Simultanka Hamiltona za ohranjanje izjemnega boja

Avtomoto 14. Nov 202119:38 > 19:54 1 komentar
Izjemen boj v Braziliji je dobil Hamilton. Foto: Guliverimage

Fantastično dirko za veliko nagrado Brazilije v Interlagosu je po napetem neposrednem boju dobil Britanec Lewis Hamilton, čeprav je startal z 10. startnega mesta. Dirkač Mercedesa je v drugem poskusu ugnal Nizozemca Maxa Verstappna in zaostanek v skupnem seštevku zmanjšal na 14 točk. Tretje mesto je osvojil Valtteri Bottas.

Glavna favorita za naslov dirkaškega naslova sta še enkrat več uprizorila izjemno predstavo. Max Verstappen je že na startu prevzel vodstvo, nato pa vse do 59. kroga ostal na prvem mestu. Takrat ga je po hudem, tesnem in izenačenem boju prepustil Britancu Lewisu Hamiltonu.

Ta je po kazni zaradi menjave motorje startal šele kot deseti, a že po petih krogih napredoval do tretjega. Nato je najprej opravil s prvim Red Bullom Sergia Pereza, še veliko zahtevnejši pa je bil obračun s Verstappnom. A sedemkratni svetovni prvak je unovčil vse svoje znanje in izkušnje ter z novimi 25 točkami zaostanek za Nizozemcem tri dirke pred koncem sezone zmanjšal na 14 točk (318,5 – 332,5). Nekoliko pa se je z dvojnimi stopničkami (na tretjem mestu je končal Valtteri Bottas) povečala prednost Mercedesa v konstruktorskem seštevku, ta pred dirko v Katarju znaša 11 točk (521,5 – 510,5).

Potek dirke

Na startu je znova bolje začel dirkač z drugega startnega mesta, v tem primeru je bil to Max Verstappen. Nizozemec je prehitel Bottasa, za njunim hrbtom pa sta zadela Carlos Sainz in Lando Norris. V 4. ovinku je Finec v Mercedesu zapeljal preširoko, kar je izkoristil še Sergio Perez in Red Bulla sta prvi krog končala kot prvi in drugi. Hamilton je do prvega prečkanja ciljne črte skočil že do sedmega mesta, nato pa je v treh krogih na istem mestu prehitel Vettla, Sainza in Leclerca.

Start VN Brazilije:

Ob koncu 5. kroga ga je že na tretje (!) mesto spustil Bottas, nato pa je na stezo zapeljal varnostni avto. Vodstvo dirke je namreč ocenilo, da je zaradi trčenja med Jukijem Cunodo in Lancom Strollom v prvem in drugem ovinku na stezi preveč ostankov njunih dirkalnikov. Bernd Mäylander v rdečem mercedesu se je v bokse umaknil v začetku 10. kroga, Verstappen na čelu kolone pa je s pravim pospeševanjem čakal skoraj do ciljne črte, da dirkači v ozadju ne bi imeli preveč zavetrja.

Pravo dirkanje se sploh še ni zares nadaljevalo, ko je vodstvo dirke zaradi trčenja Micka Schumacherja in Kimija Raikkonena aktiviralo virtualni varnostni avtomobil. Vse skupaj se je brez omejitev nadaljevalo v 14. krogu. Perez je pozval moštvo, naj Verstappen upočasni in mu tako nudi pomoč gibljivega zadnjega krilca, a se rdeči biki tega manevra niso poslužili. Hamilton je v začetku 18. kroga v prvi kombinaciji zavojev prišel mimo Pereza, a mu je ta pred 4. ovinkom vrnil udarec in skočil nazaj na drugo mesto. Krog zatem je Hamilton bolje izpeljal napad in dlje za seboj pustil Mehičana.

Dvoboj Hamiltona in Pereza za 2. mesto: 

Britanec se je podal v lov za Verstappnom, a vse do 25. kroga je njegov zaostanek za Nizozemcem znašal skoraj štiri sekunde. Takrat sta se oba zagrižena rivala pritožila svojim ekipam, da se zadnje gume počasi poslavljajo. Prvi je potezo zato potegnil sedemkratni svetovni prvak, ki je ob koncu 26. kroga zavil po nove pnevmatike. Pri Red Bullu so reagirali le krog kasneje in Maxa poklicali po svež set gum. Taktika se je Mercedesu izplačala, saj je Hamilton svoj zaostanek s štirih zmanjšal le na dobro sekundo in pol.

