Povsem francosko obarvani Alpine noče nižje od 4. mesta

Avtomoto 16. Feb 202323:15 > 23:16 6 komentarjev
Foto: Alpine

Nova sezona formule ena je pred vrati. Prva dirka v Bahrajnu bo na sporedu že 5. marca. Kot zadnji je nov dirkalnik pokazal Alpine in zaokrožil prvi del predsezonskega dogajanja, ki se bo nadaljevalo s testiranji od 23. do 25. februarja na prizorišču prve dirke.

Vseh 23 dirk v sezoni formule ena, ki se bo 5. marca začela v Bahrajnu, končala pa 26. novembra v Abu Dabiju, si boste lahko tudi v letu 2023 ogledali na programih Sportkluba. Pred začetkom bo letos na sporedu zgolj eno testiranje. To bo na prizorišču uvodne dirke v Sakhirju in bo trajalo od 23. do 25. februarja.

Vse bolide je potrebno ob predstavitvi jemati nekoliko z rezervo, saj bo brez dvoma vseh 10 ekip do edinega testiranja skrbno skrivalo svoje adute. Predstavitve so namenjene predvsem razkritju novih poslikav dirkalnikov – in seveda razkazovanju pokroviteljev.

Francozu dodali – Francoza

Alpine, športna dirkaška znamka Renaulta, je kot zadnji predstavil svoji dirkalnik. Ta je tako kot v lanski sezoni ponudil dve barvni izvedbi – klasično modro in pa rožnato, v kateri bodo lani četrtouvrščeni konstruktorji nastopili na prvih treh dirkah sezone: v Bahrajnu, Savdski Arabiji in Avstraliji.

Največjo spremembo je moštvo doživelo v kokpitu, saj se je poslovil dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso, ki je okrepil Aston Martin. Namesto Španca se je Estebanu Oconu, za katerega bo to tretja sezona pri Alpinu, pridružil Pierre Gasly, ki je prišel iz vrst AlphaTaurija. Francosko moštvo bo tako v novi sezoni stavilo na povsem francosko obarvani dirkaški dvojec.

Foto: Alpine

“Ta čas je vedno zelo vznemirljiv in poln pričakovanj. Cilj za leto 2023 je jasen: ne želimo biti nižje od četrtega mesta med konstruktorji. Želimo si več točk, predvsem pa manj težav z zanesljivostjo. Od vseh v ekipi imam velika pričakovanja,” visokih ciljev ob predstavitvi bolida z imenom A523 ni skrival šef ekipe Otmar Szafnauer.

“Zelo trdo sem delal čez zimo, da bom pripravljen na novo sezono. Sem v dobri formi in res pripravljen na začetek,” je dejal ‘staroselec’ Ocon, novinec Gasly pa je dodal: “Komaj čakam, da začnem novo poglavje svoje kariere. V primerjavi z dirkalnikom, ki sem ga preizkusil ob koncu lanske sezone, smo naredili res velik korak naprej. Hvala vsem v tovarnah, ki nam pomagajo pri tem.”

Mercedes konkurenci “zagrozil” z vrnitvijo k črni barvi

V sredo je luč dne ugledal že deveti dirkalnik za sezono 2023. Mercedes je presenetil in se z bolidom W14 vrnil k črni barvi, ki je krasila dirkalnik v letih 2020 in 2021. Na predstavitvi v Silverstonu so bili prisotni vsi trije dirkači, Lewis Hamilton in George Russell ter novi rezervni voznik Mick Schumacher.

Mercedes
Mercedes W 14. Foto: Mercedes-AMG PETRONAS

“Naša pričakovanja so vedno usmerjena na boj za naslov, a so bili naši tekmeci lani zelo močni, kar nas je postavilo v vlogo lovilcev. Dirkanje na čelu zahteva ekipno delo in odločnost. V lovu na vsako milisekundo ne bomo pustili neprevrnjenega kamna. Letos bomo storili vse, da se vrnemo v ospredje,” je dejal prvi mož ekipe Toto Wolff.

Zakaj črna barva? “Lani smo imeli pretežak dirkalnik. Letos smo poskušali iztisniti vsak gram. Zato se je zgodovina ponovila in na dirkalniku opazite veliko surovih karbonskih delov, druge pa smo prebarvali v črno mat barvo,” je razložil Wolff.

