirkanjem v Zandvoortu. Rdeči biki so bili v poletnih mesecih zelo močni, veliko samozavesti ekipi iz Milton Keynesa zagotovo dajeta dve navidez enostavni zmagi Verstappna na Red Bull Ringu, tudi v Silverstonu Mercedes ni prevladoval.

Dolga tradicija, a tudi z dolgo prekinitvijo

Steza v Zandvoortu je sicer ena tistih “stare šole”, uradna stran tekmovanja jo opisuje kot noro in zelo hitro. Nihče od trenutnih dirkačev nima veliko izkušenj z njo, razen iz nižjih kategorij, zato smo v zadnjih dneh na družbenih omrežjih videli velik objav dirkačev in moštev iz simulatorja. Največji izziv zagotovo predstavlja zaključni zavoj na startno ciljno ravnino, ki stoji pod kotom 18 stopinj, vse skupaj pa močno spominja na dirkališče v Indianapolisu.

Dirkališče v Zandvoortu leži tik ob Severnem morju, zato bo pomemben dejavnik tudi veter. Foto: Guliverimage

Nizozemska ima sicer dolgo tradicijo v formuli, v tej državi so namreč dirkali že pred uradnim začetkom tega športa. Leta 1952 in 1953 je zmagi slavil Italijan Alberto Ascari, dve leti kasneje je zmagal Juan Manuel Fangio. Po še dveh letih premora je Zandvoort (ki je gostil vse nizozemske preizkušnje SP) ostal na koledarju vse do leta 1985 (z izjemo leta 1972, ko dirke ni bilo). Po 36-letnem premoru pa se Nizozemci, malo tudi po zaslugi Verstappna, spet lahko veselijo domače dirke.

Morda celo brez dežnih kapelj

Dirkalniki F1 so na Nizozemskem nazadnje hrumeli leta 1985, ko je zmagal Niki Lauda. Foto: Guliverimage

Na njej imajo sicer največ uspeha Britanci, Jim Clark je zmagal štirikrat, trikrat je bil najboljši Jackie Stewart. Enako je uspelo tudi Avstrijcu Nikiju Laudi. Med konstruktorji je na vrhu Ferrari z devetimi zmagami, šest jih ima Lotus, tri pa McLaren.

Po zgolj dveh krogih v Belgiji jih je tokrat načrtovanih 72 na 4,3 kilometra dolgi stezi, kar skupno nanese dobrih 306 kilometrov. Če je še v nedeljo kazalo, da bi tudi na Nizozemskem padavine lahko ogrozile nemoten potek konca tedna, pa je zdaj napoved vendarle bolj obetavna, morda se lahko celo zgodi, da bodo vsi treningi, kvalifikacije in dirka minili v suhem vremenu. Brez dežja, ki ga imajo po Spaju vsi čez glavo.

Celotno dogajanje iz dežele tulipanov si boste lahko ogledali v živo na Sportklubu.

Spored za VN Nizozemske

Petek: prvi trening (11.30), drugi trening (15.00)

Sobota: tretji trening (12.00), kvalifikacije (15.00)

Nedelja: dirka (15.00)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!