Prvič pod sekundo, takoj postanek Red Bulla

V 30. krogu je bil zaradi ostankov, ki so odleteli z dirkalnika Strolla, znova za kratek čas aktiviran virtualni varnostni avto. To je izkoristil Bottas in v tem času opravil postanek ter zaradi manjše izgube časa skočil pred Pereza. V ospredju je Verstappen moštvu dejal, da si ne smejo znova privoščiti ‘undercuta’.

Njegova prednost pred Hamiltonom je predvsem po zaslugi hitrejših časov v drugem sektorju ves čas vztrajala čez sekundo, tako da 36-letnik ni mogel uporabiti sistema DRS. To se je spremenilo v 40. krogu in pri Red Bullu so takoj reagirali. Po le 13 krogih je Verstappen spet zapeljal v garažo in znova nadel gume z belo obrobo. Mercedes je odgovoril takoj, a je nove gume na svoj dirkalnik dobil Bottas.

Hamilton je po čudni odločitvi Mercedesa po nove trde gume (čeprav si je želel srednje trde) zapeljal v 44. krogu in se na stezo vrnil z večjim zaostankom, kot ga je imel pred postankom. V potezo vodstva srebrnih puščic sta podvomila tako Britanec kot Bottas, a očitno so pri nemškem moštvu vedeli, kaj počno. Hamilton je namreč v pičlih dveh krogih povsem ujel Verstappna, ga v 47. krogu v 4. ovinku tudi napadel, a je Nizozemec s preširoko vožnjo s steze odpeljal tudi Britanca.

Hamilton vs Verstappen, 1. del:

Red Bullov dirkač se je zaradi te poteze znašel pod drobnogledom, a so komisarji odločili, da nadaljnje ukrepanje ni potrebno. Hamiltonov zaostanek je spet narastel na več kot sekundo, tako da je do naslednjega napada prišlo šele v 58. krogu. Ta napad je Verstappen še odbil, v naslednjem krogu pa na ravnini do 4. ovinka ni imel pravih možnosti in Hamilton je prevzel vodstvo.

Hamilton vs Verstappen, 2. del

Nato se je brez večjih težav odpeljal do zmage, s čimer je postal dirkač, ki je v Interlagosu slavil z najnižjega startnega mesta v zgodovini. Do zdaj je ta rekord držal Italijan Giancarlo Fisichella, ki je leta 2003 na najvišjo stopničko skočil z osmega mesta na startu. Perez je dva kroga pred koncem zapeljal po najmehkejše gume, s katerimi je na koncu prišel do najhitrejšega kroga in pomembne točke, ki jo je vzel Hamiltonu.

V prvi deseterici so za Hamiltonom, Verstappnom in Bottasom končali še Perez, 5. Leclerc, 6. Sainz, 7. Gasly, 8. Ocon, 9. Alonso, 10. Norris.

Naslednja dirka bo že čez teden dni, ko se bo karavana merila v Katarju. Nato do konca sezone sledita le še dve dirki, v začetku decembra v Savdski Arabiji in Abu Dabiju.

SKUPNI SEŠTEVEK (19/22) / DIRKAČI

  1. Verstappen (Niz) 332,5
  2. Hamilton (VB) 318,5
  3. Bottas (Fin) 203
  4. Perez (Meh) 178
  5. Norris (VB) 151
  6. Leclerc (Mon) 148
  7. Sainz (Špa) 139,5
  8. Ricciardo (Avs) 105
  9. Gasly (Fra) 92
  10. Alonso (Špa) 62
  11. Ocon (Fra) 50
  12. Vettel (Nem) 42
  13. Stroll (Kan) 26
  14. Cunoda (Jap) 20
  15. Russell (VB) 16
  16. Raikkonen (Fin) 10
  17. Latifi (Kan) 7
  18. Giovinazzi (Ita) 1

SKUPNI SEŠTEVEK (19/22) / MOŠTVA

  1. Mercedes 521,5
  2. Red Bull 510,5
  3. Ferrari 287,5
  4. McLaren 256
  5. Alpine 112
  6. AlphaTauri 112
  7. Aston Martin 68
  8. Williams 23
  9. Alfa Romeo 11
  10. Haas 0

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje