Karavana formule ena je vstopila v zadnji mesec sezone 2022. Pred dirkači so še štiri preizkušnje, prva je na vrsti VN ZDA. V Teksasu, državi, kjer domuje tudi slovenski košarkar Luka Dončić, bodo po osvojenem naslova Maxa Verstappna na Japonskem posamezniki dirkali le še za čast in slavo. Zelo verjetno pa je, da bo končni zmagovalec v nedeljo znan tudi med konstruktorji.
Velika nagrada ZDA:
Dolžina kroga: 5,513 km
Število krogov: 56
Dolžina dirke: 308,405 kilometra
Število zavojev: 20 (11 levih, 9 desnih)
Število DRS con: 2
Smer dirkanja: v nasprotni smeri urinega kazalca
Rekord kroga: 1:36,169
Prva dirka: 2012
Kar osem let zapored je nemški Mercedes prevladoval v formuli ena. Čeprav je Max Verstappen lani z Red Bullom končal dominanco vsaj med dirkači, pa so srebrne puščice domov kot tolažilno nagrado odnesle konstruktorsko lovoriko. Da ekipi iz Stuttgarta v lovu na deveto zvezdico ne bo uspelo, je jasno že dalj časa, zdi pa se, da bo to teoretično potrjeno že ta konec tedna. Rdeči biki imajo namreč pred preizkušnjo na dirkališču Amerik (COTA) kar 165 točk prednosti pred Ferrarijem. Tudi če bi voznika italijanskega kolektiva tokrat osvojila dvojno zmago, Red Bullu v takšnem primeru za peti naslov v zgodovini zadostujeta že tretje in četrto mesto. Ob vsakem drugem scenariju pa bo ekipa iz Milton-Keynesa deležna zmagovalne časti, če Ferrari ne osvoji 19 točk več kot oni. Več o tem si lahko preberete tukaj.
Moštvo pod vodstvom Christiana Hornerja bo peti naslov (prvega po dominanci Sebastiana Vettla v letih 2010-2013) naskakovalo na dirkališču, ki jim sicer ni preveč pisano na kožo. Tako je bilo vsaj v preteklosti. Austin se je namreč na koledarju pojavil leta 2012, v devetih preizkušnjah (leta 2020 je dirka zaradi pandemije koronavirusa odpadla) pa je Red Bull slavil zgolj dvakrat. 2013 s Vettlom in lani, ko je Verstappen kljub drugačnim napovedim prišel do ene ključnih zmag v boju za naslov z Lewisom Hamiltonom.
Večkratni zmagovalci VN ZDA:
Dirkači:
Lewis Hamilton: 6 (2007, 2012, 2014, 2015, 2016, 2017)
Michael Schumacher: 5 (2000, 2003, 2004, 2005, 2006)
Graham Hill: 3 (1963, 1964, 1965)
Jim Clark: 3 (1962, 1966, 1967)
Jackie Stewart: 2 (1968, 1972)
James Hunt: 2 (1976, 1977)
Carlos Reutemann: 2 (1974, 1978)
Ayrton Senna: 2 (1990, 1991)
Moštva:
Ferrari: 10 (1975, 1978, 1979, 2000, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2018)
Lotus: 8 (1960, 1961, 1962, 1966, 1967, 1969, 1970, 1973)
McLaren: 8 (1976, 1977, 1989, 1990, 1991, 2001, 2007, 2012)
Mercedes: 5 (2014, 2015, 2016, 2017, 2019)
BRM: 3 (1963, 1964, 1965)
Tyrrell: 2 (1971, 1972)
Red Bull: 2 (2013, 2021)
Britanec je v deželi kavbojev absolutni rekorder, saj je zmagal kar petkrat, od tega štirikrat zapored v sezonah 2014-2017. Najslajše je bilo zagotovo slavje leta 2015, ko je po ogorčenem boju z Nicom Rosbergom vse od prvega zavoja naprej prvi prečkal ciljno črto in prišel do takrat tretjega naslova svetovnega prvaka. Veteran bo zagotovo posebej motiviran tudi to nedeljo, saj v tej sezoni še nima zmage, kar se mu v karieri še ni zgodilo. Prav VN ZDA pa naj bi bila najlepša priložnost, da srebrna puščica prvič v tej sezoni v nedeljo skoči na vrh zmagovalnega odra.
Evforija se je vrnila v Ameriko
Hamilton je sicer tudi absolutni rekorder na dirkah čez lužo, saj je še pred selitvijo v Austin eno zmago zbral tudi v Indianapolisu (2007) in je na vrhu s šestimi slavji, tik za njim je Michael Schumacher. Od leta 1959 so ameriški navijači kraljico motošporta sicer lahko spremljali na kar šestih prizoriščih, ki so štela za veliko nagrado Združenih držav (skupno pa desetih).
Po Sebringu kot prvem (1959), ko je slavil Bruce McLaren in Riversidu leto pozneje, se je karavana udomačila v Watkins Glenu (1961-1980). Po skoraj desetletju premora je F1 tri leta gostovala v Phoenixu (1989-1991), po novi pavzi pa v Indianapolisu (2000-2007). Tam je zanimanje močno upadlo, a ameriški trg je po priključitvi Austina (od 2012 dalje) spet zaživel, kar kaže, da bosta čez lužo prihodnje leto še dve dirki. Miami, ki je premiero doživel že maja, in povratnik Las Vegas.
Domačini našli sponzorja
Američani trenutno v karavani nimajo svojega dirkača, zato pa njihove barve zastopa moštvo Haas. Ekipa je danes sporočila, da bo v prihodnji sezoni nosila novo ime, saj k njim kot glavni sponzor prihaja podjetje za prenos denarja MoneyGram International. Haas, ki je pred začetkom tega tekmovalnega leta prekinil sodelovanje z ruskim Uralkalijem, se bo tako po novem imenoval MoneyGram Haas F1 Team. Zanj bo zagotovo nastopal Kevin Magnussen, kdo bo dirkal poleg Danca, pa še ni jasno. Mick Schumacher očitno ni prepričal, za njegovega naslednika pa se omenja Nicka Hülkenberga.
Introducing the new MoneyGram Haas F1 Team! 🚨
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 20, 2022
We are thrilled to announce that @MoneyGram will become our new title sponsor for the 2023 season and beyond 🤝#HaasF1 #MoneyGramDrivesYou pic.twitter.com/miuXJRtB2k
Zaradi časovne razlike bo dogajanje na progi, ki je pravzaprav sestavljanka nekaterih drugih stez v formuli ena (Silverstone, Suzuka, Hockenheim, Istanbul), osredotočeno na večere po slovenskem času. Kvalifikacije bodo tako ob polnoči iz sobote na nedeljo, dirka pa 21 ur pozneje. Vso akcijo si boste jasno lahko ogledali na programih Sportkluba, nedeljsko preizkušnjo pa bomo že tradicionalno pospremili tudi na naši spletni strani. Glede na vremensko napoved bo vse skupaj potekalo bolj mirno kot v Singapurju in Suzuki, saj je za cel konec tedna v Teksasu napovedano sončno vreme.
Spored VN ZDA
Austin
Petek: prvi prosti trening (21.00), drugi prosti trening (24.00 – sobota)
Sobota: tretji prosti trening (21.00), kvalifikacije (24.00 – nedelja)
Nedelja: dirka (21.00)
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!