Svojo barvno kombinacijo končno razkrili tudi pri Alfi Romeo

Avtomoto 27. Feb. 202211:32 > 11:454 komentarji
Delite:
Foto: Alfa Romeo Racing/Twitter

Nova sezona formule ena se nezadržno bliža. Ta bo v marsikaterem pogledu drugačna in rekordna. Na sporedu bo 23 dirk, prva 20. marca v Bahrajnu. Po močno spremenjenih pravilih so vsa moštva svoje nove dirkalnike že preizkusila na prvih testiranjih v Barceloni, šele po njih pa je kot zadnja uradno predstavitev izpeljala Alfa Romeo. Naslednji vrhunec bo od 11. do 13. marca, ko bodo na sporedu druga testiranja v Bahrajnu.

Alfa Romeo

Šele po zaključku prvih treh dneh preizkušanja novih dirkalnikov so svoj nov dirkalnik uradno predstavili pri Alfi Romeo. Italijansko-švicarsko moštvo je v Kataloniji nastopalo v “kamuflažnih” barvah, zdaj pa so vendarle razkrili videz tradicionalno rdeče-belega vozila. C42 ima te dve barvi razporejeni nekoliko drugače kot lani, več je prisotne tudi črne.

Pri nasledniku Sauberja upajo, da bo “dirkalnik za novo ero”, kot so ga označili, hitrejši od lanskega. Veliko upanja za to jim daje tudi povsem spremenjena dirkaška zasedba. Mesto prvega voznika je po upokojitvi Kimija Raikkonena zasedel njegov rojak Valtteri Bottas. Finec je po petih letih zapustil Mercedes in v moštvo zagotovo prinesel zmagovalno znanje in izkušnje. “Odkar sem se pridružil, sem videl res veliko motivacije v ekipi. Vsi se močno trudijo in trdo delajo, da bomo konkurenčni. To daje dodaten zagon tudi meni, ko sem v kokpitu. To je prvi Alfin dirkalnik zame, zato sem še bolj vznemirjen. Komaj čakam, da se v Bahrajnu postavimo na startno vrsto,” je dejal zmagovalec desetih dirk v F1.

Ob boku izkušenega 32-letnika pa bo dirkal edini novinec v tej sezoni. Kitajec Guanyu Zhou, ki bo postal prvi dirkač v kraljici motošporta iz te države, je pri Alfi zamenjal Italijana Antonia Giovinazzija. K moštvu se je preselil iz formule dve, zdaj bo torej debitiral med elito. “Res se veselim začetka sezone in videti dirkalnik v končni podobi to le še stopnjuje. Smo na začetku novega obdobja v F1, kar daje vsem ekipam enake možnosti. Vsi v moštvu so mi zelo pomagali pri prilagoditvi, zdaj pa upam, da jim bom to lahko poplačal z rezultati, ki si jih želimo,” je dejal 22-letnik iz Šanghaja.

Vlogo šefa ekipe bo še naprej opravljal Frederic Vasseur, rezervni dirkač je Poljak Robert Kubica. 

Alpine

Veliko sprememb so doživeli tudi pri francoskem moštvu Alpine. Znamka športnih in dirkaških avtomobilov izpod koncerna Renaulta bo tudi drugo leto zapored edina nastopala z motorjem tega proizvajalca, znova pa bosta za volanom njihovega bolida sedela dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso in zmagovalec lanske VN Madžarske Esteban Ocon.

“Res se veselim nove sezone. Vznemirjen sem, da bom lahko ta dirkalnik po današnjem ogledu ta teden tudi že vozil. Vedno je privilegij voziti nov avto, sploh ko veš, koliko truda je bilo vloženega v tovarnah v Enstonu in Viryju. Ta občutek je res unikaten in poseben, sam pa sem odlično pripravljen in komaj čakam, da se vse skupaj začne,” je ob predstavitvi dejal Francoz Ocon.

“Dolgo smo čakali na te spremembe pravil, ki so se zaradi pandemije premaknile za leto dni. Avto zgleda fantastično, sploh te barve so super. Imamo nov motor, prepričan sem, da je celoten razvoj pogonskega sklopa in avtomobila odličen. Vse do dirke v Bahrajnu ne bomo vedeli, kje smo, a bo za volanom zelo zabavno že ta teden. Res se veselim, upam, da nova generacija avtov prinaša še več tesnega dirkanja,” pa je dodal španski junak Alonso.

Največja razlika v primerjavi s preteklim letom se pri Alpinu obeta na komandnem pultu. Na njem bo po novem vajeti v rokah držal romunsko-ameriški inženir Otmar Szafnauer, ki je v preteklih letih to delo opravljal pri Racing Pointu in Astonu Martinu.

