Na premor najbolj srečni pri Alpinu, Williamsu in Mercedesu

Avtomoto 2. Avg 202119:20
Esteban Ocon je športni znamki Renaulta priboril prvo zmago po vrnitvi v formulo ena. Foto: Guliverimage

Tik pred poletnimi počitnicami so dirkači formule ena v že tako izjemno izenačeni sezoni ljubiteljem po vsem svetu ponudili pravo poslastico. Češnjo na torti je po zaslugi dežja, dveh napak Mercedesa in vrhunskem dirkanju moštvenega kolega na veliki nagradi Madžarske pobral Francoz Esteban Ocon.

Dirkališče Hungaroring na obrobju madžarske prestolnice je še enkrat potrdilo, da lahko ob deževnem dnevu poskrbi za dramatično dirko. To se je zgodilo tudi tokrat, ko je karavana v naši vzhodni Sloveniji gostovala za enajsto preizkušnjo letošnje sezone, zadnje pred enomesečnim poletnim premorom.

Za ključni trenutek dirke je že v prvem ovinku poskrbel dirkač Mercedesa Valtteri Bottas, ki je iz igre poleg sebe izločil še dva tekmeca – Landa Norrisa in Sergia Pereza. Zelo poškodovan je bil tudi dirkalnik pred dirko vodilnega v skupnem seštevku Maxa Verstappna, ki pa je lahko nadaljeval.

Če je bila za trčenje kriva vozniška napaka, zaradi katere je Bottas že med dirko dobil kazen petih startnih mest na naslednji dirki v Belgiji, pa so si drugi strel v koleno pri Mercedesu čez dobre pol ure (po prekinitvi) zadali v boksih. Za razliko od vseh ostalih, ki so po krogu za ogrevanje menjali gume za suho stezo, so Hamiltona spustili na startno vrsto, kar je poskrbelo za zelo nenavadni položaj.

Največ je od obeh zgrešenih potez Mercedesa pridobil Esteban Ocon. Francoz se je v prvem krogu izognil vsem težavam, po postanku Hamiltona pa je prevzel vodstvo. Tega je zadržal do konca dirke, po razpredelnici navzdol je zdrsnil le ob postanku. Nekdanji dirkač Racing Pointa je bil seveda navdušen.

“To je zagotovo najbolj neverjeten dogodek v moji karieri. Ne najdem besed, kako opisati te občutke. To je prva zmaga za skupino Renault po njihovi vrnitvi v formulo ena. Končno smo spet tam, kamor spadamo. Vettel je bil super hiter, ves čas sem bil pod pritiskom. Imeli smo nekaj težkih trenutkov v tej sezoni, čez katere pa smo šli kot ekipa. Danes pa kar zmaga, kaj naj rečem?” je občutke težko zbral Ocon.

Ocon se je zmage veselil skupaj z moštvenim kolegom Fernandom Alonsom. Foto: Guliverimage

Zahvalil se je za podporo najbližjim, ni pa pozabil niti na moštvenega kolega Fernanda Alonsa. Ta je z “levjim dirkanjem” v zaključku dirke dolgo časa za seboj zadržal hitrejšega Lewisa Hamiltona in s tem najverjetneje preprečil Britancu 100. zmago v karieri.

“To sem že večkrat povedal. Dobil sem več slabih komentarjev in kritik, preden se je Fernando pridružil ekipi. A mislim, da sva odlična dvojica, ki poriva ekipo v pravo smer. Upam, da si bova v prihodnosti lahko delila tudi kakšne stopničke,” je še dejal Ocon, ki je postal še enajsti zmagovalec dirke za veliko nagrade od trenutnih dvajsetih dirkačev v formuli ena.

Drugo mesto je z izvrstnim dirkanjem osvojil Nemec Sebastian Vettel, ki pa je bil kasneje zaradi kršenja tehničnih pravil diskvalificiran. Aston Martin je že napovedal, da se bo na odločitev pritožil in sporočil, da to “vseeno ne zmanjšuje odlične predstave Vettla”. Na drugo stopničko je tako skočil aktualni prvak Hamilton.