Vasseur odločen: sprejemljivo je le prvo mesto

Po lanskem odličnem začetku in bridkem razočaranju v nadaljevanju sezone so pri Ferrariju odločeni, da bo leto 2023 vendarle njihovo leto. Carlos Sainz in Charles Leclerc, pred katerima je tretja skupna sezona v rdečem, bosta Maxa Verstappna izzvala z dirkalnikom pod oznako SF-23. Ta vsaj na prvi pogled ne deluje pretirano drugačen od lanskega, a naj bi bil po nekaterih podatkih kar sekundo hitrejši.

Ključna sprememba pri italijanskem ponosu sicer prihaja na vodstvenem položaju, šef ekipe je namreč namesto Mattie Binotta postal Frederic Vasseur. Ta je ob predstavitvi v Maranellu, kjer so rdeči tudi odpeljali nekaj krogov, izpostavil, da je trenutek, ko ekipa pokaže dirkalnik javnosti, vedno zelo čustven.

“Pri razvoja tega dirkalnika sicer nisem imel veliko zraven, a vseeno čutim, da je rezultat trdega dela vseh članov ekipe. Zadnji dnevi so zelo stresni. Čutim veliko odgovornost, to je velika čast. A konec koncev je pomembno, da smo uspešni. Ne želim biti srečen le zato, ker sem član Ferrarija. Najbolj pomembno je, da zmagamo. Vseeno mi je, kdo od dirkačev je hitrejši. Ključno je le, da smo prvi. Od začetka bomo oba podpirali enakovredno, nato pa bomo videli, kako se bo sezona razvijala. Moramo biti prvi,” je jasen cilj še enkrat potrdil Vasseur. Ferrari je zadnji dirkaški naslov osvojil leta 2007 s Kimijem Raikkonenom, konstruktorskega pa leto pozneje.

Lahko Alonso popelje Aston Martin proti vrhu?

Napredka si želijo pri Aston Martinu. Britansko ekipo, katere ime je v svet ponesel tajni agent, je po koncu sezone zapustil štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel, zeleni pa želijo bližje vrhu s še bolj izkušenim Fernandom Alonsom. Španec pri 41 letih začenja svojo že 21. sezono v formuli ena, v enakem dirkalniku pa mu bo družbo delal Lance Stroll, sin glavnega financerja moštva, pred katerim je to tretja sezona v tej ekipi.

“Dirkalnik AMR23 je občuten napredek dirkalnika, ki smo ga definirali v drugi polovici lanske sezone. Najbolj smo ga izboljšali prav v najbolj kritičnih delih. Našli smo rešitve, za katerem mislimo, da bodo dale največ hitrosti, je skupna vizija naših zadnjih skupnih mesecev,” je ob predstavitvi na sedežu Aston Martina v Silverstonu dejal tehnični direktor ekipe Dan Fallows.

Foto: Aston Martin

“Naš cilj je bil, da zgradimo avtomobil, ki bo hiter že od prvega kroga na stezi. Želimo si močnega začetka sezone, nato pa obdržati ta momentum z nadgradnjami, kar nas lahko ponese višje na lestvici. Kot organizacija res delamo za to, kot ekipa se krepimo na vseh področjih,” pa je dodal vodja moštva Mike Crack. 

“Vedno sem govoril, da je prihodnost Aston Martina v formuli ena svetla. Ko v tej novi tovarni predstavljamo dirkalnik, lahko vsi vidijo, kako ambiciozna in delavna je ta organizacija. AMR23 izgleda super paket, zelo učinkovit. Ko sem lani prvič vozil lanski dirkalnik, sem bil prijetno presenečen. Verjamem, da lahko skupaj najdemo še veliko hitrosti,” pa je optimističen Alonso.

“Ko gledam na dirkalnik, vidim veliko novega razmišljanja in tudi nekaj agresivnih potez pri aerodinamiki. To nam res lahko pomaga na poti v drugo leto novih regulacij. Res se veselim dela s Fernandom. Z njim sem se vedno dobro razumel, fantastično bo dirkati ob njem,” pa je dejal Lance Stroll.

60. obletnica McLarna

McLaren je na predstavitvi na sedežu svojega tehnološkega centra razkril svoj dirkalnik za prihajajočo sezono, MCL60, ki je na začetku posebnega jubilejnega leta za ekipo v novi barvi še bolj oranžne barve.

