S testiranji v Barceloni se v sredo začenja nova era v formuli ena. Po veliki spremembi aerodinamičnih pravil bodo namreč moštva na katalonskem dirkališču prvič preizkusila nove dirkalnike in dobila prve informacije, kakšno delo so opravila čez zimo.
Čakanja nestrpnih navijačev bo ta konec tedna dokončno konec. Od srede do petka bodo na dirkališču v Barceloni potekala prva predsezonska testiranja v formuli ena. Za razliko od lanskega leta, ko je bilo sprememb na dirkalnikih zelo malo in testi niso igrali pomembne vloge, bo letos drugače.
Kdo je najbolje izkoristil nova pravila?
Velike spremembe aerodinamičnih pravil – največje po letu 2009 – so poskrbele, da so vsa moštva pri zasnovi dirkalnikov startala povsem »iz ničle«. Glede na videno pri predstavitvah dirkalnikov, ki so jih moštva nato na snemalnih dneh posamezno preizkusila tudi na stezah, so inženirji pri načrtovanju izbrali različne poti in aerodinamike.
Cilj aerodinamičnih sprememb je sicer jasen, želja je zmanjšati količino umazanega zraka za dirkalnikom in s tem omogočiti lažje sledenje dirkaču pred seboj. To bi omogočilo tudi več prehitevanj, s čimer bi šport pridobil na priljubljenosti. Nove aerodinamične oblike naj bi obenem povečale tudi stabilnost dirkalnikov, k čemur naj bi prispevala tudi večja kolesa in pnevmatike.
Bo konkurenca bolj zgoščena?
Spremembe so bile uvedene tudi z željo po pocenitvi sicer enormnih stroškov vseh ekip, s čimer bi se razlike med najbogatejšimi in tistimi z manj financami zmanjšale. Prav tako je bil cilj tudi končati dominacijo Mercedesa in Red Bulla, ki sta v zadnjih letih kraljevala na vrhu.
“Potrebovali bomo nekaj časa, da se navadimo na nova pravila. A mislim, da bo končni rezultat zelo dober in da bodo dirkalniki, ki jih bomo imeli, veliko boljši od dosedanjih,” je nove čase napovedal direktor tekmovanja Ross Brawn.
V Kataloniji le začetek, več odgovorov v Bahrajnu
Večina dirkačev in vodij moštev je oblikovanje novih avtomobilov opisovala kot nepopisan list papirja, ali spremembe delujejo v pravo smer, pa bo jasno že zelo kmalu. Testiranja v Barceloni bodo sicer zaprta za javnost, na voljo bodo zgolj časi krogov in dnevna poročila. Drugače bo na testih v Bahrajnu od 11. do 13. marca, kjer bo teden dni kasneje (20. marca) tudi prva dirka sezone.
Ta bo s 23 dirkami rekordna, prav vse pa si boste lahko ogledali v prenosih na Sportklubu. Le upamo lahko, da bo leto tako zanimivo kot lani, ko je o dirkaškem prvaku odločal zadnji krog zadnje dirke.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!