Wolff zadovoljen s taktiko, z Bottasom ne

Po kaosu v prvem ovinku je Britanec zagotovo pričakoval novo zmago, a kot že omenjeno, so jo pri Mercedesu zakockali. “Začeli smo na gumah za rahel dež, ekipi pa sem ves čas dajal informacije. V ogrevalnem krogu sem večkrat rekel, da je suho, a so mi dejali, naj ostanem na stezi. Ni mi povsem jasno, zakaj. A to je bila napaka vseh nas, zmagujemo in izgubljamo skupaj. Boril sem se, dal vse od sebe, od takrat naprej je bila strategija odlična. Bilo je težko, a sem užival,” je še dodal osemkratni zmagovalec na Madžarskem.

Šef njegove ekipe Toto Wolff je odločitev taktikov vseeno podprl, češ da se je vse zgodilo zelo hitro, obenem pa bi moral Hamilton na mestu za postanke (Mercedes je imel na voljo prvo garažo po prihodu v bokse) čakati vse tekmece za njim. Avstrijec je v izjavah za javnost tudi okrcal Bottasa, češ da si takšnih napak ne bi smel privoščiti. Kljub temu “srebrne” puščice na poletni premor lahko odidejo zadovoljne, saj so Red Bullu prevzele vodstvo tako v konstruktorskem kot dirkaškem seštevku.

Hamilton je s tretjim mestom prevzel vodstvo v skupnem seštevku. Foto: Guliverimage

Sainz si je želel boja za zmago

Na tretje mesto je po diskvalifikaciji Vettla skočil Carlos Sainz, kar nekoliko spominja na Špančeve prve stopničke v karieri, ko se je v Braziliji leta 2019 tretjega mesta prav tako veselil šele naknadno. “Za mano je dobra dirka. Startal sem dobro, po gneči v boksih po prekinitvi pa sem veliko časa izgubil za Cunodo in Latifija. Glede na razplet bi se lahko borili za zmago, a če bi mi kdo pred dirko ponudil boj za stopničke, bi ga sprejel.”

Njegov moštveni kolega Charles Leclerc je dirko po trku z Lanceom Strollom končal že v prvem krogu, kar pomeni, da je Monačan proti Špancu zdaj za tri točke izgubil šesto mesto v dirkaškem seštevku.

Nezadovoljstvo Verstappna, solze sreče pri Williamsu

Vodilni položaj v skupnem seštevku pa je izgubil Max Verstappen. Po trku s Hamiltonom v prvem krogu VN Velike Britanije je bil v prvem ovinku v Budimpešti žrtev napake Bottasa. Kljub temu je z zelo poškodovanim dirkalnikom privozil do devetega mesta in dveh točk, ki bosta lahko v nadaljevanju sezone še zelo pomembni. Zdaj na drugem mestu za Hamiltonom zaostaja osem točk (195:187).

“Spet me je izločil Mercedes. Jasno je, da je Bottas povsem zgrešil točko zaviranja in povzročil veliko nesrečo. Zaradi poškodb na desni strani dirkalnika je bilo praktično nemogoče voziti. Dal sem vse od sebe, a to jasno ni tisto, kar hočemo. Po premoru bom dal vse od sebe, zaradi takih napak smo izgubili veliko točk. Upajmo, da je smole zdaj konec.

Povsem drugačne volje pa so bili pri Williamsu. Sedmo mesto Nicholasa Latifija in osmo Georgea Russlla so prve točke ekipe iz Grova po Nemčiji 2019 in sploh dvojne točke za belo-modre po Italiji 2018. S tem so v konstruktorskem prvenstvu prehiteli Alfo Romeo na osmem mestu. Russell, ki bo ta teden z Mercedesom testiral gume za prihodnjo sezono, je celo potočil nekaj solz.

Zdaj sledi zaslužen počitek, dvanajsta dirka pa bo na sporedu v belgijskem Spa-Francorchampsu čez mesec dni – 29. avgusta.

Komentari

Vaš komentar