Ob točkovno odločenem dirkaškem seštevku formule ena se v tokratnem komentarju sprašujemo o (ne)sposobnosti vodstva dirk pri njihovi glavni nalogi - vodenju dirk -, o (ne)smiselnosti izdelovanja Pirellijevih dežnih gum in zmešnjavi, ko o hipni spremembi točkovanja niti svetovni prvak sam ne ve, če je to zares postal.
Velika nagrada Japonske se je po dveh letih odsotnosti vrnila na koledar formule ena, vsi pa so v Suzuki pričakovali šov in dramo na najvišjem možnem nivoju. Kako zelo veliko spoštovanja in tudi naklonjenosti čutijo dirkači do edine steze med izbranimi 22-imi v letošnji sezoni, ki zaradi oblike osmice obenem ponuja vožnjo v pravi in nasprotni smeri urinega kazalca, je že v sobotnih kvalifikacijah dobro opisal poslavljajoči nekdanji prvak, Sebastian Vettel. “Ta proga je nekaj posebnega. Res je toliko boljša kot vse ostale,” je dejal Nemec, štirikratni svetovni prvak.
A vrnitev Hondinega testnega poligona v vrste ljubiteljev kraljice motošporta ni prinesla preveč veselja. Največ krivde za to nosi slabo vreme, ki je še drugi dirkaški konec tedna zaznamovalo nedeljsko dirkanje. Podobno kot pred dobrim tednom dni v Singapurju je bilo padavin na stezi v začetku enostavno preveč za dirkanje. Začelo se je mučno in (pre)dolgo čakanje, sploh za navijače tega bencinskega športa iz osrednjega dela Evrope, ki so morali za nedeljski start naviti budilke že ob 7. uri. Kot se je izkazalo kmalu, bi jih z lahkoto zamaknili za dve uri, saj se je vse skupaj zares začelo šele nekaj minut čez deveto.
Bolj kot samo čakanje v oči bodejo razlogi zanj. Dejstvo je, da je bilo stoječe vode na stezi ob prvem predvidenem startu preveč, a več kot očitno je bil premor (tako kot na prejšnji dirki v Singapurju) predolg. Moštva so namreč kmalu po letečem startu svoje dirkače poklicala v garaže po gume za rahel dež, kar pod velik vprašaj in (ne)smiselnost postavlja izdelovanje Pirellijevih pnevmatik z modrim napisom ob strani. Gum za močan dež. Te le redko vidimo v uporabi na dirki, pa čeprav so narejene z razlogom: za dirke, ko so steze polne vode in je dirkanje oteženo. Jasno je, da včasih tudi to ni dovolj (dober primer je lanska VN Belgije), a ob vsej elektroniki, ki so v bolidih na voljo danes, je to, sploh za dirkače iz prejšnjih obdobij dirkanja, bolj slab izgovor.
Če je v preteklih mesecih in letih še veljala obrazložitev, da so od tragične smrti Julesa Bianchija po nesreči prav v Suzuki leta 2014 pri vodstvu tekmovanja še posebej previdni prav v teh zahtevnih dežnih razmerah in s pravim dirkanjem raje čakajo do ‘bolj’ suhe steze, pa so v nedeljo prav pri tem ‘izpitu’ pogrnili na celi črti. Po nesreči Carlosa Sainza v uvodu dirke se je namreč na stezi znašel traktor za umik odstopljenih dirkalnikov, mimo njega pa je, nič hudega sluteč, zapeljal Pierre Gasly. Francoz, ki ga je smrt rojaka Bianchija poleg Charlesa Leclerca prizadela najbolj med vsemi v karavani, je bil nad potezo ogorčen in zgrožen, po dirki so se mu pridružili tudi številni drugi dirkači, predstavniki moštev in navijači.
Oglasil se je tudi oče pokojnika, Phillipe Bianchi in celotno situacijo označil za nespoštljivo do njegovega sina in ostalih mojstrov volana. Dejstvo je, da se takšna situacija nikoli ne bi smela ponoviti, sploh pa ne na dirkališču, kjer je pred osmimi leti prišlo do tragične nesreče. Sicer vedno zelo disciplinirani Japonci so si skupaj z vodilnimi možmi dirke že ‘priskrbeli’ preiskavo Mednarodne avtomobilistične zveze, predvsem pa veliko črno piko pri odločanju v takšnih ekstremnih trenutkih.
Vodstvo dirke pa je poleg tega dogodka, ki ga sicer v živem prenosu nismo videli, razkrit pa je bil šele na družbenih omrežjih s posnetki iz Gaslyjevega dirkalnika, poskrbelo še za nepotrebno dramo in kaos v zaključku. Ker je bila japonska preizkušnja zaradi dežja in čakanja skrajšana na zgolj eno uro, s(m)o bili predstavniki medijev, navijači in tudi moštva skupaj z dirkači prepričani, da bodo podeljene tudi nepolne točke.
Po novih pravilih, ki jih je motošportni svet sprejel pred to sezono in določajo, da če je odpeljanih od 50 do 75 odstotkov dirke, bi si morala prva deseterica točke razdeliti po sistemu 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1. Ker je Verstappen zmagal brez najhitrejšega kroga, bi tako po kazni že po zadnjem krogu proti Perezu pridobil pet točk (potreboval jih je vsaj šest), proti Leclercu pa sedem (potreboval jih je vsaj osem) in odločitev o prvaku bi se preselila v teksaški Austin, kjer bo naslednja dirka.
Toda ko je Johnny Herbert v živem prenosu ob pobiranju izjav Maxu dejal, da sprememba na drugem mestu pomeni tudi spremembo v skupnem seštevku – da je tudi teoretično že dvakratni svetovni prvak – se je med sedmo silo in navijači usul kup začudenja. Začelo se je preračunavanje in vprašanje, ali bi vodilni Nizozemcu res dejali, da je še drugo leto zapored premagal vso konkurenco, še preden bi mu to tudi matematično uspelo. A kot se je izkazalo kmalu, so bile na Japonskem podeljene polne točke.
Dirka namreč ni bila prekinjena in nato nadaljevana, pač pa je bilo že od prestavitve naprej jasno, da bo ena ura na stezi vse, kar bomo videli. In to eno uro so pri vodstvu dirke videli kot stoodstotni izkupiček krogov, kar je pomenilo, da je Verstapen dobil 25 točk, Perez 18, Leclerc pa 15. S tem je proti obema tekmecema pridobil dovolj točkovne razlike in se – brez dvoma glede na predstave letos – povsem zasluženo lahko razveselil druge krone sveta. Pa čeprav je bil ob tem oropan veselja po radijski zvezi in ob prihodu do mehanikov v garaži.
Ko je 25-letnik, za katerega je meja trenutno le nebo, lani v Abu Dabiju osvojil prvo zvezdico, je bil ogromno kritik deležen nekdanji vodja dirk Michael Masi. Slabo leto pozneje, ko je Nizozemcu uspelo to še drugič, pa se prav veliko kljub drugim imenom v zapisniku ni spremenilo. Tako pomembna razlika v točkovanju bi namreč morala biti predmet obvestila za medije, moštva in navijače že pred samim začetkom dirke. Seveda pa to slavja in veselja pri Red Bullu ni nič zmanjšalo.
Psi lajajo, karavana pa gre naprej.
Mnenje avtorja prispevka ne odraža nujno mnenja celotnega uredništva.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!