Bo pa precej drugače tudi ob pogledu na dirkalnik, ki bo zaradi sponzorstva s podjetjem BWT (Best Water Technology) poleg lani predstavljene modre obarvan tudi roza. Ja, tiste roza, ki smo je bili nekaj sezon pred tem vajeni pri Force Indii in Racing Pointu.

Še več, kot so razkrili pri francoskemu moštvu, bodo na prvih dveh dirkah sezone v Bahrajnu in Savdski Arabiji nastopili s povsem roza obarvanim dirkalnikom. To bo izgledalo približno takole.

Mercedes

Najuspešnejša ekipa v turbohibridni dobi je lani z osmim zaporednim konstruktorskim naslovom na novo napisala zgodovino. A to je bila za Nemce zgolj slaba tolažba, saj je dirkač Lewis Hamilton po spornem zaključku sezone v zadnjem krogu izgubil naslov svetovnega prvaka.

Mercedes je sezono velikih aerodinamičnih sprememb še pred začetkom tudi sam začinil z dvema velikima spremembama. Prva je v dirkaškem kokpitu, kjer je Valtterija Bottasa zamenjal Britanec George Russell, druga pa je, da bo njihov dirkalnik po dveh letih znova obarvan v srebrne barve. In bo s tem tudi zares upravičeval nadimek “srebrne puščice”.

“Ob zadnjih velikih spremembah ob prehodu na hibridne motorje smo se dobro znašli. Enako nam je uspelo tudi leta 2017, ko so dirkalniki postali širši. A moje sporočilo je jasno: ne moremo se zanašati na pretekle uspehe, lahko pa se zanašamo na naše ljudi, kulturo in strukturo dela, za katere vemo, da prinašajo zmage,” je ob predstavitvi dejal šef srebrnih Toto Wolff. 

Poleg njega sta bila prisotna tudi oba dirkača, Lewis Hamilton je bil tako prvič po lanski VN Abu Dabija aktiven v javnosti (če odštejemo družabna omrežja). “Pred nami je zelo vznemirljiva sezona. Nerealno je, kako smo od računalniških modelov prišli do dejanskih dirkalnikov. Zame bo to že 10. sezona pri Mercedesu, cilji pa so enaki kot vedno. Osvojiti svetovno prvenstvo,” je dejal 37-letni Britanec, ki je dodal, da je za njim težko obdobje, ki pa ga je preživel z družino. Nato pa se je odločil, da bo znova napadal vrh svetovnega prvenstva.

“Poznani obrazi so mi pomagali pri prilagajanju na novo okolje, zato smo se lahko takoj posvetili poslu. Noro je, kako so se vse skice zdaj zložile skupaj in je dirkalnik tu pred nami. Res se veselim sodelovanja z Lewisom, ki sem ga še kot majhen otrok opazoval na dirkah. Ne želim si postavljati previsokih ciljev, saj ne vemo, kako bo dirkalnik deloval na stezi,” pa je ob ugledu luči za Mercedes W13 dejal George Russell, ki je po treh letih pri Williamsu zdaj poskrbel za povsem britansko zasedbo pri aktualnih konstruktorskih prvakih.

Ferrari

Najbolj trofejno moštvo v zgodovini formule ena upa, da so po spremembi pravil z novim dirkalnikom zadeli v polno in se bodo vrnili na pota stare slave. Kolektiv iz Maranella namreč že vse od 2007 čaka na dirkaški naslov, kot zadnji ga je osvojil Finec Kimi Raikkonen, ki se je lani poslovil od kraljice motošporta. Le leto mlajši pa je zadnji konstruktorski naslov.

Z dirkalnikom F1-75, ki obeležuje 75. obletnico Ferrarija, bosta drugo leto zapored upravljala Monačan Charles Leclerc in Španec Carlos Sainz. “Več kot pripravljen sem na novo sezono. Lansko leto je bilo zame super, saj sem spoznal, kako ekipa deluje navznoter pa tudi, kako pomembna znamka je Ferrari. Želim si še več uspeha!” je dejal Sainz. Leclerc pa je dodal: “Podoba novega dirkalnika mi je res všeč. Še raje ga bom imel, če bo hiter na stezi, a že zdaj mi je všeč. Je pa povsem drugačen od preteklih, od tistega, česar smo navajeni.”

Ob obeh dirkačih je besedo dobil tudi glavni mož italijanskega ponosa Mattia Binotto. “Avto izgleda veliko bolj agresivno kot včasih. Impresivno, kaj lahko tako močna ekipa, kot je naša, naredi v tako kratkem času. Veliko smo delali na pogonskem sklopu čez zimo in čez celotno lansko sezono, saj bo to ključni element do uspeha. V delo smo vložili ogromno dela, truda in dušo ter srce. Ne tako uspešna zadnja leta so nas zbližala, zato verjamemo v uspeh.