Leta 2023 bo McLaren obeležil 60 let od ustanovitve moštva s strani legendarnega novozelandskega dirkača Brucea McLarena, zato so se v znak spoštovanja odločili, da bodo pri poimenovanju svojega najnovejšega dirkalnika iz lanske sezone “MCL36” prešli na “MCL60”.

Prvo ime McLarna Zak Brown in novi vodja moštva Andrea Stella, ki je po odhodu nekdanjega šefa moštva Andreasa Seidla k Sauberju prevzel mesto direktorja dirkanja, sta se udeležila predstavitve v ponedeljek popoldne, skupaj z Landom Norrisom in njegovim novim moštvenim kolegom Oscarjem Piastrijem.

Foto: Mclaren

Poleg papajsko oranžne barve ostajajo na McLarnu tudi modri elementi – barve, ki jih je dirkalnik prvič nosil v šestdesetih letih prejšnjega stoletja, v letu 2018 pa so se vanj ponovno vrnile.

Ob začetku nove sezone se bodo pri McLarnu znova želeli zavihteti med najboljše tri konstruktorje. Ob predstavitvi modela MCL60 je Brown dejal: “Z veseljem predstavljamo naše moštvo formule 1 za leto 2023 z Landom in Oscarjem za volanom, saj praznujemo 60 let McLarnovega dirkanja.

“Letošnja sestava voznikov je izjemno vznemirljiva, saj se je Landu, inteligentnemu in samozavestnemu vozniku z odličnim tempom, pridružil eden največjih vzhajajočih talentov v avtomobilskem športu, Oscar. Sezona 2022 je bila zahtevna, saj smo si še naprej prizadevali, da bi se prebili v ospredje dirkaške lestvice. Veliko smo se naučili, kar smo prenesli v obdobje izven sezone, ko se celotna ekipa trdo pripravlja na novo dirkaško leto,” je še dodal Brown.

Po novem z dodatki rdeče

AlphaTauri je v lanski sezoni v konstruktorskem seštevku zasedla zgolj deveto mesto, sestrska ekipa Red Bulla je prehitela zgolj Williams. Zimski premor je tudi v Faenzo pripeljal nov obraz, namesto Pierra Gaslyja, ki je odšel k Alpinu, bo ob Jukiju Cunodi nastopal Nizozemec Nyck de Vries. 

Nizozemec je lani navdušil, ko je v dirkalniku Williamsa dobil priložnost v Monzi in že ob debiju prišel do prvih točk. “Ima veliko izkušenj, v številnih tekmovanjih, v katerih je tekmoval, je zmagoval. Zagotovo bo hitro posegel po dobrih rezultatih, torej točkah,” je optimističen šef AlphaTaurija Franz Tost. 

Dirkalnik AT04 ostaja pretežno v modro-beli barvi, novost pa so dodatki v rdečem. Za to je poskrbel novi sponzor – poljska naftna družba Orlen – ki se je k Italijanom preselil iz Alfe Romeo.

“Verjetno bodo ekipe letos veliko bolj skupaj. Seveda pričakujem, da bodo prva tri moštva še naprej s prednostjo, že zaradi številčnega osebja in infrastrukture. Vseeno pa bodo dirkalniki v sredini bolj izenačeni, tudi prvak pa bo verjetno znan pozneje kot lani,” je še dodal Tost.

Letos želijo poseči še višje

Pri Alfi Romeo se nadejajo, da bodo po lanski sezoni, ki so jo v konstruktorskem seštevku končali na šestem mestu, z novim dirkalnikom C43 napravili še korak naprej. Moštvo bo tudi letos z motorji zalagal Sauber, nemara še največjo novost zato predstavlja spremenjena barvna podoba dirkalnika, ki je po novem črno-rdeč.

alfa romeo f1
Foto: sauber-group

“Naš novi dirkalnik je rezultat večmesečnega trdega dela. A to je šele začetek,” je na predstavitvi dejal vodja moštva Aluni Bravo. Pri Alfi Romeo so sicer poudarili, da bo dirkalnik C43 sprva za okoli pol sekunde počasnejši od svojega predhodnika, a obljubili, da bo skozi sezono doživel številne spremembe, ki ga bodo močno izboljšale.

“Seveda moramo še marsikaj postoriti in izboljšati, a sem prepričan, da smo letos sposobni poseči še višje,” pa je poudaril njihov dirkač Valtteri Bottas, čigar moštveni kolega bo tudi letos Kitajec Džou Guanju.

Čas za pot proti vrhu?

Pri Williamsu je pred sezono prišlo do veliko sprememb. Poslovil se je Kanadčan Nicholas Latifi, namesto katerega je prišel mladi Američan Logan Sargeant. Prvi voznik ostaja Alex Albon. “Ekipa je lansko leto in čez zimo res trdo delala, da bi izboljšala ključne dele dirkalnika. Res se veselim, da vidim, kaj FW45 zmore. Super je tudi, da so se moštvu pridružili novi obrazi,” je na predstavitvi na sedežu moštva v Groovu dejal Tajec.

Foto: Williams Racing

Poleg Sargeanta je velika okrepitev tudi v pisarnah, saj je vodenje ekipe prevzel nekdanji glavni strateg Mercedesa James Vowles, ki pa bo uradno svoje delo začel šele 20. februarja, tri dni pred zimskimi testiranji. Britansko moštvo, ki bo še deseto leto zapored na področju motorjev sodelovalo z Mercedesom, pri novem dirkalniku obljublja več aerodinamične učinkovitosti, kar so želeli doseči z drugače oblikovanim sprednjim vzmetenjem in več zunanjimi površinami ob pogonskem sklopu. Kako uspešni so bili, bodo jasno pokazale dirke. Williams si ob številnih spremembah seveda želi zapustiti zadnje mesto na lestvici konstruktorjev, kjer so v zadnjih petih letih končali kar štirikrat.

Verstappen v ubranitev naslova z dirkalnikom RB19

Nizozemec Max Verstappen bo naslov svetovnega prvaka v prihajajoči sezoni poskušal ubraniti v dirkalniku RB19. Naloga bo vse prej kot lahka, kar je na predstavitvi v ZDA priznal tudi vodja ekipe Christian Horner.

“To bo neverjetna sezona. Naši tekmeci zagotovo niso stali križem rok. Pričakujemo, da bo letos konkurenčen Ferrari, tu bo tudi Mercedes. prav tako je še nekaj drugih ekip, ki bi lahko naredile velik korak naprej,” je dejal Horner.

A največja novica, ki so jo javnosti razkrili pri red Bullu je zagotovo napoved sodelovanja z ameriškim Fordom, ki bo po letu 2026 njihov dobavitelj pogonskih motorjev. Ford bo prav tako opremljal tudi sestrsko ekipo Alpha Tauri, pogodbi so sklenili do leta 2030. “To je velik trenutek za nas. A vse od prvih pogovorov je bilo jasno, da smo našli naravno sinergijo,” je pojasnil Horner.

Ford je tesno povezan z zgodovino formule 1. V zgodnjih šestdesetih je v sodelovanju s podjetjem Cosworth razvil motor, ki je bil osnova za številne dirkalnike različnih ekip. Pravzaprav je ameriški proizvajalec eden najuspešnejših v tem obdobju, saj so dirkalniki s Fordovimi oziroma Cosworthovimi motorji dobili 155 od 262 dirk med letoma 1967 in 1985.

Prvi naslov svetovnega prvaka je za ekipo s Fordovimi motorji dosegel Graham Hill z Lotusom leta 1968, doslej zadnjega pa Michael Schumacher z Benettonom leta 1994. Ford je kot dobavitelj motorjev sodeloval pri 13 posamičnih naslovih svetovnega prvaka in desetih konstruktorskih.

Red Bull
Foto: Profimedia

Američani stavijo na izkušnje

Haas je na zadnji dan meseca januarja kot prvi predstavil dirkalnik za sezono 2023. Novo podobo, ki bo krasila bolid z oznako VF-23, so predstavili na virtualnem modelu dirkalnika iz let 2022. Podobno gre pričakovati tudi s strani ostalih, kot že omenjeno, moštva seveda ne želijo prehitro razkriti skrivnosti. Letos se je Kevinu Magnussenu pridružil novi moštveni kolega Nico Hülkenberg, ki je po dveh letih nadomestil Micka Schumacherja.

Haas F1 Team
Foto:
MoneyGram Haas F1 Team

“Vstopamo v novo sezono, opogumljeni z nekaj dobrimi predstavami v lanskem letu, ko smo se vrnili med dobitnike točk. Cilj za sezono 2023 je, da pokažemo večjo konstantnost. V Magnussenu in Hülkenbergu vsekakor imamo dva izkušena voznika, ki sta več kot sposobna osvajati točke,” je ob predstavitvi dejal šef ekipe Günther Steiner.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje