Prihaja leto velikih sprememb, se bodo karte premešale?

Avtomoto 24. Dec 20217:00 5 komentarjev
Slaba dva tedna je minilo od zadnje dirke v sezoni 2021. Leto 2022 bo drugačno v mnogih pogledih. Foto: Guliverimage

Prah po koncu ene najbolj razburljivih sezon v zgodovini formule ena se še ni povsem polegel, že so moštva z mislimi povsem osredotočena na prihodnje leto. Kdo bo najbolje unovčil spremembe, ki prihajajo, bo Lewis Hamilton prav zares končal kariero in kam vse se bo karavana prihodnje leto znova vrnila?

Zaključek letošnjega leta še naprej buri duhove, pred dnevi se je tako na družbenih omrežjih oglasil Nicholas Latifi. Ta je s trčenjem v zaključku zadnje dirke v Abu Dabiju odločilno vplival na potek prvenstva, kot je razkril, pa je nič kriv nič dolžan za svojo potezo – dirkanje na polno – prejel celo grožnje s smrtjo. V zaključku svojega zapisa je vendarle umiril strasti in vsem ljubiteljem tega športa zaželel lepe in mirne božično-novoletne praznike.

Največje spremembe po letu 2009

Nič kaj mirno pa – kljub obveznemu zimskemu premoru – ne bo za inženirje v garažah. Leto 2022 namreč prinaša ogromno spremembe na področju aerodinamike, največje odkar dirkalnike poganjajo turbo-hibridni motorji. To bi lahko močno premešalo karte tudi pri vrhu, sploh ker sta se Mercedes in Red Bull prav do zadnje dirke borila za naslova v dirkaški in konstruktorski konkurenci.

Zaradi koronavirusa so nova pravila zamaknjena za leto dni, sprva bi morali nove podobe dirkalnikov videti že letos. Formula se vrača k “talnim tunelom”, ki so bili v kraljici motošporta prepovedani vse od leta 1982. Mojstri aerodinamike so se zato zanašali na različne zasnove krilc, kar pa je povzročilo, da so dirkalniki za seboj ustvarjali umazan zrak, ki je močno oteževal ali pa celo onemogočal prehitevanja.

Prototip dirkalnika za sezono 2022. Foto: Guliverimage

Manj umazanega zraka – več prehitevanj?

Z vrnitvijo “tunela” se na dnu dirkalnika ustvari “luknja”, skozi katero zrak vstopa pod dirkalnik. Ker je stisnjen v zelo ozko območje, na ta način avto sili k tlom oziroma ga s pomočjo podtlaka “prisesa” na stezo. Posledično je delcev na ostalih krilcih veliko manj, sprednje bo po novem videti veliko bolj enostavno, sestavljeno bo lahko zgolj iz štirih komponent.

Prav tako ne bo več zelo kompliciranih stranic dirkalnika (t. i. bargeboardov), nad pnevmatikami bodo posebna “krilca”, ki bodo skušala zmanjšati zračni vpliv vrtenja gum. Drugačno bo tudi zadnje krilce, ki bo bolj zavito. Skupaj s spremenjenim difuzorjem naj bi umazani zrak potiskal navzgor in ne nazaj, kar bo dirkaču zadaj prav tako olajšalo delo.

Zadek dirkalnika bo povsem spremenjen. Foto: Guliverimage

Vse spremembe imajo jasen cilj – lažje sledenje dirkalniku pred seboj, posledično več prehitevanj. To je bilo v zadnjem času močno odvisno od gibljivega zadnjega krilca (DRS), ki bo prihodnje leto ostal del dirkalnikov, a če bodo pravila prihodnje leto delovala, mu bodo hitro šteti dnevi.

Motorji enaki, gume pač ne

Medtem ko pogonski sklopi vozil ostajajo enaki – hibridni V6 motorji so v pogodbi med moštvi in Fio potrjeni do konca leta 2025, pa bodo spremembe na področju pnevmatik. Italijanski opremljevalec Pirelli bo namesto 13-palčnih predstavil 18-palčne gume, ki bodo znova nosile pokrove. To sicer z vidika dirkanja ni drastična sprememba, a bo njihovo obnašanje na povsem novih dirkalnikih – vsaj na začetku sezone – zelo težko predvideti. Številni dirkači so namreč že izrazili mnenja, da jih bo še veliko težje kot letošnje spraviti v “okno delovanja”.

18-palčne gume so dirkači že preizkusili na posezonskem testiranju v Abu Dabiju. Foto: Guliverimage

Pri pogonskih sklopih pa vendarle velja omeniti, da se poslavlja Honda – Red Bull in njegova sestrska ekipa AlphaTauri bosta skupaj za nadaljnji razvoj japonskih motorjev skrbela sama. Veliko se govori, da naj bi v prihodnje leto v F1 vstopil tudi koncern Audi, a uradne potrditve še ni, jasno pa je, da tudi če se nemški velikan pridruži karavani, v prvem letu še ne bo motorni opremljevalec katerega od moštev.

Še več dirk, a konec že novembra

Bo pa leto 2022 znova rekordno. Potem ko smo letos prvič v zgodovini videli 22 dirk, bo v 73. letu uradnega svetovnega prvenstva formule ena na sporedu kar 23 dirk. Vse skupaj se bo začelo 20. marca v Bahrajnu, nadaljevalo pa v sosednji Savdski Arabiji, kjer smo pred slabim mesecem gledali predzadnjo dirko letošnjega leta.

Na koledar se predvidoma – če ne bo novih težav s pandemijo koronavirusa – vračajo Avstralija (Melbourne), Kanada (Montreal), Singapur (Marina Bay) in Japonska (Suzuka). Predvideno je tudi, da bo v sosednji Avstriji znova potekala le ena dirka, po letošnjem gostovanju najhitrejšega cirkusa na svetu pa se poslavljajo Portugalska, Turčija in Katar. Zadnji ima sicer, podobno kot Kitajska, svoje mesto med gostitelji rezervirano za leto 2023.

Edina novinka na koledarju bo steza v Miamiju. Foto: Guliverimage

Vse skupaj se bo sicer končalo občutneje prej kot letos, zadnjo dirko bo 20. novembra gostil Abu Dabi. To pomeni, da bo dirkanje še bolj zgoščeno. Edina novinka na koledarju je ulična steza v Miamiju, s čimer bodo ZDA znova gostile dve dirki v enem koledarskem letu.

Koledar 2022

  • 20. marec: VN Bahrajna, Sakhir
  • 27. marec: VN Savdske Arabije, Džeda
  • 10. april: VN Avstralije, Melbourne
  • 24. april: VN Emilije Romanje, Imola
  • 8. maj: VN Miamija, Miami
  • 22. maj: VN Španije, Barcelona
  • 29. maj: VN Monaka, Monako
  • 12. junij: VN Azerbajdžana, Baku
  • 19. junij: VN Kanade, Montreal
  • 3. julij: VN Velike Britanije, Silverstone
  • 10. julij: VN Avstrije, Spielberg
  • 24. julij: VN Francije, Le Castellet
  • 31. julij: VN Madžarske, Budimpešta
  • 28. avgust: VN Belgije, Spa-Francorchamps
  • 4. september: VN Nizozemske, Zandvoort
  • 11. september: VN Italije, Monza
  • 25. september: VN Rusije, Soči
  • 2. oktober: VN Singapurja, Marina Bay
  • 9. oktober: VN Japonske, Suzuka
  • 23. oktober: VN ZDA, Austin
  • 30. oktober: VN Mehike, Mexico City
  • 13. november: VN Brazilije, Sao Paulo
  • 20. november: VN Abu Dabija, Yas Marina

Opomba: Koledar se lahko zaradi nepredvidljive situacije s koronavirusom še spremeni. 

En novinec, en povratnik, kaj bo s Hamiltonom?

Nekaj sprememb bo tudi v kokpitih. Dokončno je formuli ena pred dvema tednoma v slovo pomahal Finec Kimi Raikkonen, od dirkanja na najvišji ravni se je, sicer ne po svoji volji, poslovil tudi njegov sotekmovalec pri Alfi Romeo Italijan Antonio Giovinazzi. Švicarsko-italijansko moštvo je v svoje vrste povabilo Kitajca Guanyuja Zhouja, drugo mesto pa bo zapolnil izkušeni Finec Valtteri Bottas.