Williams

S podobo novega dirkalnika pa so presenetili pri Williamsu. Britanska ekipa, ki bo prvič že od začetka sezone delovala brez članov te slavne družine, je namreč na predstavitvi razkrila, da bo dirkalnik v povsem modrih barvah. Za razliko od prejšnjih let na njem ne bo bele barve.

Velika sprememba pa bo tudi na dirkaškem področju. Devetkratne konstruktorske prvake je namreč po koncu lanske sezone zapustil obetavni George Russell. Dirkač, ki je Williamsu lani na VN Belgije prinesel prve stopničke po Lanceu Strollu v Azerbajdžanu 2018, se je preselil k Mercedesu. Njegovo mesto je zapolnil povratnik v formulo ena, Tajec Alex Albon. Ob njem bo še naprej vozil Kanadčan Nicholas Latifi.

“Celoten koncept aerodinamike je povsem drugačen kot v preteklosti. Omogočal naj bi, da bodo dirkači lažje sledili tistemu pred seboj. Teorija je eno, zdaj se mora to potrditi še na stezi. Williams je v formuli ena prisoten že več kot 40 let, vse te izkušnje so nam zdaj prišle zelo prav. V ekipi imamo veliko talenta, pred nami je rezultat le-tega,” je ob predstavitvi dejal glavni mož Jost Capito.

“Res se veselim, da bom lahko uporabil izkušnje iz zadnjih dveh let. Z novimi pravili je to svež začetek za vse nas,” je dodal Latifi. “Odsoten sem bil eno leto, srbijo me prsti in stopala, da preizkusim ta avto. Stvari sem lahko pogledal tudi iz druge perspektive, pomembne bodo tudi izkušnje,” pa je pripomnil Albon, nekdanji dirkač Red Bulla.

Williams bo skušal nadaljevati napredek, lani namreč prvič po letu 2017 niso zasedli zadnjega mesta med moštvi. Bili so osmi, zdaj pa bodo upali na še kakšno mesto višje.

AlphaTauri

Na dan zaljubljencev so dirkalnik razkrili pri sestrski ekipi Red Bulla, ki bo še tretje leto zapored nastopala z imenom AlphaTauri. Z vozilom iz Faenze bosta spet upravljala Francoz Pierre Gasly in Japonec Juki Cunoda.

“To je povsem nova era v formuli ena, upamo, da bo naš paket spet močan. Sploh po lanskem uspešnem letu,” je dejal vodja ekipe Franz Tost. Z besedami svojega šefa se je strinjal tudi Gasly. “Zaradi novih pravil je izgled in dizajn avtomobilov povsem drugačen. Sprememba je velika, zato so moštva začela na praznem listu papirja. Ne bomo vedeli, kam sodimo vse do prvih testiranj v Barceloni, a zaenkrat izgleda super in res se veselim začetka sezone,” je dejal Francoz, senzacionalni zmagovalec v Monzi leta 2020.

AlphaTauri (nov dirkalnik bo nosil ime AT03) je v zadnjih treh letih vselej osvojil vsaj ene stopničke na sezono, ta niz bodo skušali nadaljevati tudi letos. Cilj pa je izboljšati šesto mesto med konstruktorji iz lanskega leta.

McLaren

Naslednji so novo stvaritev s svetom delili pri McLarnu, ki so se letos odločili tudi za precej spremenjeno barvno shemo. McLaren MCL36 je le eden od kar treh dirkalnikov, ki jih je v petek predstavilo moštvo iz Wokinga. Luč sveta sta ugledala še novi IndyCar in avtomobil iz vzdržljivostne serije Extreme E.

Navijači so seveda nestrpno čakali predvsem na dirkalnik najelitnejšega razreda motošporta, s katerim bosta še naprej upravljala Daniel Ricciardo in Lando Norris.

“Navdušen sem, da smo hkrati zagnali vse tri programe McLaren Racing. V formuli ena še naprej napredujemo, v eri z novimi regulacijami se ponuja priložnost. Lando in Daniel bosta z MCL36 napadla konkurenco,” je ob predstavitvi povedal izvršni direktor Mclarna Zak Brown.

Razvoj je vodil tehnični direktor James Key. Bolid pa bo še naprej poganjal Mercedesov pogonski sklop. “Naš cilj to sezono je jasen in konsistenten s prejšnjimi leti. Želimo še zmanjšati zaostanek za vodilnimi,” je dodal šef ekipe Andreas Seidl.

Lansko sezono je višje od obeh dirkačev sklenil Norris, ki je s 160 točkami zasedel 6. mesto. Riccardo je bil s 115 dve mesti nižje. Med konstruktorji pa je znamenito angleško moštvo osvojilo 4. mesto. McLaren je sicer zadnji naslov osvojil leta 2008, ko je najvišje končal Lewis Hamilton, med konstruktorji pa ima zadnji naslov še deset let starejšo brado.

Aston Martin

Višje kot od lanskega sedmega mesta med konstruktorji pa ciljajo pri Aston Martinu. Britanska ekipa je po prevzemu Racing Pointa (tretje ekipe med moštvi v letu 2020) lani razočarala. Po velikih vložkih lastnik Lawrenca Strolla so želje precej višje.

“Aston Martin je še vedno precej na začetku vzpona v formuli ena. V petih letih pa je cilj jasen: splezati do vrha in biti najboljši. Za tak uspeh se ti morajo poklopiti vsi dejavniki, vsi člani moštva in partnerji morajo delovati le za to. Uspelo nam bo,” je dejal oče Stroll ob predstavitvi dirkalnika. Ta je za novega sponzorja ekipe predstavil bogato saudsko naftno podjetje Aramco, sicer enega od najpomembnejših sponzorjev formule ena.

Poleg njegovega sina Lancea bo tudi v letošnji sezoni za volanom zelenega avtomobila sedel štirikratni prvak v F1 Sebastian Vettel. “Poglejte ta dirkalnik, kdo ne bi bil vznemirjen, da ga preizkusi. Kar se tiče razmerij moči, nihče ne ve, kako bo. Vsako moštvo upa, da je bilo pozimi najuspešnejše. Tudi jaz. Naš cilj pa je, da smo boljši kot lani,” je dejal Nemec.

Red Bull

Kot drugi so novo vozilo predstavili rdeči biki, ki so lani z Maxom Verstappnom osvojili dirkaški naslov in prekinili dominanco Mercedesa. Novi dirkalnik ostaja v tradicionalnih barvah Red Bulla (modra, rdeča, rumena). “Številka 1 je boljša kot številka 33,” je svojo odločitev za menjavo številke po osvojitvi naslova na šaljiv način pojasnil aktualni svetovni prvak.

“Avtomobil je veliko manj kompliciran, sledi novi filozofiji in konceptu za enostavnejše prehitevanje. Za vsa moštva je nepopisan list papirja. Bo pa pred prvo dirko zaradi evolucije še veliko sprememb in v Bahrajnu bo verjetno izgledal popolnoma drugačen,” pa je ob predstavitvi pripomnil šef avstrijsko-angleške ekipe Christian Horner. Biki bodo v tej sezoni nastopali tudi z novim glavnim sponzorjem, ameriškim podatkovnim podjetjem Oracle.

Haas

Ameriško moštvo Haas je presenetilo in kot prvo objavilo podobe novega dirkalnika. Ta je bil najprej znova spet v barvah ruske zastave, a je ruska invazija na Ukrajino poskrbela za spremembo. Haas je z ruskim sponzorjem Uralkalijem prekinil pogodbo, kar pod velik vprašaj postavlja prihodnost dirkača Nikite Mazepina. Nikita je namreč sin Dmitrija, lastnika Uralkalija, ki je v tesnih odnosih s predsednikom Rusije Vladimirjem Putinom. Kot morebitno zamenjavo se omenja Pietra Fittipaldija in Antonia Giovinazzija, bo pa v kratkem času jasno, kdo bo dirkal ob boku Micka Schumacherja.

Vodja moštva Guenther Steiner ima v teh dneh veliko delo, iz tekmovalnega vidika pa predvsem upa, da bo Haas hitrejši kot v zadnjih dveh sezonah, ko je zasedel zadnje mesto med konstruktorji.

Haas je po drugem dnevu testiranj v Barceloni spremenil svoj videz: 

Datumi predstavitev dirkalnikov za sezono 2022:

4. februar: Haas √

9. februar: Red Bull √

10. februar: Aston Martin √

11. februar: McLaren √

14. februar: AlphaTauri √

15. februar: Williams √

17. februar: Ferrari √

18. februar: Mercedes √

21. februar: Alpine √

27. februar: Alfa Romeo √

Drugi vrhunec predsezonskega dogajanja bo drugo testiranje. To bo potekalo od 11. do 13. marca – le teden dni pred prvo dirko. Ta bo 20. marca v Bahrajnu. 

Vseh 23 dirk od 20. marca do 20. novembra pa si boste lahko ogledali v prenosih na Sportklubu. 

Komentari

Vaš komentar