Vsaka prevlada ima svoj konec. Dominanco Lewisa Hamiltona, ki si je v zadnjih štirih letih na (pre)lahek način pokoril konkurenco v formuli ena, je z včerajšnjo zmago na finalu sezone končal Nizozemec Max Verstappen. 24-letni Nizozemec, ki je dosegel življenjski cilj, se je dokončno vpisal med nesmrtne.
V svoji sedmi sezoni v kraljici motošporta je belgijsko-nizozemskemu dirkaču Maxu Verstappnu uspelo dosanjati sanje. Po izjemni sezoni, v kateri je na 22 dirkah kar 18-krat stal na zmagovalnih stopničkah, si je prvi naslov v karieri pripeljal v infarktnem zaključku. Šele v zadnjem krogu zadnje dirke sezone je ugnal sedemkratnega prvaka Lewisa Hamiltona ter na najboljši možni način kronal daleč najboljše leto na lastni dirkaški poti.
Čeprav bo način, na katerega je sin nekdanjega dirkača Josa Verstappna prišel do prve krone, še dolgo buril duhove, pa se – kljub drugačnim napovedim Mercedesa – zdi, da je vsaj v rezultatskem smislu leto 2021 zaključeno.
Od kartinga do formule ena v dveh letih
Da ima Max v sebi tisto nekaj več, kar bodoči prvak potrebuje, je kazal že v mladih letih. Z dirkanjem v kartingu je začel že pri rosnih osmih letih, kjer so bili tekmeci zanj enostavno prepočasni. To se je kazalo tudi v zrelejših letih, vse do leta 2014, ko je vstopil v formulo tri. Tudi tam je bil zelo hiter, skupni seštevek pa je končal na tretjem mestu.
Med lovci na mlade talente so ga najhitreje opazili pri Red Bullu in ga zvabili v svojo dirkaško družino. Da verjamejo, da je bodoči svetovni prvak, pa so mu pri akademiji pod imenom energijske pijače pokazali že takoj, saj je brez izkušenj v formuli dve takoj dobil priložnost med elito, začel je pri Toru Rossu. Na uvodni dirki v Avstraliji 2015 je tako postal najmlajši dirkač v formuli ena, debitiral je pri 17 letih in 163 dnevih. Ker še ni bil polnoleten, v prvem letu dirkanja pod superlicenco sploh še ni imel vozniškega izpita za običajne, cestne avtomobile.
Priložnost pri Red Bullu in takoj – zmaga
Na prve točke – tudi te je osvojil kot najmlajši v zgodovini – ni čakal dolgo, le 14 dni. Že na drugi dirki leta 2015 je namreč končal kot sedmi. Med deseterico se je do konca sezone, v kateri se je Hamilton veselil tretjega naslova svetovnega prvaka, uvrstil še devetkrat, na Madžarskem in v ZDA je s sestrsko ekipo Red Bulla končal tik pod odrom za zmagovalce.
Tudi leto 2016 je začel pri moštvu iz Faenze, a tam ni ostal dolgo. Po slabih rezultatih Danila Kvyata je že po štirih preizkušnjah presedlal k Red Bullu in nato – v Barceloni – osupnil motošportno javnost.
Izkoristil je medsebojno trčenje obeh Mercedesov (Hamiltona in Nica Rosberga) ter že na debiju v modro-rdeče-rumenem dirkalniku prišel do krstne zmage v formuli ena. Z 18 leti in 228 dnevi je postal daleč najmlajši zmagovalec v zgodovini tega športa, rekord, ki ga bo zaradi starostnih omejitev v prihodnosti praktično nemogoče podreti.
2021: dobitna kombinacija
Na ponovitev uspeha je čakal več kot leto dni, leta 2017 je slavil v Maleziji in Mehiki. V Red Bullu se je počutil vse bolje, v dirkalniku iz Milton Keynesa se je počutil vse bolj domače. Leta 2018 je v dirkaškem seštevku končal kot četrti, leta 2019 in lani pa že kot tretji. Za enakovreden boj za naslov pa so bili rdeči biki premalo konkurenčni in konsistentni. Pred začetkom letošnje sezone je imel Max na svojem kontu 10 zmag, s svojo agresivnostjo, pogumom in nepopustljivostjo pa je večkrat pokazal, da bo v pravem dirkalniku visoka ovira tudi za najboljše.
In ta dirkalnik je Max dobil na voljo letos. Čeprav so se pravila v primerjavi z lansko sezono minimalno spremenila in je večina poznavalcev pričakovala, da se bo Hamilton sprehodil do rekordnega osmega naslova, sta imela Red Bull in Verstappen drugačne načrte, kar se je pokazalo že na zimskih testiranjih. Dirkalnik RB16B se je izkazal za zelo dobrega, hitrega in zanesljivega, a vseeno je na uvodnih štirih dirkah kar trikrat slavil Hamilton in želje velike množice oranžnih navijačev nekoliko zatrl.
Vse manj popuščanja z obeh strani
Sledilo pa je fantastično nadaljevanje, ko je rdeči bik, sicer rojen v Hasseltu v Belgiji, na petih dirkah zmagal štirikrat, v Azerbajdžanu pa mu je tri kroge pred koncem slavje preprečila počena pnevmatika. V Veliki Britaniji je prišlo do prvega vrhunca sezone, ko ga je Hamilton na domačem dvorišču brezkompromisno poslal v ogrado (bil za to sicer tudi kaznovan), na Madžarskem pa je bil žrtev drugega voznika Mercedesa Valtterija Bottasa, a je kljub temu s “pol dirkalnika” osvojil deveto mesto.
Trčenje obeh rivalov v Monzi:
Po dveh zmagah v Belgiji (12,5 točke za zmago na sobotnih kvalifikacijah) in v domačem Zandvoortu je v Italiji znova počilo. V Monzi so krivdo za novo trčenje med glavnima protagonistoma za naslov pripisali Verstappnu. Ta je v Rusiji po startu iz ozadja zaradi menjave motorja v dežnem zaključku splezal do drugega mesta, kjer je končal tudi v Turčiji. V ZDA in Mehiki je spet presenetil Mercedes in imel pred zaključnimi štirimi nedeljami 19 točk prednosti pred Hamiltonom.
Velik pritisk v zaključku, a šampion je zdržal
V zaključku sezone v obračunu s starim mačkom Hamiltonom seveda ni šlo vse gladko – Britanec je v zadnjem delu sezone nadoknadil skorajda vse in se po točkah izenačil s tekmecem. Nepozabna sta bila predvsem dvoboja v Interlagosu in Džedi, kjer je Verstappen v obrambnih manevrih pretiraval (in bil kaznovan), a je vseeno rešil drugo mesto.
V finalu v Abu Dabiju pa je neustrašnega leva – ta je celotno sezono krasil Nizozemčevo čelado – spremljala tudi boginja fortuna. Po slabem startu, ko je vodstvo prepustil prav Angležu, je bil kljub drugačni strategiji in veliki pomoči moštvenega kolega Sergia Pereza daleč od Hamiltona, ko je šest krogov pred koncem v zid trčil Nicholas Latifi.
Zadnji krog sezone 2021:
Preostanek zgodbe zagotovo poznate, Verstappen pa si je ob proslavi dal duška, čeprav je glede na razplet sezone verjetno vedel, da bo Mercedes tudi po zadnji karirasti zastavici sezone poskusil s pritožbami: “Bilo je res noro. Sploh, kako se je dirka odvijala. Bila je pravi čustveni vlakec smrti, saj v enem trenutku sploh nismo imeli možnosti za zmago, ki se je nato ponudila v zadnjem krogu. Moral sem poizkusiti in uspelo mi je.”
Dokončno zrel za velike stvari
“Ko sem bil majhen, je bila moja želja, da bi postal voznik formule 1. Sanjal sem o zmagah in stopničkah. A ko slišiš, da si postal svetovni prvak, je to nekaj neverjetnega. V formuli ena sem dosegel vse. Jasno, še bom dirkal, a vse ostalo bo zdaj le še bonus,” se je smejalo dirkaču Red Bulla. Hondi je ob slovesu od dirkaškega cirkusa prinesel prvo lovoriko po tridesetih letih in Ayrtonu Senni, postal je prvi nizozemski svetovni prvak.
Champion 🏆#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 @Max33Verstappen pic.twitter.com/StqHxBZHe6
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Z neverjetno sezono, v kateri je osvojil deset zmag, še osemkrat pa je bil drugi, je dokazal, da je dozorel. Da je pustil za sabo leta, v katerih je bil večkrat označen hitrega, a obenem nepremišljenega, zaletavega in preveč agresivnega. Te vrline je v letu 2021 spremenil v pogum, samozavest, pravo mero tveganja in zaupanje v ekipo. Dobil je borbo s sedemkratnim svetovnim prvakom, ki je za mnoge najboljši dirkač v zgodovini formule ena. Postal je četrti najmlajši svetovni prvak, zdaj pa je nad njim le še nebo.
Najmlajši svetovni prvaki v zgodovini F1
1. Sebastian Vettel, 23 let in 134 dni (2010)
2. Lewis Hamilton, 23 let in 300 dni (2008)
3. Fernando Alonso, 24 let in 52 dni (2005)
4. Max Verstappen, 24 let in 73 dni (2021)
Smo bili včeraj priča začetku nove dominantne dobe?
The journey to the top of the world for @Max33Verstappen 🏆#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/rHHH4H0oUj
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje