Po nedeljski dirki v Italiji, kjer je zmago na veselje domačih navijačev slavil dirkač Ferrarija Charles Leclerc, zmagovalni oder pa sta dopolnila oba voznika McLarna - Oscar Piastri pred Landom Norrisom -, se v motošportnih krogih krešejo mnenja, če bi se moralo moštvo iz Wokinga v lovu na Red Bull v svetovnem prvenstvu poslužiti moštvenih ukazov.
Prvič so se ta vprašanja pojavila že na veliki nagradi Madžarske še pred poletnim premorom, ko je Lando Norris v zaključku dirke moštvenega kolega Oscarja Piastrija moral spustiti predse in mu ‘pustiti’ zmago, saj je Britanec pred Avstralca prišel po boljši taktični odločitvi ekipe, in čeprav je bil tudi takrat bolje uvrščeni od obeh McLarnov v skupnem seštevku.
A če je dogajanje v Budimpešti hitro ušlo v pozabo, so se po počitnicah razmerja moči še nekoliko spremenila. Norris je slavil prepričljivo zmago na Nizozemskem, tudi v Italiji pa sta bila oba oranžna dirkalnika na odlični poti do dvojne zmage, ki jima jo je s taktično ukano enega postanka preprečil Charles Leclerc. Ker je Piastri pred Norrisa prišel že v 4. zavoju prvega kroga preizkušnje, pa je tam po navodilih ekipe tudi ostal.
Ob težavah Red Bulla, Max Verstappen in Sergio Perez sta v Monzi končala šele na šestem in sedmem mestu, se je prednost rdečih bikov pred McLarnom v konstruktorskem prvenstvu zmanjšala na pičlih osem točk, 62 pa jih Norris zaostaja za Verstappnom. Osem dirk do konca, ko je na voljo še maksimalnih 232 točk, bi bila ta prednost lahko še manjša.
Čisto in pošteno dirkanje
Toda pri otoški zasedbi so že v začetku sezone, ko je Red Bull močno prevladoval, med dirkačema uveljavili t. i. pravila papaje (ang. papaya rules). Kot je po VN Italije pojasnil direktor McLarna Zak Brown, gre za dovoljenje, da dirkača dirkata med seboj.
“Piastrijevo prehitevanje v prvem krogu je bilo agresivno. Start obeh je bil zelo dober, pogovarjali smo se o tem, da ne smeta nikogar spustiti mimo. Lando je bil verjetno presenečen nad Oscarjevo potezo, morda je pričakoval, da se bosta ustalila na prvih dveh mestih in si privozila nekaj naskoka pred tekmeci. Ko govorimo o pravilih papaje (McLarna se je zaradi oranžne barve ta vzdevek prijel v zadnjih nekaj letih, op. p.), gre za interni dogovor, da lahko dirkata med seboj, a naj bo čisto in brez dotikov. O tej agresivni potezi Piastrija se bomo pogovorili, v boksih smo bili kar nervozni, toda na koncu je spoštoval ekipnega kolega. Nista se dotaknila, kar je najbolj pomembno.”
Da bo tako ostalo kljub morebitnemu boju za naslov prvaka v obeh seštevkih, je še potrdil Brown. “Oba sta mlada dirkača, oba si želita zmagati. A pri McLarnu smo vedno verjeli v dva dirkača številka ena. Včasih je seveda to težko nadzirati, spomnite se samo Senne in Prosta. Toda Lando in Oscar se odlično razumeta, pošteno dirkata med sabo. Enostavneje bi bilo seveda sprejeti odločitev, da vse karte položimo na prvega.”
Da bodo situacijo pregledali in se o njej pogovorili, pa je dejal tudi šef oranžnih Andrea Stella. “Če se moramo iz tega kaj naučiti, imamo dobro lekcijo za prihodnost,” je bil kratek Italijan.
McLaren bo očitno vztrajal pri enakopravnem podpiranju obeh dirkačev, verjetno pa bi se po koncu sezone tolkli po glavi, če bi Norrisu do naslova prvaka proti Verstappnu zmanjkalo le nekaj točk. A do takrat je še zelo daleč. Naslednjič bo karavana na delu od 13. do 15. septembra v Azerbajdžanu, celoten vikend iz Bakuja si oglejte na Sportklubu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!