Nenavadna kritika Leclercu in Hamiltonu

Avtomoto 11. Nov 202513:44 0 komentarjev
Foto: Profimedia

Po zadnji dirki formule ena, ki sta jo oba dirkača Ferrarija sklenila že v uvodnem delu, je nenavadno kritiko Charlesu Leclercu in Lewisu Hamiltonu poslal prvi mož poskočnega konjička John Elkann.

Letošnja sezona se za Ferrari ne razpleta po željah. Stavek, ki ga lahko zapišemo že sedemnajsto leto v nizu. Tako dolgo namreč italijanski ponos že ni osvojil bodisi konstruktorskega (2008) bodisi dirkaškega (2007) svetovnega naslova v najelitnejšem razredu motošporta.

V leto 2025 je sicer poskočni konjiček vstopil z velikimi ambicijami. Po dobri formi v drugi polovici lanske sezone, ki jo je Ferrari sklenil tik za McLarnom, ko mu je za konec suše zmanjkalo le 14 točk, so bila letos pričakovanja znova tista najvišja. Tudi po zaslugi prihoda sedemkratnega svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona, ki naj bi s Charlesom Leclercom sestavljal najboljšo dirkaško navezo v karavani.

Že start v novo sezono je visoka pričakovanja povsem potolkel. Zgolj pet točk Monačana in Britanca v Avstraliji in dvojna diskvalifikacija na drugi dirki na Kitajskem je napovedala novo težko leto. Kljub temu se je Ferrari, predvsem na račun odličnih voženj Leclerca, uspel vmešati v boj za drugo mesto med konstruktorji, ki pa bi bila za “Tifoze” po letih čakanja na naslov bolj slaba tolažilna nagrada.

Kritika po drugem dvojnem odstopu

Minuli konec tedna v Braziliji sta še drugič to sezono odstopila oba Ferrarija. Hamilton je premočno poškodoval dirkalnik po startu, ko je povozil velik karbonski kos, Leclerc pa je bil kolateralna škoda trka Oscarja Piastrija in Kimija Antonellija. Boj za drugo mesto med konstruktorji bo za Italijane zato precej zahteven, Mercedes je zdaj na +36 in Red Bull na +4.

V ponedeljek je na dogodku v Rimu letošnjo formo z nenavadno izbiro besed komentiral predsednik Ferrarija John Elkann. “Če pogledamo sezono v formuli ena, lahko rečemo, da imamo mehanike, ki dosegajo raven svetovnih prvakov, predvsem s tem, kar počnejo pri naših postankih v boksih. Če pogledamo naše inženirje, se je avto nedvomno izboljšal. Če pogledamo preostalo, ni na zahtevani ravni.”

S tem je že med vrsticami kritiko poslal obema dirkačema, v nadaljevanju pa ovinkaril še manj: “Imamo dirkača, ki se morata bolje osredotočati in manj govoriti, saj nas čakajo še pomembne dirke, drugo mesto med konstruktorji pa ni nedosegljivo.”

John Elkann. Foto: Profimedia

Pozabil na neodpravljene težave

Znano je namreč, da je letošnja rakava rana dirkalnika zadnje vzmetenje, ki je Ferrarijevim inženirjem težave povzročalo že lani in so letos zgolj še večje. Pred popolno prenovo regulacij, ki prihaja z naslednjo sezono, tudi ne bodo odpravljene.

To se kaže predvsem z vidika nestabilnosti, ko je potreben kompromis med aerodinamično učinkovitostjo in obrabo deske na dnu avtomobila – pretirana obraba slednje je tudi privedla do dvojne diskvalifikacije na VN Kitajske –, zato sta se Leclerc in Hamilton primorana pogosteje posluževati t.i. tehnike lift and coast. Neposrednega prevoda iz angleščine ni, v praksi pa to pomeni, da dirkač pred zaviranjem nekoliko prej spusti stopalko za plin in pusti avto, da nekaj časa drsi brez pospeševanja, preden nato začne zavirati. Na ta način se seveda material privarčuje, a se hkrati izgublja dragocene desetinke. Po nekaterih informacijah v primerjavi s konkurenco izgubljata tudi do 15 sekund na dirko.

Da še največja Ferrarijeva hiba zadnjih let izvira predvsem s samega vrha piramide slovitega podjetja, začenši z Elkannom, pa je že dolgo bolj slabo varovana javna skrivnost.

Do konca sezone F1 so sicer še tri dirke. Las Vegas, Katar in Abu dabi.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!