Ta se je po petih letih poslovil od Mercedesa, kamor se je iz Williamsa preselil obetavni George Russell. Britanec je z odličnimi predstavami v letošnji sezoni dokončno opozoril nase, zdaj pa bo torej priložnost dobil pri osemkratnih zaporednih konstruktorskih prvakih.

George Russell se seli k Mercedesu. Foto: Guliverimage

Morda bodo srebrni (v letu 2022 naj bi znova dirkali v srebrnih in ne več črnih barvah) poskrbeli še za bombo zimskega premora. Kroži namreč veliko govoric, da naj bi Lewis Hamilton zaradi razočaranja po izgubi osmega naslova razmišljal o koncu kariere, a zaenkrat gre zgolj za govorice. Kot so v tem tednu poročali številni mediji, pa naj bi Britanec svojemu moštvu dokončno zatrdil, da bo vozil tudi v prihodnjem letu.

A če bi do te šokantne odločitve 36-letnika vendarle zares prišlo, bi nemško moštvo v svoje vrste nazaj povabilo Bottasa ali pa priložnost ob Russllu ponudilo aktualnemu prvaku formule E Nizozemcu Nycku de Vriesu.

Vračata se Albon in številka 1

Svojo zasedbo so poleg Mercedesa in Alfe Romeo spremenili le še pri Williamsu. Namesto odhajajočega Russlla bo za britansko moštvo dirkal Alex Albon, ki se v formulo ena vrača po letu dni premora. 20. marca bo tako v Sakhirju na startni vrsti le en novinec, že omenjeni Zhou.

Alex Albon se po letu dni premora vrača v formulo ena. Foto: Guliverimage

Pri ostalih sedmih moštvih pa imena na vrhu garaž ostajajo nespremenjena. Bo pa do spremembe prišlo pri številki na dirkalniku, svetovni prvak Max Verstappen bo namreč izkoristil možnost in namesto izbrane 33-ice ponosno nosil številko 1. Ta se bo v uporabo vrnila prvič po letu 2014 in Sebastianu Vettlu, vse od takrat je Hamilton ostal zvest svoji 44-ici, Nico Rosberg pa se je po naslovu 2016 upokojil in z enico ni imel priložnosti dirkati.

Dirkaška zasedba 2022

Mercedes: Lewis Hamilton #44, George Russell #63

Red Bull: Max Verstappen #1, Sergio Perez #11

Ferrari: Carlos Sainz #55, Charles Leclerc #16

McLaren: Lando Norris #4, Daniel Ricciardo #3

Alpine: Fernando Alonso #14, Esteban Ocon #31

AlphaTauri: Pierre Gasly #10, Juki Cunoda #22

Aston Martin: Sebastian Vettel #5, Lance Stroll #18

Williams: Nicholas Latifi #6, Alexander Albon #23

Alfa Romeo: Valtteri Bottas #77, Guanyu Zhou #24

Haas: Mick Schumacher #47, Nikita Mazepin #9

Opomba: Ob znaku # je napisana številka, s katero bo posamezni dirkač dirkal prihodnje leto. 

Pred navijači in ljubitelji formule ena so torej predvsem dnevi čakanja. Prvič bodo oči proti moštvom usmerjena v prvi polovici februarja, ko bodo po pričakovanjih predstavljali svoja “orožja” za prihodnje leto. Še bolj zanimivo bo postalo med 23. in 25. februarjem, ko bodo na vrsti tridnevna testiranja v Barceloni.

Drugi predsezonski testi sledijo od 11. do 13. marca v Bahrajnu, kjer bo le teden dni kasneje tudi prva preizkušnja leta 2022. Jasno, tudi s prenosi na Sportklubu. Naj vas potolažimo, do prvega prostega treninga v puščavi v Sakhirju je ostalo (le) še 85 dni.

1. predsezonsko testiranje: Barcelona (Španija), 23., 24., 25. februar

2. predsezonsko testiranje: Sakhir (Bahrajn), 11., 12., 13. marec

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje